ردکردن این

بررسی vivo X80 Pro

X80 Pro یک پرچمدار همه جانبه است. این گوشی امسال دارای یک چیپست رده بالا است و از صفحه نمایش با کیفیت بهره برده است همچنین مقداری ظرفیت باتری اضافی نسبت به مدل قبلی دارد. تلفن های ویوو را به سختی می توان مورد بررسی قرار داد زیرا اغلب بین نسخه‌ های فروخته شده در چین و نسخه‌ های موجود در بازارهای خارجی تفاوت‌ هایی وجود دارد. ما در حال بررسی یک نوع جهانی از X80 Pro با چیپست اسنپدراگون به جای Dimensity 9000 هستیم. صفحه نمایش OLED گوشی X80 Pro دارای وضوح QHD است و از نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز (اما حتی تا 1 هرتز) پشتیبانی می کند. نمایشگر کمی خمیده است. یک پیشرفت جدید در زیر آن وجود دارد، آن هم حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است، همان چیزی که قبلاً در اوایل سال جاری در iQOO 9 Pro دیده بودیم. ما همچنین یک افزایش جزئی در ظرفیت باتری به 4700 میلی آمپر ساعت (از 4500 میلی آمپر ساعت) و افزایش توان شارژ به 80 وات (66 وات در مدل قدیمی) داریم.

مشخصات موبایل vivo X80 Pro

طراحی و مشخصات ظاهری

بیشتر شخصیت یک تلفن مدرن در جزیره دوربین آن است. چهار دوربین موجود در این جزیره به طوری نا معمول چیده شده است. ویوو آرایش مرتب موجود در +X70 Pro را کنار می‌ گذارند و سه تای آن‌ ها را به همراه نشان اجباری Zeiss و دریچه AF لیزری را کنار هم در قسمتی دایره ای شکل قرار داده است؛ و دوربین چهارم را خارج از آن مجموعه جا گذاری کرده است. این جزیره در حال حاضر بیشتر پهنای گوشی را در بر می گیرد، و باعث می شود که گوشی در هنگام قرار دادن روی میز بسیار پایدار باشد که در مدل +X70 Pro اینطور نیست. ولی باز ما معتقدیم که طراحی مدل قبلی متمرکز تر و بهتر بود. همچنان می‌ توانید از مجموعه دوربین به‌ عنوان یک آینه استفاده کنید، چه برای قاب‌ بندی از سلفی‌ های دوربین عقب، چه، به عنوان یک آینه. پنل پشتی از جنس روکش مات است. خوشحال می شوید که بدانید این پنل مستعد جمع شدن اثر انگشت نیست، بنابراین عدم چسبندگی تنها نقطه ضعف آن است. 

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

در قسمت جلویی صفحه نمایش بزرگ 6.78 اینچی OLED با علائم فیزیکی کلاسیک یک پرچمدار واقعی از جمله کناره های خمیده، حاشیه های کوچک، بریدگی دوربین سلفی کوچک قرار گرفته است. که یک پنل کاملاً سطح بالا می باشد، اما در بخش صفحه نمایش بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. با توجه به اندازه 164.6 در 75.3 در 9.1 میلی‌ متر و وزن 215 گرمی X80 Pro این گوشی در گروه گوشی های بزرگ و سنگین قرار می گیرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

یک شیار کم عمق در سمت راست فریم آلومینیومی وجود دارد که محل قرارگیری دکمه پاور و تنظیم صدا است و هر دو به طرز قابل توجهی بی صدا و در عین حال با عملکرد کلیک رضایت بخش هستند. در بالای گوشی می توانید فرستنده مادون قرمز را مشاهده کنید. در قسمت پایین گوشی درگاه USB-C، میکروفون اصلی، بلند گوی اصلی و همچنین اسلات سیم کارت قرار دارد؛ که فقط از دو سیم کارت پشتیبانی می کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

در مشخصات صفحه نمایش X80 Pro چیزی را کم نمی گذارد. پنل 6.78 اینچی OLED ساخت سامسونگ دارای رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل و تراکم پیکسلی 517ppi است. نرخ نو سازی حداکثر در 120 هرتز است، اما بسته به محتوا و فعالیت می تواند به 1 هرتز کاهش یابد، در حالی که نمونه برداری لمسی می تواند تا 300 هرتز سریع باشد. این پنل یک پنل 10 بیتی برای بیش از 1 میلیارد رنگ است، از HDR10 پشتیبانی می کند و می تواند به حداکثر روشنایی 1500 نیت برسد. البته این نرخ در مناطق کوچک اندازه گیری می شود. طبق گفته های خود ویوو حداکثر روشنایی 1000 نیت را باید از X80 پرو توقع داشت که اندازه گیری ما نیز همین را نشان داد. X80 Pro دارای سه گزینه در منوی نرخ به‌ روز رسانی است: سوئیچ هوشمند یا Smart Switch و60 هرتز و 120 هرتز. تفاوت کمی بین دکمه هوشمند و حالت 120 هرتز وجود دارد و هر دو از منطق تقریباً مشابهی برای تغییر خودکار نرخ تازه‌ سازی بر اساس مورد استفاده و اینکه آیا تلفن را لمس می‌ کنید یا نه استفاده می‌ کنند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

vivo حسگر دوربین اصلی ساخت سامسونگ را به عنوان Ultra-sensing GNV معرفی می کند. این لنز دارای فرمت اپتیکال 1/1.3 اینچی، 50 میلیون پیکسل 1.2 میکرومتر، و یک آرایه فیلتر رنگی تترا پیکسلی است. این دوربین دارای لرزش گیر اپتیکال است. درست مانند سال گذشته، عنصر جلویی لنز (خارجی ترین عنصر از 7 عنصر لنز) از شیشه ساخته شده است. دوربین فوق عریض مانند قبل است، اما نه کاملاً. این دوربین مبتنی بر حسگر 1/2.0 اینچی 48 مگاپیکسلی Sony IMX598 است و لنز 14 میلی‌ متری f/2.2 دارای فوکوس خودکار اما بدون گیمبال است که در مدل قبلی وجود داشت.  تله زوم 5 برابری نیز در ظاهر یکسان به نظر می رسد، اما کاملاً اینطور نیست. هنوز هم یک لنز پریسکوپ تثبیت شده با زوم 5 برابر با دیافراگم f/3.4 دارید. سنسور 8 مگاپیکسلی دارای فرمت اپتیکال 1/4.4 اینچی و پیکسل‌ های 1.0 میکرومتری است، فقط این سنسور OmniVision OV08A10 از مدل قبلی نیست، بلکه یک مدل SK hynix Hi-847 است. این روند در بخش سلفی ادامه دارد، جایی که اعداد یکسان هستند؛ یک سنسور تتراپیکسلی 32 مگاپیکسلی 1/2.8 اینچی با پیکسل‌ های 0.8 میکرومتر در پشت یک لنز 24 میلی‌ متری f/2.5 با فوکوس ثابت قرار گرفته است. تنها تفاوت این است که سنسور اکنون به عنوان S5KGD2 فهرست شده است بر خلاف S5KGD1 در مدل قبلی.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

با توجه به تجربیات گذشته خود با ویوو های سطح بالا، از دیدن عکس‌ های عالی از X80 Pro شگفت‌ زده نشدیم. با این حال، برخی از ظرافت ها ما را تا حدودی غافلگیر کردند. برای نمونه، ما تفاوت اندکی بین عکس‌ های گرفته شده با دکمه خاموش یا روشن هوش مصنوعی مشاهده کردیم؛ حداقل در صحنه‌ های آزمایشی خود شاهد افزایش مشخصی در کنتراست و اشباع رنگ نبودیم. محدوده دینامیکی مانند همیشه عالی است و حتی عکاسی عمدی در نور خورشید باعث ایجاد سایه ها و نقاط برجسته و همچنین کنتراست بسیار خوب می شود. در کل دوربین X80 Pro بسیار برجسته عمل می کند. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین فوق عریض در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

X80 Pro دارای اسنپدراگون 8 نسل 1 است. شایان ذکر است که X80 Pro در پیکر بندی متفاوتی با استفاده از چیپست Dimensity 9000 نیز وجود دارد. تا جایی که ما می دانیم، آن نوع محدود به بازار چین است. اسنپدراگون 8 نسل 1 دارای 8 هسته (یک هسته‌ی 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته‌ی 2.40 گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ی 1.70 گیگاهرتز Cortex-A510) می باشد.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

مدل چینی X80 Pro را می‌ توان در چندین نسخه رم/ذخیره‌ سازی نیز تهیه کرد؛ 8 گیگابایت/256 گیگابایت، 12 گیگابایت/256 گیگابایت و 12 گیگابایت/512 گیگابایت. نوع جهانی ما فقط در اندازه 12/256 گیگابایتی عرضه می شود.

باتری:

X80 Pro نسبت به +X70 Pro یک افزایش جزئی ظرفیت باتری دارد و اکنون این عدد به 4700 میلی آمپر ساعت رسیده است. ما انتظار داریم 200 میلی آمپر ساعت اضافی، نیازهای احتمالی بالاتر اسنپدراگون جدیدتر را پوشش دهد؛ واقعیتی که ما پذیرفته ایم این است که به نظر نمی رسد چیپست های جدیدتر عمر باتری بهتری را ارائه دهند. و در واقعیت نیز همینطور است. بررسی های وبسایت GSMARENA امتیاز 79 ساعت استقامت را برای ویوو X80 Pro ثبت کرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

یکی دیگر از ویژگی‌ های طولانی مدت که در +X70 Pro نشان داده شد و اکنون در X80 Pro نیز در حال استفاده از آن هستیم، بلند گوهای استریو است. این یک راه‌ اندازی استاندارد است که در آن یک بلند گوی اختصاصی در پایین‌ توسط بلند گوی گوشی (اسپیکر بالای نمایشگر) به هم متصل می‌ شود تا یک جفت کانال را تشکیل دهد و نرم‌ افزار جهت تلفن را بررسی می‌ کند تا کانال صحیح را به بلند گوی درست در جهت افقی ارسال کند. «بسیار خوب» امتیازی است که X80 Pro برای بلندی صدا در تست ما دریافت کرد، مطابق با گوشی‌ های پایدار مانند Oppo Find X5 Pro و iQOO 9 Pro و همچنین +X70 Pro سال گذشته.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های vivo X80 Pro

امتیاز کلی GeekBench 5

vivo X80 Pro
3505
Realme GT2 Pro
3501
+vivo X70 Pro
3469
Samsung Galaxy S22 Ultra (1440p)
3657
Xiaomi 12 Pro
3682

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های vivo X80 Pro

امتیاز 3DMark

vivo X80 Pro
9778
Realme GT2 Pro
9487
+vivo X70 Pro
5332
Samsung Galaxy S22 Ultra (1440p)
7437
Xiaomi 12 Pro
9664

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.