ردکردن این

بررسی لپ تاپ Gigabyte Aero 15 OLED XD

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ یا طراحی خوب هستید در ابتدا باید بدانید که یک لپ تاپ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. کمپانی به نام و قدرتمند گیگابایت توانسته با تولید لپ تاپ Aero 15 OLED تمامی ویژگی های یک لپ تاپ خوب را به کاربر ارائه دهد؛ گیگابایت توانسته با سخت افزاری قدرتمند و به روز در کنار نمایشگر OLED 4K لپ تاپی زیبا و باریک با طراحی آرگونومیک را روانه بازار کند. در بررسی Aero 15 OLED با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات کلی لپ تاپ Gigabyte Aero 15 OLED XD

برند تایوانی گیگابایت با تولید سخت افزار های با کیفیتی از قبیل مادربرد، کارت گرافیک، رم، کیبورد، ماوس، هدست و غیره توانسته حجم عظیمی از فروش بازار قطعات کامپیوتر را از آن خود کند. این کمپانی با ورود به بازار لپ تاپ نیز توانست با همان سیاست همیشگی خودش نگاه کاربران حرفه ای و طرفداران زیادی را به خود معطوف کند. لپ تاپ های گیگابایت در دو دسته گیمینگ (Aorus) و حرفه ای (Aero) که مخصوص طراحان و تولید کنندگان محتواست تولید می شوند.

طراحی و مشخصات ظاهری

طراحی این محصول بسیار شبیه سری قبلی یعنی Gigabyte Aero 15 OLED XD است، با بدنه ای آلومینیومی. حاشیه های بالا و کنار صفحه نمایش آنقدر نازک هستند که گیگابایت به ناچار وب کم و شاتر محرمانه (privacy shutter) کشویی آن را در بالای صفحه کلید قرار داده است. وب کم قابلیت تشخیص چهره ندارد و برای ورود به سیستم Windows Hello باید از حسگر اثر انگشت که در گوشه تاچ پد قرار دارد استفاده کنید. نور پس زمینه کیبورد RGB این لپ تاپ با ارائه ده ها افکت انیمیشن رنگین کمانی از هر لپ تاپ گیمینگی زیباتر و کامل تر است. Aero 15 OLED XC با ابعاد 35.6 x 25 x 2.13 سانتی متر و وزن 2.3 کیلوگرمی اش مقداری سنگین تر و بزرگ تر از ZBook Create است.
برگرفته از وبسایت pcmag.com

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ

صفحه کلید فول سایز AERO 15 OLED XD دارای Numpad و نور پس زمینه با افکت انیمیشن RGB می باشد. کلید های Home، End، Page Up و Page Down در بالای Numpad قرار گرفته است. کلید ها دارای عمق تراول مناسبی هستند و احساس تایپ روان و نسبتا قابل قبولی را ارائه می کنند. در کل کیبورد این لپ تاپ مانند لپ تاپ های گیمینگ آنچنان مناسب تایپ های طولانی مدت نیست. سایز تاچ پد نیز مانند مدل قبلی متوسط می باشد و دارای حسگر اثر انگشت است. این تاچ پد صفحه ای بسیار روان دارد و با فشار کم به راحتی کلیک می کند و در کل کیفیت و دقت بالایی دارد.
برگرفته از وبسایت pcmag.com

امکانات و درگاه‌های لپ تاپ

لپ تاپ AERO 15 تقریبا غنی از اتصالات است و نیاز کاربر به اتصالات را تقریبا پاسخ می دهد. در لبه سمت چپ این محصول یک پورت خروجی HDMI، یک پورت mini DP 1.4، یک پورت USB 3.2 نسل یک، یک جک کمبو 3.5 میلیمتری و ورودی LAN (RJ 45) قرار گرفته؛ و در لبه راست AERO 15 OLED XD دو عدد پورت USB 3.2 نسل یک، یک عدد پورت USB Type-C تاندربولت 4 و یک شیار SD تعبیه شده است. این لپ تاپ همچنین دارای WIFI Intel AX200 و بلوتوث 5.2 نیز میباشد.
برگرفته از وبسایت pcmag.com
برگرفته از وبسایت pcmag.com

صفحه نمایش لپ تاپ

طبق گفته های گیگابایت صفحه نمایش AERO 15 OLED XD دارای گواهی پنتون و کالیبره رنگی است. نمایشگر این محصول دارای پنل 15.6 اینچی AMOLED غیر لمسی دارای کانتراست فوق العاده با نمایش رنگ های سیاه جوهری و سفید خالص است. نمایشگر رنگ ها را غنی و زنده نشان می دهد و دارای 100% طیف رنگی DCI-P3، پوشش کامل فضای رنگی sRGB و Adobe RGB و همچنین وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل (4K) است. نرخ نوسازی نمایشگر AERO 15 OLED XD نرخ 60 هرتز می باشد. پس اگر گیمر هستید و میخواهید با این محصول به طور حرفه ای بازی کنید باید به فکر یک مانیتور جداگانه باشید چون معمولا نمایشگر های گیمینگ دارای نرخ نوسازی 120 هرتز هستند. متاسفانه این نمایش گر دارای روکش براق است پس در محیط های پر نور باید حتما به دنبال یک سایه گاه برای لپ تاپ تان باشید.
برگرفته از وبسایت pcmag.com

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

گیگابایت همیشه از سخت افزار های به روز در محصولاتش استفاده میکند. به همین دلیل لپ تاپ AERO 15 OLED XD از پردازنده قدرتمند نسل یازدهمی کمپانی اینتل Core i7-11800H نیرو میگیرد. Core i7-11800H با فناوری 10 نانومتری ساخته شده است و دارای 8 هسته و 16 رشته می باشد که با حد اکثر فرکانس 4.6 گیگاهرتز تولید شده است. این تراشه تا 128 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند.

کارت گرافیک:

AERO 15 OLED XD مانند یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند از گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 با طراحی حرارتی 90 وات و حافظه گرافیکی 8 گیگابایتی GDDR6 و حداکثر سرعت 1410 مگاهرتز قدرت میگیرد.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

این لپ تاپ دارای دو اسلات رم DDR4 با قابلیت ساپورت 64 گیگابایت رم می باشد. گیگابایت از یک ماژول 32 گیگابایتی با باس 3200 در این لپ تاپ استفاده کرده است. حافظه پر سرعت این لپ تاپ 1 ترابایت SSD NVMe نسل چهارم است که سرعتی حدود 5 گیگابایت بر ثانیه دارد.

باتری لپ تاپ:

لپ تاپ AERO 15 OLED XD یک باتری 99 وات ساعتی دارد که یک باتری استاندارد محسوب می شود. با بررسی های انجام شده در حالت حد اکثر توان لپ تاپ با حداکثر روشنایی نمایشگر و وای فای در حال استفاده حدود 100 دقیقه شارژ رسانی را بدست آوردیم و در حالت تماشای فیلم نزدیک 3 ساعت و 4 دقیقه شارژ را مشاهده کردیم که این رقم در حالت وب گردی و کار های روزمره تا 5 ساعت افزایش یافت.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Gigabyte Aero 15 OLED XD

امتیاز کلی PCMark 10

Gigabyte Aero 15 OLED XD
6141
Alienware m15 R4
5853
Asus ROG Zephyrus S15
5202
HP Zbook Create G7
5645

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Gigabyte Aero 15 OLED XD​

امتیاز 3DMark

Gigabyte Aero 15 OLED XD​
39681
Alienware m15 R4
49105
Asus ROG Zephyrus S15
46205
HP Zbook Create G7
31809

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.