ردکردن این
نظر منتقدان درباره فیلم جوکر

نظر منتقدان درباره فیلم جوکر

این روزها و با اکران فیلم جوکر در فستیوال ونیز 2019 تب و تاب سینمایی به راه افتاده و توانسته است نظر منتقدان را به خود جلب کند؛ خصوصاً بازی واکین فینیکس که به شدت مورد استقبال منتقدان وب سایت های معتبر دنیا قرار گرفته. 

فیلم جوکر به احتمال زیاد یکی از اصلی ترین شانس های درو کردن تندیس اسکار می باشد. و به احتمال خیلی زیاد واکین فینیکس بتواند جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

فیلم جوکر به نحوی بروی مخاطبان تاثیر گذاشته که با تشویق هشت دقیقه ای ایستاده تماشگران این فیلم در فستیوال ونیز 2019 مواجه شد.

داستان فیلم جوکر در گاتهام سال 1981 جریان دارد در جایی که آرتور فلک یک استندآپ کمدی بسیار ناموفق است و با تحقیرهای زیادی مواجه می شود. وجود پر از التهاب و پریشانی های روانی آرتور او را به شخصیتی پوچ گرا بدل کرده است تا جایی که نمادی از پوچ گرایی مردمان فراموش شده و سطح پایین جامعه را به تصویر می کشد.

فیلم جوکر در وب سایت متاکریتیک توانسته است از مجموع 18 منتقد نمره قابل قبول 75 را به دست آورد و در وب سایت رسمی rotten tomatoes امتیاز 89 را به دست آورد؛ که امتیاز بسیار خوبی می باشد. در ادامه نظر چند تن از منتقدان معتبر در وب سایت های رسمی دنیا را که فیلم جوکر را مشاهده کرده اند و درباره آن نظر داده اند را به طور خلاصه آورده ایم.

وب سایت هالیوود ریپورتر درباره فیلم جوکر گفته است: ( امتیاز 80 )

داستانی با جو اورجینال یک شرور قدرتمند ، جوکر!
چیزی که در این فیلم مورد توجه قرار میگیرد ورود قدرتمند وآکین فینیکس بازیگر هالیودی به دنیای DC است ، در حالی که با خون خود لبخند همیشگی جوکر را به صورت میکشد زنده شدن دوباره ی جوکر حس زنده شدن دوباره ی مسیح را به شما میدهد، نکته ی قابل توجه بازی این بازیگر ترحمی است که به شخصیت از بین رفته میدهد ، درست مثل تمام افرادی که در کلان شهر ها شخصیتشان به نابودی کشیده شده و از درون افراد خشمگین و آتشینی هستند. و این دقیقا چیزیست که متناسب با دنیای بتمن است.

وب سایت امپایر درباره فیلم جوکر گفته است: (امتیاز 100)

“من دیگه نمی خواهم حس بدی داشته باشم ” آرتور زمزمه می کند…
آرتور تحت تاثیر هفت نوع مختلف دارو قرار دارد و در بیشتر عمر خود در این مسیر بوده است.
سیستمی که اکنون هیچ منبع و زمانی برای او ندارد. زمزمه ناامیدی که می دانید توسط کسی شنیده نمی شود. این به سادگی نشانگر آغاز صحیح و مسیر درست او برای تبدیل شدن به جوکر است. در نهایت همان چیزی است که جوکر باید باشد : یک داستان اصیل

البته فیلم با نظرات منفی نیز مواجه شده است؛

مجله تایم درباه فیلم جوکر گفته است : ( امتیاز 30)

واکین فینیکس به معنای واقعی کلمه هنر دراماتیک را به تصویر می کشد. مهارت او در نمایش صرفاً به حرکات ساده برای خندان مخاطب بدل نمی شود برعکس تلفیقی از شادی و اندوه را در هم قرار داده است. جوری که در ظاهر سعی بر شادی می کند ولی درباطن تماماً ناراحتی و یأس وجود دارد. تاد فیلیپس نیز شاید به نظر برسد که سعی کرده باشد پوچی فرهنگ ما را ارائه داده باشد ولیکن می توان گفت نمونه ای بارز از این مسئله را به تصویر کشیده است.

 

 

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.