ردکردن این
Death Stranding

بررسی گیم پلی30 دقیقه ایDeath Stranding

در جریان روداد توکیو گیم شو TGS 2019 و در غرفه سونی، هیدیو کوجیما برای دومین بار بروی صحنه آمد تا دومین گیم پلی بازی مورد انتظار خود یعنی دث استرندنیگ Death Stranding را برای علاقمندان به نمایش بگذارد.

دومین گیم پلی بازی که همگی مربوط به سیف هاوس Safe House  جایی که سم (نورمن ریداس) با صورت گلی و کثیف خواب است شروع میشود. در همان ابتدا سم به شما نشان میدهد که صورتم رو بشورید و تمیز کنید، در صحبتهایی که هیدیو کوجیما میکند نشان میدهد که تمامی حرکات و انیمیشن های سم توسط خود نورمن ریداس بصورت موشن کپچر انجام شده است. انیمیشن های زیادی برای کاراکتر اصلی در نظر گرفته شده است. برای مثال شما دوربین را به هر قسمتی از اعضای بدن سم ببرید یک انیمیشن مربوط به آن وجود دارد، روی پاها زوم کنید پاهای خود را تکان میدهد و یا اگر بجاهای حساس ببرید بعد از چند بار سم عصبی میشود و با مشت به دوربین بازی میکوبد، یا اگر روی صورت بروید به شما نشان میدهد که مثلا صورت اون کثیف است و اون رو بشورید.

در ادامه سم به سمت روشویی میرود و صورت خود را تمیز میکند. در این قسمت نیز انیمیشن هایی برای سم در نظر گرفته شده، کارهای خنده داری که شما میتوانید یک تصویر از دید آینه از سم بگیرید (مانند سلفی).

Sam
Sam

کوجیما در این قسمت افزود: اکثر وسایل و لباس ها هرکدام ویژگی های خاص خودشون را دارا هستند به عنوان مثال شما با پوشیدن کلاه میتوانید از مضرات تابش جلوگیری کنید، البته عینک هم میتوانید برای استایل خود استفاده کنید که اشاره ای به ویژگی آن نشد. (البته اگر ویژگی خاصی وجود داشته باشد). بنظر میاد تمام وسایل خود را در این بازی برای سایر بازیکنان آنلاین قرار دهید تا آنها نیز استفاده کنند. همچنین کوجیما اضافه کرد گردنبد شما میتوایند بروزرسانی شود. نوع ذخیره سازی بازی نیز مانند سایر بازی ها نیست. به عنوان مثال شما با بروز رسانی کردن گردنبد اطلاعات مراحل خود را روی سرور ذخیره کنید و برای بقیه به اشتراک بگذارید. در ادامه ویدیو نگاهی به سلاح ها می اندازیم. برخی از سلاح ها عبارت Not Ready را میبینیم که نشان از آماده نبود آن ها میدهد (احتمالا منظور ترمیم اسلحه ها بعد از انجام ماموریت است). سم بلند میشود و به نوزاد درون محفضه نزدیک میشود. عبارت Connected نشان دهنده وصل شدن ارتباط شما با سرور است. سم با چند ظربه به شیشه نوزاد، اون رو بیدار میکند، سم کمی محکمتر به شیشه میزند در این جا میبینیم نوزاد عصبی میشود و سرش را به شیشه میکوبد و از شیشه خارج میشود که در همین حین سم از خواب بیدار میشود.

در ادمه شخصی سازی کیف کولی را به نشان میدهد که میتوانید وسایلی که روی آن و یا درون آن قرار دارد را کاملا شخصی سازی کنید. جالب است بدانید وزن کیف کولی بروی سرعت شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

Bag
شخصی سازی کیف

شخصی سازی فقط به کیف کولی شما ختم نمیشود بلکه حتی روی میز کنار تخت خود میتوانید وسایل مورد علاقه را قرار دهید، آیتم هایی که شما در طول بازی جمع آوری میکنید را میتوانید برای دیزاین میز خود استفاده کنید. مودهایی در بازی وجود دارد که با جمع کردن آیتم هایی مانند اکشن فیگور ها برای شما فعال میشود. در اینجا شاهد نوشیدنی های انرژی زا، عینک و یه قوطی که در آن کرم هایی قرار دارند که روی هواهستند، و کلاه قرار دارد.  در گیم پلی قبلی هیدیو کوجیما درباره قوطی های انرژی زا توضیحاتی را ارائه کرد:”اگر نوزاد درون قوطی همراه ناراحت شود و اگر به شما استرس وارد شده است میتوانید با خوردن نوشیدنی و گوش دادن به موسیقی این استرس را کاهش دهید و سپس میتوانید نوزاد را نیز ارام کنید.” در ادامه میبینیم که سم کرم ها رو از توی قوطی در می آورد. برای خوردن کرما ها نیز انیمیشن های مختلفی وجود دارد. همچنین شما نباید در مصرف نوشیدنی ها زیاده روی کنید چون ممکن است باعث بد شدن قوای جسمانی خود شوید. شخصی سازی سیف هاوس Safe House نیز در این بازی وجود دارد برای مثال میتوانید رنگ بندی دیوارها را تغییر دهید.

Room Color DT
شخصی سازی اتاق

در ادامه ویدیو میبینیم که نقشه بازی را به نشان میدهد، نقشه بازی نقشه کشور آمریکا است. در این قسمت پل های ارتباطی با بازیکنان دیگر بازی، ایمیل ها و پیام هایی که از بازیکنان سرتاسر جهان برای شما فرستاده شده است، ماموریت ها، لیست آهنگ های مورد علاقه و سایر موارد است. وزنی که با خود حمل میکنید. ستاره های کنار اسم ها میزان محبوبت شما را نشان میدهد.

نقشه آمریکا: ترمینال شما است.

Order: ماموریت های شما.

Mail: پیام های دریافتی

Data Archive: آرشیو اطلاعات جمع آوری شده

Bridge Link: راه ارتباط شما با سایر بازیکنان آنلاین

Music Player: پخش کننده موسیقی

Room Color: تغییر رنگ اتاق (شخصی سازی اتاق شما توسط سایر بازیکنان قابل مشاهده است)

DT Map
نقشه و اطلاعات

در بخش بعدی نمایی از دید نوزاد است که به ما نشان میدهد، وصل کردن نوزاد باعث میشود خاطرات نوزاد بما نشان داده شود. در اینجا کات سینی از دید نوزاد را نشان میدهد که در مقابل آن شخصیت کلیف (مدز میکلسن که اون را در سریال هنیبال دیده ام) را مشاهده میکنیم،  که با یک دیالوگ نوشیدنی میخورد. بنظر میرسد هنگام خروج از بیس خود بجای صفحات لودینگ میتوانیم با وصل کردن کابل به نوزاد خاطرات اون رو مشاهده کنیم. هیدیو کوجیما در این مورد افزود:” خاطرات نوزاد با پیشروی در بازی نیز افزوده می شود.”

 

در ادامه ویدیو سم از اتاق خود به بیرون میرود. در بالای سیف هاوس یک سری شخصی سازی هایی وجود دارد. مثلا شما میتوانید ساختار قسمت بالای بیس خود را تغییر و شخصی سازی کنید. صداهای مربوط به انیمیشن ها را نیز تغییر دهید. برای مثال وقتی دست تکان میدهید کاراکتر چه چیزی را بگوید. کاراکترهای شخصی سازی شده به صورت هولوگرام نیز در بازی وجود دارند که بنظر میرسد خود شما در جهانی دیگر هستید.

بازیکنان سرتاسر جهان نیز میتوانند اتاق شما رو شخصی سازی کنند و حتی اون رو خراب کنند. در حقیقت بازیکنان در جهان موازی همانند جهان شما در حال بازی کردن هستند و آنها به صورت هولوگرامی شکل در بازی برای شما نمایان می شوند. آنها میتوانند اتاق شما رو نیز شخصی سازی کنند اگر مزاحم آنهاست اتاق را نیز از بین ببرند، اما این عمل در جهان آنها فقط رخ میدهد و نه در جهان شما. اینجا نیز میزان محبوبیت شما دخیل خواهد بود که مکانیزم این قسمت فعلا مشخص نیست.

Table DT
دیزان میز

در ادامه سم قصد رفع حاجت را دارد اما جالب است بدانید که اگر شخصی در نزدیکی شما وجود دارد شما نمی توانید کار خود را انجام دهید. شما بعد از رفع حاجت، در آن قسمت قارچی بوجود می آید، سایر بازیکنان نیز میتوانند قارچ و اسم شما رو ببینند و بروی همان قارچ این کار را انجام دهند تا بزرگتر شود. با تکرار این عمل بروی همان قارچ، قارچ ما بزرگتر و بزرگتر میشود تا جایی که میتوان آن را از دور مشاهده کرد و حتی بروی آن ایستاد.

این را هم اضافه کنیم که اگر شما از صخره یا ارتفاعاتی بیوفتید بسته به مقدار ارتفاع شما، صدمه دیدن شما متفاوت خواهده بود. همچنین وسایل و سلاح های بازی نیز صدمه خواهند دید و باید آنها را تعمیر کنید.

علائم و تابلوهایی برای شما وجود دارد که میتوانید برای خود و سایر بازیکنان در بازی قرار دهید. مثلا می توانید تابلویی مبنی بر ممنوعیت کاری را برای سایرین قرار دهید.

در انتها سم وارد برکه ای که نام آن Spring Bath است، میشود. در آنجا به استراحت در این آب میپردازد. نکته جالب این است که شخصیت Mama نیز در نزدیکی او دیده میشود.

Death Stranding no Pee
تابلوی های قابل نصب

جزییات بسیار زیاد، شخصی سازی متنوع و انیمشن های کاراکتر بشدت زیبا هستند و همه این ها فقط درسیف هاوس و اتاق خود وجود دارد، با تمام این اوصاف نوید بازیی بسیار پر جزئیاتی را بما می دهد که در هیچ بازی تا بحال ندیده ایم. اگر چه برخی از امکاناتی مانند تغییر لباس، تغییر رنگ اتاق در بازی هایی مانند Fallout نیز دیده ایم اما همه این شخصی سازی ها در یک بازی به همراه کلی ویژگی های نوآورانه و متعدد، میتوان گفت شاهکاری در انتظار گیمرهاست. البته میدانم انتظار ما از گیم پلی اخیر بیشتر بود و ما منتظر نمایش های اکشن و جزییات بیشتر داستان بوده ایم اما کوجیما در این باره گفت که من میخواهم داستان بازی را خود بازیکنان تجربه کنند و تا حد الامکان از اسپویل آن جلوگیری کنم. میتوان گفت در این امر نیز کاملا موفق بوده. البته کوجیما کم مورد انتقاد قرار نگرفته، هوادارن بازی از اینکه کوجیما نمایش هایی کسل کننده و صرفا دقایقی گیم پلی اکشن بما نشان داده و ما بقی گیم پلی صرفا قدم زدن، دویدن و یا بالا رفتن از صخره ها و کوه هاست. علاقه مندان دوست داشتن مانند سایر بازی های مورد انتظار اکثر مکانیزهای بازی نشان داده شود تا اشتیاق آنها برای تجربه بازی دو چندان شود.
در ادامه میتوانید ویدیوی کامل 30 دقیقه ای بازی را مشاهده کنید (زبان گویندگان ژاپنی است):

در قسمت بعد کوجیما برای تشکر از هواداران صداپیشه های بازی را دعوت خواهد کرد و خبری از گیم پلی جدید بازی نخواهد بود.

آخرین دست پخت کوجیما پروداکشنز Kojima Productions  بازی دث استرندنیگ Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر (18 آبان 1398) برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. و باید دید میتواند شاهکار دیگری برای صنعت بازی سازی مشاهده کرد یا منتقدان و گیمرها نظرات متفاوتی خواهند داشت.

نظر شما درباره گیم پلی اخیر چیست؟ آیا علاقه شما برای تجربه بازی بیشتر شده است یا خیر؟ با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

نظر s

  1. به نظر بازی خفنی میاد


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.