ردکردن این
پذیرش «یلدا» در بخش نسل های جشنواره برلین

پذیرش «یلدا» در بخش نسل های جشنواره برلین

فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه کنندگی علی مصفا در بخش فرعی «نسل» یا جنریشن ( بالای ۱۴ سال) جشنواره برلین برای جایزه خرس کریستال این بخش رقابت خواهد کرد. «یلدا» هفته آینده در بخش مسابقه اصلی جشنواره ساندنس آمریکا روی پرده می رود. این فیلم که داستانی پیرامون بخشش دارد توسط علی مصفا، و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن گاه( مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی پور و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است
موضوع فیلم حول محور بخشش می باشد و داستان زنی ست به نام مریم کمیجانی که به دلیل قتل همسرش ناصر زیا محکوم به اعدام شده و در شب یلدا به یک برنامه زنده تلویزیونی (لذت عفو) آورده شده تا توسط تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود و جریاناتی اتفاق می افتد.
صدف عسگری، بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی، بابک کریمی، فروغ قجابگلی، آرمان درویش، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، فقیهه سلطانی، بهرام افشار در این فیل به ایفای نقش می پردازند.
 از عوامل دیگر این فیلم : چهره‌پرداز: لیلا ثانی طراح صحنه: لیلا نقدی پری طراح لباس: رعنا امینی تدوین: ژاک کومتس صدابردار: دانا فرزانه پور صداگذار: بنجامین بنوا و دنی سشو جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ عکاس: سمیه جعفری و فیلم برداری این اثر برعهده یولیان آتاناسف می باشد و تدوینگر ژاک کومتس می باشد.
کارلو شاتریان مدیر هنری جشنواره جهانی برلین با مقایسه «یلدا» با آثار سیدنی لومت کارگردان برجسته سینمای آمریکا، آن را فیلمی مدرن و مهم توصیف کرده و ماریان ردپت مدیر بخش جنریشن، «یلدا» را یک فیلم تفکربرانگیز دانسته که از طریق فضای محدود یک استودیوی تلویزیونی، قادر به ترسیم پرتره‌ای از یک جامعه است.
این فیلم با همکاری مشترک کشور ایران با کشور های فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان تولید شده است و پیرامید اینترنشنال (Pyramid International) پخش و فروش جهانی آن را بر عهده دارد.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.