ردکردن این
نقد و بررسی گوگل پیکسل 3a xl

نقد و بررسی گوشی Google pixel 3A XL : میان رده قدرتمند گوگل

 Google Pixel 3A XL گوشی جدید شرکت گوگل، این شرکت همیشه سادگی و کیفیت محصولات را هدف خود قرار داده است، در این موقعیتی که تمام شرکت ها تلاش بر این دارند که یک دیوایسی رویایی تولید کنند این شرکت دست از این رویا برداشته گوشی های خود را به سبک قدیم یعنی گوشی هایی با 1 دوربین، داشتن جک 3.5mm ، گوشی های نسبتا زخیم، تک سیم کارت، اما با وجود همه ی این موارد باز هم گوگل دستگاهی کار آمد طراحی  کرده است. شاید این سوال برایتان پیش آمده که چرا این امکانت را، این گوشی نسبتا گران ندارد. گوگل بر این باور است که تعداد از کاربران نیازی به داشتن امکانات آنچنانی ندارد بلکه فقط کیفیت ساخت برایشان اهمیت بالایی دارد.  این نسخه از Pixel  ارزان تر از   Pixel 3 XLاست.

گوگل پیکسل 3a xl

طراحی و صفحه نمایش

شاید در نگاه اول تشخیص این دو مدل Pixel 3a XL  ، Pixel 3 XL از یک دیگر کار سختی باشد. این 2 نسخه را میتوان خواهر برادر گران قیمت گوگل خطاب کرد.از نظر ظاهر 3 XL فقط 0.3  اینچ از 3a XL  بزرگ تر است.  نسبت صفحه نمایش به بدنه به جهت حاشیه زیاد  3a XL خیلی کمتر از برادر خود میباشد.در نسخه  در هر 2 نسخه میتواین امضاء شرکت گوگل که به صورت “G” پشت دستگاه هک شده است را ببینیم. که در سبک خودش یک طراحی  منحصر به فرد است.

در طراحی 3a XL از ناچ استفاده نشده است. این گوشی حاشیه های نسبت زیادی دارد که در نگاه اول احساس یک گوشی قدیمی به شما دست میدهد.صفحه نمایش این گوشی یکی از بهترین نقات قوت این دستگاه به شمار میرود. در این دستگاه از صفحه نمایش 6.0  اینچ با فن آوریه OLED ، 16 میلیون رنگ استفاده شده که این فن آوری در کنار ابعاد 1080×2160  با میزان 402PPi کیفیت فوق العاده ای به نمایش میگذارد.این قابلیت توانایی نمایش تصاویر پویا و زنده ای است. در صفحه نمایش این دستگاه خبری از Gorilla Glass  نیست!! گوگل Asahi Dragontrail Glass   را جایگزین گوریلا گلس کرده است که دراگون تریل با اختلاف بسیار زیادی از گوریلا گلس ضعیف تر است!!

گوگل پیکسل 3a xl

دوربین

شرکت گوگل در طراحی این دستگاه از یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی استفاده کرده و خبری از دوربین دوم نیست. این دوربین بخاطر دیافراگم مناسب 1.8 توانایی عکاسی مناسب در نور کم را دارد و همچنین در نور مناسب تصاویری با  کیفیت، جزئیات بسیار بالایی ثبت میکند. همچنین این دوربین توانایی ضبط ویدو با کیفیت 4K  با فریم ریت 30 را دارد که یک قابلیت بسیار خوب است که یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه دوربین است. همچنین توانایی رکورد با کیفیت فول اچ دی با فریم ریت 30/60/120 را دارد.

دوربین سلفی این دستگاه کیفیت نه چندان دلچسبی در نورکم دارد و نمیتواند رضایت کاربر را جلب کند. اما در نور مناسب عکس های با جزعیات مناسب و قابل قبولی ثبت میکند. همچنین شما میتوانید با این دوربین ویدو های با کیفیت فول اچ دی با فریم ریت 30 را ثبت کنید. دوربین های این دستگاه فن آوری   High Dynamic Range) HDR) استفاده میکنند که این فن آوری تصاویر بسیار باکیفیت در شرایط نامناسب نوری برای شما ثبت میکند.

گوگل پیکسل 3a xl

سخت افزار

کمپانی گوگل همیشه کیفیت و قدرت محصولات برایش حائزاهمیت بوده است. گوگل Pixel 3aXL از پردازنده 8 هسته ای از شرکت Qualcomm  بهره مند است. در این دستگاه از پردازنده Snapdragon 670 با 2هسته باقدرت 2.0 گیگاهرتز و 6هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتز دارد. چیپست این دستگاه قدرت مناسبی برخوردار است که همراه با پردازنده گرافکی Adreno 615 میتوان تعداد زیادی از بازی ها، کار های روزمره  را بدون کوچک ترین مشکل انجام دهد. با این حال که دستگاه یک دیوایس میان رده است. ولی از کار کردن با این دستگاه بجز لذت، روانی چیز دیگری احساس نمیشود.

گوگل پیکسل 3a xl

سیستم عامل

Pixel 3a XL گوگل در این گوشی از اندروید 9 (pie) استفاده کرده است که انتظار میرود که جرء اولین دستگاه های باشد که اندروید 10 را دریافت کند.

حافظه

نبود اسلات حافظه را میتوان بزرگ ترین عیب این گوشی دانست. این گوشی با توجه به رم 4GB آن بهتر بود حافظه 128G  به بالا داشته باشد. به طور کلی حافظه 128GB  مورد انتظار ترین حافظه در گوشی ها است. چیزی که عملا شرکت اپل نه شرگت گوگل به آن توجه میکنند. حداقل شرکت گوگل میتوانست اسلات حافظه برای این گوشی قرار دهد تا در صورت نیاز کاربر از آن استفاده کند.

باتری

باتری آن از دیگر نقاط قوت این گوشی به حساب می آید. در این دستگاه از باتری 3700 میلی آمپر با قابلیت شارژسریع با توان 18w با سوکتType-C  استفاده شده است. این ویژگی برای اکثریت حائزاهمیت است. حتی با اینکه با یک گوشی میان رده سرو کار داریم گوگل در قسمت باتری بسیار خوب عمل کرده است و در قسمت باتری و شارژر همانند یک پرچمدار ساخته شده.

گوگل پیکسل 3a xl

دیگر امکانات

از دیگر امکانات این دستگاه میتوان به داشتن جک 3.5mm هدفن، بلوتوث نسخه 5، سنسور اثر انگشت، سنسور شتاب سنج، سنسور ژیروسکوپ،  سنسور مجاورتی، قطب نما، سنسور فشارسنج، اشاره کرد.

رنگ بندی

Pixel 3a Xl در 3 رنگ زیبا در دسترس است. این رنگ ها جذابیت خاصی دارند. و زیبایی منحصر به فردی به دستگاه شما ارائه میدهند.Just black (سیاه خالص)، Clearly white (سفید براق)، Purple-ish (بنفش کم رنگ)  رنگ هایست که میتوان در این گوشی داشته باشید.

گوگل پیکسل 3a xl

جمع بندی

Google Pixel 3a XL یک گوشی میان رده به حساب می آید. از نقاط قوت این دستگاه میتوان به صفحه نمایش، باتری، دوربین، رم اشاره کرد که برای یک گوشی میان رده امکانات بسیار خوب وقابل قبولی است. البته این دستگاه از نظر مقایسه با سایر برند ها گران قیمت به حساب می آید ولیکن در مقایسه با  مدل  Pixel 3 XL ارزان قیمت است. این گوشی در ماه May 2019 با قیمت حدودی 499 دلار به بازار عرضه شده است. از معایب این دستگاه میتوان به  نداشتن اسلات مموری، ضعیف بودن شیشه صفحه نمایش، حاشیه های زیاد، بدنه پلاستیکی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.