ردکردن این
اظهارات کوین فایگی درباره صحبت های اسکورسیزی

پاسخ رئیس استودیو مارول به اظهارات اسکورسیزی

در جدیدترین اخبار دنیای فیلم و سریال ، کوین فایگی رئیس استودیو مارول سکوت خود را شکست و در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر در خصوص اظهارات مارتین اسکورسیزی واکنش نشان داد.

پیش تر مارتین اسکورسیزی در مصاحبه ای با مجله امپایر در خصوص دنیای سینمایی مارول آنرا به یک پارک تفریحی تشبیه کرده و گفته بود که این نوع فیلم ها سینمای واقعی نمی باشند. هرچند که در مصاحبه ای دیگر اسکورسیزی سعی کرده بود تا شفاف سازی کند و علت بیان کردن چنین موضوعی را برای علاقمندان تشریح کند. و در آن مصاحبه سعی کرده بود تعدیل شده نقد خود را نسبت به دنیای سینمای ماورل و کلاً سینمای ابرقهرمانی بیان کند.البته این مطلب خوشایند غالب سینما دوستان و خصوصاً دوستداران مارول و دی سی نبود و شدیداً واکنش نشان داده و حرف های اسکورسیزی را غیرواقعی و اشتباه دانستند. 

اظهارات سکورسیزی درباره ماورل

 در این خصوص افرادی همچون کارگردان نگهابانان کهکشان جیمز گان ، ساموئل ال جکسون و رابرت داونی جونیور نیز اظهارات تندی را درباره نظرات اسکورسیزی بیان کردند. 

اما مسئول اصلی استودیو مارول یعنی کوین فایگی نیز سکوت خود را شکیت و در مصاحبه ای نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. او بیان کرد ” اسکورسیزی مسائل را متفاوت می بیند و این درست نیست. هر کسی که در اینکار مشغول به فعالیت است سینما را دوست دارد” همچنین در پاسخ به اینکه چقدر تجربه عمومی و سینمای پر مخاطب اهمیت دارد، گفت : “هرکسی ایده متفاوتی در خصوص سینما دارد

در ادامه او توضیحاتی کامل در خصوص دنیای سینمایی مارول بیان کرد و گفت : ” من فکر میکنم این خیلی هیجان انگیز و جذاب است که به موفقیت رسیدیم و می توانیم از آن برای ریسک هایی در مکان های دیگر استفاده کنیم ، هرکسی تعریف متفاوتی از هنر دارد “

ایشان درباره نظرات مخالف به دنیای مارول چنین واکنش نشان داد که : ” هرکس می تواند نظرات متفاوت خودش را بنویسد و من نگاهم به آینده است که چه اتفاقی خواهد افتاد و در این میان فعلا به ساخت فیلم هایی از این دست ادامه خواهیم داد“.

کوین فایگی هرچند که تلویحاً و به صورت ساده نظرات اسکورسیزی را رد کرده است اما مشخص است از اینگونه نظرات ناراحت شده . همانطور که فایگی بیان کرد هرکسی نظر مختلف و ایده متفاوتی در خصوص هنر و سینما دارد و باید به همدیگر احترام بگذارند، البته نکته مهمی که اسکورسیزی در مصاحبه دومش بیان کرد کاملاً صحیح و قابل تأمل است. اینکه سینما تبدیل به شخصیت های ابرقهرمانی شده و کسی دیگه به سمت فیلم های ریسک دار و داستان های منحصر به فرد نمی رود. این واقعا زنگ خطری برای سینمای دنیا است. باید همه نوع فیلم ها توان عرضه اندام داشته باشند. تا کارگردان ها فرصتی پیدا کنند در این صنعت نگاه خودشان را به مخاطبان ارائه دهند و هم اکنون فعلاً سینما در تسخیر ابرقهرمان ها است و جا برای دیگر محصولات بسیار تنگ شده و این یعنی کارهای فاخر نسبت به قبل به شدت کاهش خواهد داشت. سینما در کنار اینکه هنراست صنعت نیز محسوب می شود و وقتی صنعت باشد پول حرف اول را میزند و پول یعنی دنیای ابرقهرمانی پولساز!! این یعنی تهیه کنندگان به سمت فیلم های یونیک و فوق العاده که ریسک پذیر باشد نمی روند و یعنی داریم به پایان عصر فیلم های فاخر نزدیک می شویم واین خطرناک است.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.