ردکردن این

بررسی گوشی Asus ROG Phone 5s Pro

در دنیای بازی آن هم در گوشی های همراه با این بازار رقابتی بین کمپانی های به نام، گرفتن عنوان تاپ داگ کار بسیار بزرگی است. مهمتر از آن صاحب نام بودن این عنوان به مدت چهار الی پنج سال کاری بزرگتر است که ما معتقدیم ایسوس با تولید ROG Phone 5 همچنان تنها کمپانی است که می‌ تواند ادعای این دستاورد بزرگ را داشته باشد. گوشی ROG Phone 5 و همچنین اکوسیستم لوازم جانبی آن، می تواند جذاب ترین. کامل ترین و حتی بهترین تجربه بازی‌ های موبایلی را ارائه دهد. برای حفظ این اعتبار همواره باید سخت افزار و امکانات گوشی های تولید شده را افزایش و ارتقا داد. به همین خاطر ROG Phone 5s و 5s Pro با تراشه اسنپدراگون +888 به همراه چند تغییر دیگر ارائه شد که بیشتر راجع آنها صحبت می کنیم. لازم به ذکر است که هنگام عرضه این گوشی هنوز چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه نشده بود.

خط تولید ROG Phone 5 دارای سه مدل است، مدل وانیلی یا معمولی که بسته به منطقه در پیکر بندی‌ های 8/128 گیگابایت، 12/256 گیگابایت و 16/256 گیگابایت عرضه می‌ شود؛ و نسخه‌ های Pro و Ultimate با طراحی متفاوت و حتی نسخه‌ های ذخیره‌ سازی پیشرفته‌ تر ارائه شده اند. گوشی مورد بررسی ما در پیکر بندی 18 گیگابایت رم/512 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده است.

مشخصات موبایل Asus ROG Phone 5s Pro

طراحی و مشخصات ظاهری

ایسوس این بار به وضوح بر روی زبان طراحی کمتر جسورانه و عجیب و غریب کار کرده است. ROG Phone 5 مانند ROG Phone 3 سال گذشته تمامی ویژگی های کلیدی را دارد. مانند لوگوی بزرگ ROG RGB که اکنون کمی به سمت پایین رفته است، و همچنین قاب دوربین که این بار زوایای تیز تری دارد. همه چیز در اینجا حس یک دستگاه پریمیوم گیمینگ را به شما می دهد. الگوریتمی بر گرفته از یک لوگوی RGB با پس زمینه نقطه ای براق زیرش که ما یاد طراحی متمایز پشت لپ‌ تاپ ROG Zephyrus G14 انداخت. شما می‌ توانید از میان طیف گسترده‌ ای از افکت‌ ها و انیمیشن‌ ها (در مجموع ۸ طرح نوری مختلف) یکی را انتخاب کنید و الگو را با سایر تلفن‌ های ROG همگام‌ سازی کنید. قاب پشتی از جنس شیشه است با لبه های خمیده. فریم دوربین یک طراحی ذوزنقه شکل دارد که بیرون زدگی مناسبی نیز دارد و در هنگام بازی مشکلی به وجود نمی آورد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

فریم میانی همچنان با زبان طراحی گیمینگ از جنس آلومینیوم مات طراحی شده است. زیر گوشی درگاه شارژ Type-C به همراه جک 3.5 میلی متری صدا وجود دارد و همانطور که می دانید جک صدا یک مزیت در گوشی های گیمینگ به حساب می آید.  لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه های کنترل صدا را در خود جای داده که دکمه پاور به رنگ قرمز طراحی شده است. تریگر های لمسی ROG Phone 5s بالا و پایین لبه سمت راست فریم میانی دیده می شود. و در بالای گوشی فقط میکروفون ثانویه را مشاهده می کنید.  سمت چپ فریم میانی اسلات سیم کارت به همراه درگاه دوم Type-C و درگاه مخصوص اکسسوری های این گوشی به چشم می خورد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

یکی از برتری های ROG Phone 5s Pro نسبت به مدلهای غیر پرو وجود نرخ نمونه‌ برداری لمسی 360 هرتز به جای 300 هرتز بر روی صفحه نمایش لمسی است. طبق اعلام ایسوس، تاخیر لمسی از 24.3 میلی‌ ثانیه به 24 میلی‌ ثانیه کاهش می‌ یابد. یکی دیگر از برتری ها در نمایشگر افزایش حداکثر روشنایی نمایشگر های نمونه پرو نسبت به غیر پرو بود که در اندازه گیری های ما به دست آمد. ممکن است ایسوس از پنل متفاوتی استفاده کرده باشد. به هر حال ما توانستیم حد اکثر روشنایی 840 نیت را برای صفحه نمایش ایسوس ROG Phone 5s Pro ثبت کنیم. ROG Phone 5s Pro دارای یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از +HDR10 و همچنین بالاترین گواهینامه Widevine L1 است که آن را برای پخش محتوای HDR ایده آل می کند. انتخاب و پردازش نرخ تازه سازی بالا که در اینجا ارائه می شود، یکی از بیشترین انعطاف پذیر ها در صنعت است. شما گزینه های ثابت 60 هرتز، 90 هرتز، 120 هرتز و 144 هرتز را دریافت می‌ کنید که رابط کاربری و اکثر برنامه‌ ها را روی نرخ تازه‌ سازی گفته شده قفل می‌ کند، و همچنین یک گزینه خودکار، که تمایل دارد برای موقعیت‌ های با نرخ تازه‌ سازی بالا، 120 هرتز و برای بقیه 60 هرتز را انتخاب کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

مجموعه شگفت انگیزی از دوربین ها را نمی توانید در یک گوشی  گیمینگ پیدا کنید. با این حال ایسوس همیشه سعی کرده است که تنظیمات دوربین کاملاً کافی را در سری تلفن ROG ارائه دهد. ROG Phone 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنظیمات دوربینی بسیار شبیه به ROG Phone 3. دوربین اصلی سنسور محبوب 64 مگاپیکسلی Quad-Bayer Sony IMX686 است. که یک واحد 1/1.7 اینچی، با پیکسل‌های مجزا 0.8 میکرومتر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز دارد که پشت یک لنز f/1.8 قرار گرفته است. دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض دارای میدان دید 125 درجه و لنز نسبتا کم نور f/2.4 است. و دوربین ماکرو نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی با f/2.0 است که در واقع از سنسور OmniVision OV8856 استفاده می‌ کند که وضوح اصلی آن 8 مگاپیکسل است. و در آخر دوربین 24 مگاپیکسلی سلفی از لنز واید 27 میلی‌ متری و اندازه پیکسل های 0.9 میکرومتر و دیافراگم f/2.5 استفاده می کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

بیایید به ویژگی‌ های جذاب چیپست جدید اسنپدراگون +888 بپردازیم. در اصل همان اسنپدراگون 888 معمولی است که در مجموع دارای هشت هسته CPU Kryo 680 و پردازنده گرافیکی Adreno 660 است که بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. بیشتر هسته ها در اسنپدراگون +888 نیز به همین صورت تنظیم شده اند. که شامل چهار هسته “کوچک” Kryo 680 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و همچنین سه هسته “بزرگ” با فرکانس تا 2.42 گیگاهرتز است. تنها تفاوت در پیکر بندی CPU تنها با هسته prime است که می تواند تا 3.0 گیگاهرتز در اسنپدراگون 888 پلاس افزایش یابد، در حالی که در اسنپدراگون 888 به 2.84 گیگاهرتز محدود شده است. فراتر از آن، تراشه جدیدتر نیز یک نسخه کارآمدتر Hexagon 780 DSP دارد، که به طور بالقوه می تواند ویژگی های پیشرفته دوربین را باز کند، اما پتانسیل اضافی آن توسط ایسوس استفاده نمی شود. و این تفاوت های واقعی بین تراشه ها است.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

این گوشی تنها در یک پیکر بندی 512 گیگابایت با 18 گیگابایت رم به فروش می رسد. رم استفاده شده در ایسوس راگ فون 5 اس از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 است.

باتری:

باتری 6000 میلی آمپر ساعتی به نوعی تبدیل به استاندارد مورد انتظار برای کاربران ROG Phone شده است. ایسوس با توجه مداوم به استقامت باتری و طول عمر ترکیبی، در واقع در یک بخش دیگر نقطه بسیار بالایی را به ثبت رساند. آزمایشات وبسایت GSMARENA توانست امتیاز استقامت بسیار خوب 118 ساعت را به ثبت برساند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Asus ROG Phone 5

امتیاز کلی GeekBench 5

Asus ROG Phone 5s Pro (X Mode)
3667
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G (Snapdragon)
3244
Realme X7 Max 5G
2614
Oppo Reno6 Pro 5G
2621
Samsung Galaxy Z Fold3 5G
3239

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Asus ROG Phone 5

امتیاز AnTuTu 9

Asus ROG Phone 5s Pro (X Mode)
761334
Xiaomi Mi 11 Ultra
794016
Realme X7 Max 5G
680671
Sony Xperia 1 III
739142
Samsung Galaxy Z Fold3 5G
752218

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.