ردکردن این
My Friend Pedro

نقد بازی My Friend Pedro

اکشن شوتر دو بعدی دیوانه وارMy Friend Pedro درباره یک کلمه است و فقط همین یک کلمه، کلمه “باحال”. حس میکنم که سازنده بازی فقط برای معنا پیدا کردن معنای واژه باحال و هیجان؛ این بازی رو تولید کرده که بنوعی میتوان گفت سازنده توانسته به موفقیت چشم گیری نیز دست پیدا کند.
My Friend Pedro
My Friend Pedro یک بازی آرکید اکشن دو بعدی جذاب است که در خلع این سبک بازیها یک اثر بسیار هیجان انگیز به حساب میاد. در این بازی شما کنترل یک موز را دارید. بله یک موز که با نقابی به سر و اسلحه به دست خود را به دل دشمنان میزند.

بپر، بچرخ، قتل عام کن

My Friend Pedro یک ایده و کانسبت قدیمی است (بکش برو جلو) ولی چیزی که این بازی را از سایر بازیهای این سبک جدا میکند این است که شما حس میکنید یه اکروبات و یک شوتر خفن در یک کلام جان ویک هستید و حس رضایت خاصی بعد کشتن چندین دشمن رو پیدا میکنید.

My Friend Pedro Screenshot

اسلوموشن

کند کردن زمان را میتوان هسته اصلی بازی دانست، اگر چه استفاده از این مکانیزم چیز جدیدی نیست، اما یکی از بهترین استفاده از این مکانیزم را میتوان در این بازی مشاهده کرد. تنها به کند کردن زمان برای سریع تر کشتن دشمنان بسنده نکنید بلکه از آن برای ایده های جالب و خلاقانه کشتن استفاده کنید.
کمتر بازی ویدیویی می تواند خودش را به چیزی که در این بازی وجود دارد نزدیک کند. در هوا بپرید زمان را کند کنید بچرخید از طناب آویزان شوید و  به ماهیتابه شلیک کنید تیر را با کمک اشیاء موجود منحرف کنید و دشمنان خود را از پا در بیارید و در آخر با شکستن پنجره روی اسکیت برد فرود بیاید. این تنها یک قسمت از بازی است.
My Friend Pedro پراز لحظات اکشن و اکروباتیک همانند موارد بالاست اگر چه داستان و مراحل بازی نهایت پنج ساعت بیشتر نیست اما پنج ساعت دیوانه وار و پراز روش های خلاقانه برای کشتن دشمنان وجود دارد تا از تکراری شدن بازی جلوگیری کند.

My Friend Pedro
My Friend Pedro
My Friend Pedro
My Friend Pedro
My Friend Pedro
My Friend Pedro

داستان

اگر بگم داستان کمترین نقش را در این بازی دارد دروغ نگفتم، اما این رو هم بدونید که در آخرین قسمت بازی و پس از کشتن باس آخر متوجه دلیل این همه کشتار می شوید و ممکن است سورپرایز شوید. اما فارق از داستان سازنده بازی یعنی شرکت دیوالور که ما اون رو با بازی سام ماجراجو میشناسیم، سعی کرده با تلفیق حرکات اکروباتیک و تنوع در کشتن دشمنان بازی را تا حد امکان هیجان انگیز و سرگرم کننده کند.
در هر مرحله سعی شده امکانات جدیدی به شما ارائه شود، خواه یک اسکیت برد باشد، یا یک اسلحه ای که امکانات فراوان را داراست، یا سوار موتو سیکلت و یا حتی یک چاقو. یکی از مراحلی که شاید شما واقعا مجذوب خود کند مرحله ای است که شما سوار بر موتور سیکلت هستید دشمنانی که سوار خودرو و موتور سیکلت هستند را نابود کنید.
اگر My Friend Pedro رو به سه قسمت تقسیم کنیم، دو قسمت اول بازی یک تجربه بسیار عالی است و در نیمه پایانی ریتم کند پیش میرود و کمی از هیجان بازی کاسته میشود. در طراحی مراحل نیز سعی شده از ابزارهای موجود بهترین استفاده رو برای کشتن دشمنان برای شما قرار داده شود. یکی از نکات منفی که بازی هوش مصنوعی ضعیف دشمنان است گاهی وقتا حس میکنید دشمنان شما مشکل شنوایی دارند برای مثال یکی را میکشید و یک دشمن دیگر از درب وارد میشود و بدون توجه به شما در مسیر مخالف شما راه میرود و شما به راحتی میتوانید اون را پا در بیاورید. اما به یقین میتوان گفت که بازی در حیطه طراحی مراحل یک کلاس آموزش برای سایر بازی های اکشن پلتفرمر است که توانسته به خوبی با تلفیق اکشن، ایده های ناب کشتن دشمنان و مراحل نفس گیر یک اثر بسیار شایسته را برای گیمرها ارائه دهد.

روند بازی My Friend Pedro

مشاهده در یوتیوب

روند بازی My Friend Pedro موتورسواری

مشاهده در یوتیوب

جمع بندی

در مجموع بازی My Friend Pedro یک بازی بسیار لذت بخش و مرفح برای دوست داران سبک اکشن پلتفرمر های دوبعدی است که برای ساعتی میتواند ادرنالین خون شما رو به اوج ببرد. اسلوموشن بازی که مارو یاد خاطرات فراموش نشدنی مکس پین می اندازد و اکشن و حرکات اکروباتیک زیبا و ایده های جالب و خلاقانه برای از بین بردن دشمنان، پایان بندی مناسب و جالب بازی همه و همه این اثر رو در بین اکشن پلتفرمرهای ناب جا انداخته و بعد از بازی کردن و پایان کردن اون تا مدتها خاطره این بازی در ذهن شما باقی بماند. استدیو دیوالور بما نشان میدهد که برای خلق یک اثر حتما نباید سرمایه گذاری های هنگفتی کرد.
My Friend Pedro یک موز دوست داشتنی و بی اعصاب در محیط گرافیکی دوبعدی عالی و چشم نواز مارو برای مدت کوتاهی هم که شده غرق دنیای خودش میکند.
نظر شما درباره بازی My Friend Pedro را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
SGplus Rate

منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.