ردکردن این
apple-type-c

آیفون 15 و AirPods Pro 2 و پورت تایپ سی

اپل با معرفی ایرپادها (یا به طور کل هدفون های بی سیم) دنیای هدفون های بی سیم برای موبایل را به طور کل تغییر دادند. شخصال روزانه از آنها استفاده می کنم (در کنار هواوی Freebuds Pro) و خب بسیار کار راه بنداز هستند و همانطور که کاربران اپل همیشه می گویند، محصول اپل بهترین است. اما اکنون نزدیک به سه سال از عرضه اولین AirPods Pro مجهز به ANC می گذرد و به نظر می رسد زمان حرکت بعدی اپل در حوزه صوتی فرا رسیده است. پس از کلی خبر و شایعه و عکس و سایر موارد، انتظار می رود که محصول جدید یعنی AirPods Pro 2 در سه ماه آینده سال 2022 وارد بازار شود و این بار یک تغییر اساسی را در خود جای دهند. و این تغییر کوچ کردن اپل از پورت لایتنینگ به پورت USB-C می باشد. بالاخره اپل قرار است این پورت را به گجت های خود بیفزاید. خب دوستان، اجازه دهید کمی درباره AirPods Pro 2 صحبت کنم، چرا که بزرگترین تغییر یعنی USB-C را در خود خواهد دید، همچنین آیفون 15 که قرار است اولین آیفون با پورت Type-C باشد.

  • طبق اطلاعات فاش شده 52audio، در ادامه آخرین اخبار از هدفون  مورد انتظار یعنی AirPods Pro 2 اپل را مشاهده می کنید:
  • یک SiP جدید (System in Package) برای تراشه H1، با پشتیبانی از بهبود حذف نویز فعال تطبیقی، EQ، صدای فضایی و اشتراک‌گذاری صدا
  • کیف جدید با پورت USB-C برای شارژ سریعتر
  •  نمایش دما (تأیید نشده است)
  •  عملکرد بهبود یافته Find My
  • نمایش ضربان قلب
  • حالت سمعک
اما آنچه از AirPods Pro 2 انتظار داریم، یقینا تجربه شنیداری بهتر، حذف نویز ANC عالی است. اگرچه همین الان هم کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهند اما خب، جای پیشرفت وجود دارد و من مطمئن هستم که اپل کیفیت بهتر و امکانات پیشرفته ای را به ما ارائه خواهد داد. جدا از تجربه صوتی، طراحی AirPods Pro 2 ممکن است بدون پایه باشد (همانند هدفون های سامسونگ که شبیه به یک لوبیا می باشد) این امر شاید هم جذاب باشد و در عین حال مورد پسند خیلی ها واقع نشود. پایه هدفون های اپل باعث می شود که میکروفون کیفیت صدا را بهتر ضبط کند چرا که هرچه میکروفون به دهان نزدیک تر باشد کیفیت نیز بهتر خواهد شد. همچنین کاربران اپل از ایرپاد پرو 2 انتظار دارند که ویژگی هایی مانند کشیدن به سمت بالا و یا پایین، ولوم صدا را نیز کم یا زیاد کنند، چیزی که در اکثر هدفون ها شاهد آن هستیم. ایرپاد پرو 2 اپل به احتمال زیاد ویژگی های سلامتی و دسترسی بیشتری را به کاربر خواهد داد. همچنین کیس AirPods Pro 2 جدید دارای بلندگو و میکروفون در قسمت بیرونی خواهد بود. به احتمال زیاد وظیفه آنها باید این باشد که با پخش صدایی از آیفون شما پیدا کردن ایرپادهای گمشده یا نادرست شما را آسانتر کنند.
airpods-pro-2-case

غییر پورت به Type-C به شکل کاملی از AirPods Pro 2، آیپدهای نسل 10 و آیفون 15 رخ خواهد داد. اگر نمی‌دانستید، از پاییز 2024، همه دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل کوچک و متوسط، از جمله تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، هدفون‌ها، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، کنسول‌های بازی قابل حمل و دوربین‌هایی که در اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند، باید دارای USB- باشند. این یک قانون است که اپل چه بخواهد و چه نخواهد باید انجام دهد. برای اضافه کردن آسیب به تجارت کابلی اپل، آیفون‌های USB-C و سایر محصولات اپل ممکن است در ایالات متحده نیز اجباری شوند، زیرا سنا (با الهام از اتحادیه اروپا) اکنون برای همان قانون شارژر رایج که در شرف آغاز به کار است، به اکثر شرکت ها فشار می‌آورد. اما مطالعه در مورد قوانین یک چیز است و دیدن برخی شواهد نسبتاً سختگیرانه چیز دیگری است. و این دقیقاً همان چیزی است که گزارش 52audio درباره AirPods 2 Pro جدید به ما داده است، به همین دلیل USB-C بالاخره و بعد از کلی لجبازی اپل راه خود را به دستگاه های کوپرتینو ها باز می کند. از نظر ظاهری، به نظر می رسد که تیم کوک و شرکت ایرپاد پرو جدید را هر سه سال یک بار (یا حداقل مطمئناً نه هر سال) منتشر می کند، به این معنی که اگر ایرپاد 2 پرو اکنون USB-C دریافت نکند و شاید USB-C را در ایرپاد پرو 3 ببینیم. آیفون 15 را می توان مطمئن بود که پورت USB-C را در خود جای می دهد.

اما با توجه به اطلاعات اخیر شاید اپل در آیفون 15 کلا قید پورت و کابل را بزند و کلا شارژ را بی سیم کند. اما اگر از خود می پرسید که با این کار آیا اتحادیه را قانع می کند یا خیر، پاسخ این است: شاید. اما به نظر نمی رسد که این اتفاق بیافتد. در حال حاضر، MagSafe از انتقال داده پشتیبانی نمی کند، و حتی اگر اپل موفق شود (به شکلی جادویی) این کار را انجام دهد، احتمالا بسیار کمتر از آنچه USB-C 3.1 می تواند انجام دهد، خواهد بود. بنابراین، به این زودی آیفون بدون پورت وجود ندارد. و از آنجا که به بحث محیطی مورد علاقه اپل مربوط می شود، تیم کوک و شرکت نیز نمی توانند این کار را انجام دهند. حتی اگر برنامه کوپرتینویی واقعاً این بود که آیفون را بدون پورت بسازد، این امر به دلیل وجود تمام کابل‌های لایتنینگ که باید دور ریخته شوند مشکل ساز می شد و مقدار زیادی زباله الکترونیکی ایجاد می‌کرد. شاید خیلی ها بگویند که خب از طریق دانگل از USB-C استفاده کنیم.! مارک گورمن، مشاور قابل اعتماد بلومبرگ، قبلاً در مورد امکان آداپتور جدید لایتنینگ به USB-C گزارش داده است که به افراد امکان می دهد کابل های لایتنینگ خود را تا زمانی که ممکن است در اطراف خود نگه دارند. با این حال، این یک راه حل بلندمدت نیست، زیرا اگر آیفون در آینده بدون پورت شود، دانگل ها تنها به افزایش زباله های الکترونیکی بیشتر کمک می کنند.

ipods-pro-2-vs-iphone-15

اگر قرار است تاریخ تکرار شود، اپل ممکن است آنقدر سخاوتمند باشد که یک مبدل USB-C به Lighting را در جعبه آیفون 15 قرار دهد، همانطور که با آداپتور لایتنینگ به جک هدفون 3.5 میلی‌متری هنگامی که آیفون 7 پورت صوتی خود را از دست داد و این کار را انجام داد. پورت USB-C در حال حاضر پیشرفته‌تر از لایتنینگ است و به نظر می‌رسد اپل با استفاده از پورت مک‌بوک و آی‌پد خود به آن اعتراف کرده است.

اما باید بگم که اتحادیه اروپا برای حمایت از مصرف کننده راه درستی را در پیش گرفت چرا که پورت USB-C سالهاست مورد استفاده قرار گرفته است و از هم نظر از پورت قدیمی Lightning بهتر است. برتری های USB-C را در ادامه بخوانید:

  • سرعت بالای شارژ
  • سرعت انتقال داده بهبود یافته
  • کیفیت صدای سیمی بهتر (در صورت ترکیب با DAC غیرفعال/فعال مناسب)
  • یک شارژر برای همه چیز – شما می توانید شارژر هر کسی را قرض بگیرید و هر یک از دستگاه های اپل خود را شارژ کنید

در آخر باید گفت که اپل با ارائه پورت Type-C هم به مصرف کننده لطف کرده و هم به خودش. نظر شما چیست؟ آیا با اضافه شدن USB-C به دستگاه های اپل موافق هستید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.