ردکردن این

بررسی گوشی Samsung Galaxy A72

سامسونگ موفقیت های زیادی را در بازار موبایل به دست آورده است؛ یکی از این موفقیت ها تولید سری میان رده Galaxy A می باشد که در حال حاضر بیشترین سهم از فروش شرکت را به خود اختصاص داده است. و این موفقیت بی دلیل نیست. تنها یک راه برای رسیدن به این سطح از موفقیت وجود دارد آن هم تولید گوشی با ویژگی های رقابتی تقریبا بالا رده با قیمتی مناسب است. سری A مدام در حال رشد و تولید است به طوری که می شود هر چند هفته منتظر مدل جدید این سری بود. Galaxy A72 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با فرکانس 90 هرتز، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. یکی از بهترین و مهمترین ویژگی این گوشی وجود گواهی IP67 برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب به داخل دستگاه است. کلمه Awesome نماد بازاریابی این مدل گوشی ها یعنی A32، A52 و A72 است. و عالی برای همه (Awesome is for everyone) به شعار فروش این گوشی ها تبدیل شده است. امروز می خواهیم ببینیم تا چقدر عالی. در بررسی این گوشی با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات موبایل Samsung Galaxy A72

طراحی و مشخصات ظاهری

زبان و الگوریتم طراحی گلکسی A72 و A52 یک طراحی به روز و جذاب به نظر می رسد. طراحی جدید بیشتر پنل پشتی را تحت تاثیر قرار داده است که این بار نرم و مخملی است. این گوشی در رنگ های سفید (Awesome White)، سیاه (Awesome Black)، بنفش (Awesome Violet) و آبی (Awesome Blue) موجود است. می خواهیم احساس خود را صادقانه بیان کنیم نمی شود از پنل پشتی A72 چشم برداشت. این طراحی هیچ چیزی کم از عالی ندارد. یکی دیگر از عناصر عجیب و غریب طراحی پشت، جزیره دوربین کمی برجسته تر است. این جزیره در واقع قسمتی از خود پنل پشتی است که با شاهکار ی از طراحی مانند یک جزیره از آب بیرون زده  زیبایی به سزایی به پنل پشتی گوشی اهدا کرده است. مواد سازنده این گوشی کاملا واضح است. هر دو قاب پشتی و میانی از پلاستیک ساخته شده اند. ولی کاملا محکم و خوش ساخت به نظر می رسد. در مقایسه با نسل قبلی گلکسی A72 تقریباً در همه ابعاد رشد کرده است. ابعاد آن 165 در 77.4 در 8.4 میلی‌ متر است و وزن آن به 203 گرم می‌ رسد که افزایش قابل‌ توجهی نسبت به نسل قبلی است. که این افزایش به دلیل وجود باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به جای 4500 میلی آمپر ساعتی است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

به نظر ما مورد استقبال ترین ویژگی این گوشی وجود گواهی IP67 برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب است که می تواند آغازی برای گوشی های آینده این نسل باشد. زیرا A72 تنها گوشی خانواده A با این گواهی است. خوشبختانه جک 3.5 میلی متری در این گوشی دیده می شود که در لبه زیرین گوشی قرار گرفته است. در کنار آن یک پورت Type-C، یک یک بلندگو و میکروفون اصلی قرار دارد. لبه بالایی دارای میکروفون دوم یا نویز گیر و اسلات سیم کارت هیبریدی می باشد. سمت چپ گوشی خالی است و به راحتی می توانید براق بودن جنس پلاستیک قاب میانی را لمس کنید. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در لبه سمت راست قرار دارند. A72 دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

سامسونگ باز برتری خود در بخش نمایشگر را به رخ جهانیان کشید. گلکسی A32، A52 و A72 همگی ارتقای قابل توجهی در بخش نمایشگر نسبت به مدل های قبلی خود دارند. نرخ نوسازی بالا در سری های A شروع به فعالیت کرده است و قرار نیست که فقط در همین مدل استفاده شود. همه مدل های نام برده شده دارای صفحه نمایش تخت با نرخ باز سازی 90 هرتزی هستند. نمایشگر A72 یک پنل 6.70 اینچی است که از صفحه نمایش 6.50 اینچی A52 به طور قابل توجهی بزرگ تر است. این پنل های جدید نه تنها سریع تر بلکه روشن تر نیز هستند. این گوشی با معرفی حد اکثر روشنایی 800 نیت به بازار معرفی شد که در آزمایش های ما نیز ثابت شد که گوشی می تواند حتی بیشتر و تا 825 نیت روشن شود. این امر باعث کارآمدی بیشتر این گوشی در زیر نور مستقیم خورشید می شود. با وجود نرخ نو سازی 120 هرتز نرخ 90 هرتز نیز هنوز جزو کارایی های بالای یک نمایشگر به حساب می آید. نرمی اضافی به ویژه در هنگام پیمایش یا اسکرول مشهود است و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. متاسفانه گلکسی A72 هیچ کنترل نرخ تازه سازی تطبیقی را ارائه نمی دهد. و شما فقط می توانید بین گذینه های High یا 90 هرتز و Standard یا 60 هرتز انتخاب داشته باشید.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

یکی از ارتقا های قابل لمس A72 نسبت به نسل قبلی بخش دوربین است. هنوز دوربین اصلی و آشنای 64 مگاپیکسلی Quad-Bayer، با دیافراگم عریض f/1.8 دیده می شود. صرف نظر از این موضوع، دوربین اصلی A72 اکنون دارای لرزش گیر اپتیکال است؛ که یک قابلیت بی نظیر است. دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی با f/2.2 نیز یک دوربین رایج در گوشی های سامسونگ به حساب می آید. بگذارید به طور خلاصه دوربین های این گوشی را به شما معرفی کنیم. دوربین جلو دارای لنز واید 26 میلی‌ متری با دیافراگم f/1.8 همراه با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش گیر اپتیکال تصویر می باشد. دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز عریض دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش گیر اپتیکال تصویر به همراه دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 3 برابر است. دوربین 12 مگاپیکسلی از لنز فوق عریض با پوشش 123 درجه و دیافراگم f/2.2 بهره می برد. و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز دارای دیافراگم f/2.4 است. و در آخر دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با لنز عریض 26 میلی‌ متری به همراه 0.8 میکرومتر سایز پیکسل و 1/2.8 اینچ سایز سنسور با دیافراگم f/2.2 مسئولیت عکاسی سلفی را بر عهده دارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین اصلی گلکسی A72 را می توان به بهترین وجه قابل اعتماد توصیف کرد، حتی اگر چشمگیر نباشد. تصاویر گرفته شده با این دوربین دارای لرزش گیر اپتیکال به طور پیش فرض، عکس های 16 مگاپیکسلی هستند. محدوده دینامیکی برای آنچه در میان رده‌ ها به آن عادت کرده‌ ایم گسترده است، اگرچه یک تلفن رده‌ بالا همچنان می‌ تواند شما را با نواحی پیشرفته‌ تر توسعه دهد. رنگ ها معمولاً زنده هستند، بدون اینکه زیاد اغراق شده باشند. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسل در روز
دوربین سلفی
دوربین فوق عریض در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

گوشی سامسونگ گلکسی A72 از چیپست Snapdragon 720G بهره می برد. این پردازنده بر اساس تکنولوژی هشت نانومتری توسط کمپانی صاحب نام کوالکام ساخته شده است و دارای 8 هسته‌ (دو هسته‌ ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver) است. لازم به ذکر است که این تراشه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 618 است.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

A72 در سه پیکر بندی 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم به بازار عرضه شده است. در اینجا شما می توانید از افزایش دهنده حافظه MicroSD نیز بهره ببرید

باتری:

گلکسی A72 یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که 500 میلی آمپر ساعت بیشتر از A52 است. با توجه به ضخامت یکسان این دو گوشی و تنها اختلاف وزن 4 گرمی این دست آورد بسیار خوبی است. بررسی های وبسایت GSMARENA امتیاز خوب 121 ساعت استقامت را در فرکانس ثابت 60 هرتز برای Galaxy A72 ثبت کرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

یکی از پیشرفت های بسیار خوب گلکسی A72 تنظیم و چیدمان اسپیکرهای استریو است. اگر چه آنچنان مناسب به نظر نمی رسد. زیرا یک بلند گوی اختصاصی بیشتر وجود ندارد که در پایین گوشی قرار گرفته است و گوشی کانال دوم را از اسپیکر گوشی تقویت‌ شده در یافت می کند. ما امتیاز بلندی صدای “خوب” را به بخش اسپیکر های A72 اختصاص می دهیم.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Samsung Galaxy A72

امتیاز کلی GeekBench 5

Samsung Galaxy A72
1627
Xiaomi Redmi Note 10
1599
Samsung Galaxy A52
1577
Samsung Galaxy A71
1723
Poco X3 Pro
2574

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Samsung Galaxy A72

امتیاز AnTuTu 8

Samsung Galaxy A72
279342
Xiaomi Redmi Note 10
218788
Samsung Galaxy A52
261282
Samsung Galaxy A71
263396
Poco X3 Pro
453223

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.