ردکردن این

بررسی گوشی Huawei P50 Pro

Huawei P50 Pro قابل عرضه در سطح جهان است. به این سری، سری Photography یا عکاسی نیز می گویند. این گوشی جالب‌ ترین ست دوربینی را که تا قبل از آن دیده بودیم ارائه می دهد. P50 Pro را می توان یک پرچم دار تمام عیار نامید. مدل هایی همچون P50 Pro و P50 Pocket پک های گلوبال یا جهانی دارند ولی P50 معمولی احتمالا فقط در چین به فروش برسد. گوشی مورد بررسی ما یعنی Huawei P50 Pro با OS اختصاصی EMUI 12 بر روی اندروید 11 اجرا می شود؛ و همانطور که می دانید خبری از سرویس گوگل نیست و این گوشی ها با بسته اختصاصی هواوی به کاربران عرضه می شوند.P50 Pro یک گوشی ضد آب فوق العاده است. بهتر است بگوییم یکی از منحنی ترین گوشی های پرچم دار ضد آبی را که می توانید تهیه کنید. این گوشی صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با وضوح 1228 در 2700 پیکسل، نرخ تازه سازی داینامیک 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز، و پشتیبانی از +HDR10 دارد. در بالای صفحه نمایش درست در وسط یک پانچ هول کوچک برای دوربین سلفی وجود دارد.

این گوشی دارای یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال برای اهداف امنیتی است. این گوشی پرچم دار در نسخه جهانی با چیپست اسنپدراگون 888 عرضه شده است در حالی که نسخه چین با چیپست Kirin 9000 کار می کند. جالب ترین بخش این گوشی دوربین های پشتی آن است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. با بررسی این گوشی همراه تیم SGPLUS باشید. 

مشخصات موبایل Huawei P50 Pro

طراحی و مشخصات ظاهری

هواوی خود را به عنوان یک تولید کننده گوشی های هوشمند با ظاهری گران‌ قیمت به دنیا شناخته است؛ و این گوشی می تواند گواهی بر همین ادعا باشد. از همان لحظه جعبه گشایی شیفته و عاشق این گوشی شدیم. حالت منحنی و Edge آن به همراه بدنه سبک وزن و باریکش در کنار چیدمان دوربین ها در پشت P50 Pro را یک گوشی دوست داشتنی و لوکس به نمایش می گذارد. Huawei P50 Pro یک تلفن فوق العاده با یک شیشه منحنی در جلو و قاب فلزی بسیار نازک است. ما خوشحالیم که میبینیم هواوی دوباره پنل های خمیده را وارد بازار کرده است. زیرا مدتی است که این مدل های خمیده توسط طراحی های اپل تقریبا از رده خارج شده بود. خون طراحی های آشنای هواوی در رگ های این گوشی جریان نیز دارد. خوشبختانه P50 Pro بسیار شبیه مدلهای P و Mate قبل از خود است. این گوشی دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب است. قاب و شیشه عقب توسط شرکت BYD Electronics ساخته شده است. این پنل باید اولین پنل شیشه aluminum lithium glass باشد که بر روی گوشی های هوشمند استفاده می شود که با همکاری هواوی ساخته شده است. 

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

Huawei P50 Pro در رنگ‌ های مشکی (Golden Black)، طلایی (Cocoa Gold)، سفید (Pearl White) و صورتی (Charm Pink) عرضه شده است. هر چهار رنگ ظاهری یک نواخت و براق دارند. و همانطور که می دانید این نوع جنس براق همیشه مستعد اثر انگشت و لکه چربی است. صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با قابلیت +HDR10 شاخصه اصلی Huawei P50 Pro است. صفحه نمایش از نرخ به روز رسانی داینامیک 120 هرتز پشتیبانی می کند، رنگ‌ های 10بیت و نرخ نمونه‌ برداری لمسی 300 هرتز ارائه می دهد. با نگاه اول به نظر می رسد نمایشگر خمیده است ولی اینطور نیست این توهم از حظور شیشه محافظ خمیده به وجود می آید. در بالای صفحه نمایش یک توری بسیار نازک برای خروجی صدای گوشی وجود دارد. و در زیر نمایشگر یکی از بلند گوهای استریو قرار دارد که صدا را به سمت جلو و بالا پرتاب می کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

قسمت پشتی بسیار منحصر به فرد و زیباست. جایی که پنل آن مانند جلو خمیده است و بخش دوربین ها با نشان Leica به زیبایی درون این پنل به چشم می خورد. بخش دوربین ها خود دارای دو بخش دایره ای مجزا است. دایره پایینی شامل تله فوتو زوم 64 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپیک، فرستنده و گیرنده لیزر، یک میکروفون برای دوربین فیلمبرداری و فلاش LED دوگانه است. دایره بالایی دارای دوربین های 50 مگاپیکسلی اصلی، 13 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین های مونو کروم 40 مگاپیکسلی است. در بین دو دایره، سنسور دمای رنگ چند طیفی قرار دارد که به تعادل رنگ سفید و باز تولید رنگ دقیق کمک می کند. قسمت بالایی دارای دو میکروفون متقارن در هر دو طرف، یک بلستر IR و چهار سوراخ است که به عنوان خروجی اصلی صدایی که از بلندگوی بالایی پخش می شود عمل می کند. پایین دارای پورت USB-C، اسلات سیم کارت، میکروفون اصلی و شش سوراخ برای بلند گوی دیگر است. در سمت چپ چیزی وجود ندارد، در حالی که کلیدهای نازک صدا و پاور در سمت راست قرار دارند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

Huawei P50 Pro از یک نمایشگر 6.60 اینچی با یک شیشه محافظ خمیده بالای آن بهره می برد. این پنل دارای رزولوشن 1228 در 2700 پیکسل با تراکم پیکسلی 450ppi است و دارای سوراخ کوچکی برای دوربین سلفی است. این پنل همانطور که مشاهده کردید دارای وضوح بالا، شامل پشتیبانی از رنگ 10 بیتی، نرخ تازه سازی پویا 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی تا 300 هرتز و پشتیبانی از +HDR10 است. طبق اندازه گیری های ما P50 Pro روشنایی بیشتری نسبت به P40 Pro دارد. ما توانستیم حد اکثر روشنایی 750 نیت را برای این نمایشگر ثبت کنیم. ای گوشی سه گزینه High، Dynamic و Standard برای تنظیم نرخ نو سازی دارد. در داینامیک بیشتر 90 هرتز است مگر اینکه برنامه یا بازی در خواست نرخ 120 هرتز کند و در عکس ها و تصاویر ثابت نرخ به 60 هرتز می رسد. در حالت High همیشه روی 120 ثابت است و در حالت استاندارد بر روی 60 یا 90 هرتز متغیر است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

سری P هواوی، از زمان P10، به خاطر دوربین‌ های مجهز به لایکا معروف بوده است و P50 نیز از این قاعده مستثنی نیست.  P10 و P20 معرف دوربین های مونو کروم یا تک رنگ بودند که در مدل های P30 و P40 وجود نداشت ولی اینک به این گوشی باز گشته است. این گوشی سه دوربین دیگر هم دارد از جمله یک ماژول عریض، یک فوق عریض معمولی و یک تله فوتو دو مرحله ای. بنابراین، Huawei P50 Pro دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (احتمالاً OmniVision OV5A 1/1.56 اینچ با فیلتر Quad-Bayer) در پشت یک لنز 23 میلی‌ متری با دیافراگم  f/1.8 به همراه لرزش گیر اپتیکال و فوکوس خودکار چند سویه با تشخیص فاز است. دوربین عکس‌ های 12.5 مگاپیکسلی را ذخیره می‌ کند، اما حالت‌ های AI و 50 مگاپیکسلی نیز در دسترس هستند. دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز 13 میلی‌ متری f/2.2 برای عکس‌ های با زاویه فوق عریض است. فوکوس خودکار نیز در دسترس است، بنابراین می توانید با آن عکس های نزدیک نیز بگیرید. سومین دوربین تک رنگ 40 مگاپیکسلی است، به این معنی که سنسور فیلتر رنگی Bayer را حذف می کند، که باید اجازه دهد نور راحت تر و با کیفیت بالاتری به سنسور برسد. میدان دید آن همانند دوربین اصلی است و فوکوس خودکار دارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

در نهایت، آخرین دوربین پشتی زوم 64 مگاپیکسلی است. این سنسور به جای فیلترهای رایج Quad-Bayer دارای یک فیلتر Bayer مناسب است. دارای لنز پریسکوپی 90 میلی متری همراه با لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم f/3.5 است. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی در روز
دوربین سلفی
دوربین فوق عریض در روز
دوربین تله

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

نسخه گلوبال این گوشی که مورد بررسی ما قرار گرفته است دارای چیپست اسنپدراگون 888 می باشد. این چیپست بهترین پردازنده در تابستان گذشته بود که هواوی P50 Pro رو نمایی شد. این نسخه 4G ارائه می کند زیرا فکر می کنیم هواوی به دلیل تحریم های امریکا نمی تواند از 5G استفاده کند. این چیپست مبتنی بر تکنولوژی 5 نانومتری ساخته شده و شامل 8 هسته‌ (یک هسته‌ ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 680 و سه هسته‌ ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و چهار هسته‌ ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680) می باشد. 

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

هواوی P50 Pro در چهار پیکربندی 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 12 گیگابایت رم و فضای ذخیره‌ سازی قابل ارتقا در دسترس است.

باتری:

هواوی پی 50 پرو از یک باتری 4360 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که نسبت به P40 پرو و باتری 4200 میلی آمپر ساعتی آن کمی افزایش یافته است ولی نتیجه بهتری حاصل نشده است. بررسی های وبسایت GSMARENA امتیاز 76 ساعت استقامت را برای Huawei P50 Pro ثبت کرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

Huawei P50 Pro دارای دو بلندگو است که به طور متقارن در بالا و پایین آن قرار گرفته اند. اسپیکر بالایی در دو جهت جلو و بالا صدا را پرتاب می کند یعنی به عنوان گوشی نیز عمل می کند. P40 Pro قبلی فقط یک بلندگو داشت و تنظیمات جدید پیشرفت بزرگی است. بلندگوهای استریو در Huawei P50 Pro در تست بلندی صدای ما نمره خوبی کسب کردند. کیفیت صدا عالی است؛ صدا غنی و رسا است و ما می توانیم باس خوبی (برای گوشی) نیز بشنویم.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Huawei P50 Pro

امتیاز کلی GeekBench 5

Huawei P50 Pro
3145
Google Pixel 6 Pro
2831
Xiaomi Mi 11 Ultra
3191
Galaxy S21 Ultra 5G (Snapdragon)
3244
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
3518

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Huawei P50 Pro

امتیاز AnTuTu 9

Huawei P50 Pro
793876
Galaxy S21 Ultra 5G (Snapdragon)
657273
Xiaomi Mi 11 Ultra
688720
Google Pixel 6 Pro
585485
Huawei Mate 40 Pro
531270

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.