ردکردن این

بررسی گوشی Xiaomi Black Shark 4

تجربه بازی بی دغدغه با موبایلی ارزان قیمت دقیقا همان چیزی است که شیائومی با ارائه دومین گوشی گیمینگ خود بلک شارک 4 ارائه کرده است. گوشی های گیمینگ باید ویژگی های مختص به خود را داشته باشند. این ویژگی ها شامل پردازنده قدرتمند، حافظه رم بالا، باتری بزرگ، نمایشگر با کیفیت با نرخ نو سازی بالا و همچنین تریگر ها یا دکمه های گیمینگ هستند. در بخش تریگر های گیمینگ با توجه به اینکه ایسوس و نوبیا نیز این کار را انجام می دهند، بلک شارک 4 ممکن است عالی به نظر نرسند، اما این دکمه ها، دکمه های فیزیکی و قابل کلیک هستند. و برای بازی هیچ چیز بهتر از آن ها نیست. این گوشی همچنین با مجموعه‌ ای از بلند گوهای قدرتمند و سیستم خنک‌ کننده مناسب تجهیز شده است که از ماندگاری عملکرد اطمینان حاصل می کند. آنچه بیش از همه ما را نگران می کند ظرفیت باتری کمتر از حد متوسط 4500 میلی آمپر ساعت است. که امیدواریم با شارژر 120 واتی و وعده شیائومی که گوشی در 17 دقیقه کاملا شارژ می شود این مشکل دیگر به چشم نیاید. با تیم SGPLUS همراه باشید.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

مشخصات موبایل Xiaomi Black Shark 4

طراحی و مشخصات ظاهری

در این گوشی از شیشه و فلز برای ساخت بدنه استفاده شده است ولی اطلاعاتی از محافظ گوریلاگلس ثبت نشده است بنابر این ما فرض می کنیم که شیشه های پنل جلو و عقب معمولی هستند. به نظر می رسد که قاب میانی از آلومینیوم ساخته شده است. وزن 210 گرمی گوشی کاملا متعادل است و وزن به خوبی در گوشی توضیع شده است. پنل پشتی براق دارای پترن های جالبی در سبک معمولی کوسه سیاه است. این رنگ و طرح باعث می شود که لک و اثر انگشت به سختی قابل مشاهده باشد. برآمدگی قاب دوربین بر خلاف گوشی های ترند شده 2021 آنچنان زیاد نیست و تقریباً همسطح با پنل پشتی قرار گرفته است. این گوشی بر خلاف دیگر گوشی های گیمینگ از دوربین سلفی داخل پانچ هول نمایشگر استفاده کرده است هر چند بزرگ نیست ولی باز مقداری از نمایشگر را اشغال کرده است. 

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

قاب کناری نیز غیرمتعارف است. نه منحنی و نه بسیار صاف است البته تاثیری در خوش دست بودن گوشی ندارد و هنوز گوشی به خوبی در دست قرار می گیرد. دکمه تنظیم صدا و اسلات سیم کارت در سمت چپ قرار دارد. اسلات سیم کارت MicroSD را پشتیبانی نمی کند. دکمه پاور که به عنوان حسگر اثر انگشت عمل می کند، در سمت راست قاب در یک بریدگی کم عمق، درست در وسط قرار دارد، بنابراین در حین بازی به طور تصادفی آن را فشار نمی دهید. دکمه پاور توسط دو کلید کشویی احاطه شده است که محرک های فیزیکی یا تریگر ها را باز می کنند. تا آنجا که به محرک ها مربوط می شود، آنها واقعاً احساس خوبی دارند. بازخورد لمسی و کلیکی خوبی ارائه می دهند اما کمی در سمت کم عمق قرار می گیرند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم نمایشگر یک ویژگی مهم در گوشی های گیمینگ به حساب می آید. صفحه نمایش Black Shark 4 ک پنل 6.67 اینچی OLED می باشد که دارای وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل در نسبت تصویر 20:9 است. شیائومی 105% پوشش رنگ DCI-P3 و حداکثر روشنایی 500 نیت را تبلیغ کرده است. با این حال، مسلماً مهمترین ویژگی، نرخ به روز رسانی 144 هرتز و پاسخ بی نظیر لمسی 720 هرتز است که احتمالاً کمترین تاخیر لمسی در بازار است. ما با بررسی های معمول متوجه شدیم که حداکثر روشنایی در واقع تقریباً به روشنایی تبلیغ شده نزدیک است که چیزی حدود 498 نیت است. با این حال، تنظیم کنترل روشنایی روی خودکار، روشنایی را در شرایط بیرونی تا 694 نیت افزایش می‌ دهد. که این گوشی را برای استفاده در محیط های بیرون از خانه بسیار مناسب می کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

از آنجایی که این موبایل یک گوشی گیمینگ است، دوربین ها در اولویت نیستند. سنسور اصلی، سنسور خوب قدیمی 48 مگاپیکسلی است که اندازه آن 1/2.0 اینچ است و پیکسل‌ های 0.8 میکرو متری ارائه می‌ کند. سنسور با دیافراگم f/1.8 جفت می‌ شود. برای دوربین فوق عریض، شیائومی یکی دیگر از سنسورهای رایج 8 مگاپیکسلی با اندازه 1/4.0 اینچ با پیکسل های 1.12 میکرومتر را انتخاب کرد. لنز دیافراگم f/2.2 و میدان دید 120 درجه را ارائه می دهد. این دوربین 8 مگاپیکسلی اغلب در گوشی های میان رده استفاده می شود. دوربین سوم برای عکس های ماکرو است و جالب اینجاست که از دوربین 5 مگاپیکسلی f/2.4 با فوکوس خودکار استفاده می کند که مشخصات بهتری نسبت به میانگین دارند. و در آخر دوربین جلو 20 مگاپیکسل با دهانه f/2.0 و پیکسل 0.8 میکرومتر است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین اصلی در طول روز عکس‌ های خوبی در فضای باز با ظاهری معمولی می‌ گیرد. رنگ‌ ها برجسته می‌ شوند، وضوح خوب است و جزئیات ظریف بدون استفاده از شارپ کردن بیش از حد از عکس‌ ها حذف نمی‌ شوند. الگوریتم HDR به خوبی کار می کند تا جزئیات را از نواحی تیره تر تصویر بدون بریدن نقاط برجسته نشان دهد. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین فوق عریض در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

اسنپدراگون 870 یک چیپست خیلی قدیمی نیست که نسخه کمی تغییر یافته از +Snapdragon 865 است. این تراشه مبتنی بر فرآیند تولید 7 نانومتری است و دارای یک پردازنده هشت هسته ای با یک هسته 3.2 گیگاهرتز Kryo 585، سه هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585 است. پردازنده گرافیکی Adreno 650 با فرکانس 670 مگاهرتز روی آن قرار دارد.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

این گوشی گیمینگ در چهار پیکر بندی 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم موجود می باشد. استاندارد UFS 3.1 برای محلول ذخیره سازی استفاده شده است. ولی متاسفانه امکان افزایش فضای ذخیره سازی وجود ندارد.

باتری:

در آزمایش‌ های ما، عمر باتری BlackShark 4 خیلی کم نبود و همچنین برای باتری 4500 میلی‌ آمپر ساعتی نیز چندان بد نبود. تست های آماده به کار و مرور وب، رتبه استقامت کلی گوشی را افزایش دادند، اما ارقام نسبتاً کم زمان مکالمه و تست های پخش ویدیو، عملکرد کلی باتری گوشی را تقریباً متوسط ​​کرد. باتری تنها در 19 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می شود. این یکی از سریع ترین تلفن هایی است که ما تا به حال آزمایش کرده ایم. در نهایت گوشی با توجه به آزمایش های وبسایت GSMARENA امتیاز استقامت 96 ساعت را بدست آورد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Xiaomi Black Shark 4

امتیاز کلی GeekBench 5

Xiaomi Black Shark 4
3448
nubia Red Magic 5S
3386
Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G (Snapdragon)
3294
ZTE nubia Red Magic 6
3586
Asus ROG Phone 5
3710

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Xiaomi Black Shark 4

امتیاز AnTuTu 9

Xiaomi Black Shark 4
605569
OnePlus 9R
676913
vivo X60 Pro
720352

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.