ردکردن این
هواویی میت 30 پرو

نقد و بررسی Huawei Mate 30 Pro | برسی اولیه هواویی میت 30 پرو

هواوی که چند سالی است گوشی هایی با امکانات و طراحی خاص به بازار عرضه میکند. این کمپانی توانسته با جذب کاربرانی که توانایی خریید گوشی های گران قیمت را ندارند، رتبه دوم فروش محصولات را ازآن خود کند و حتی اپل را پشت سر بگذارد.

هواوی در 19 سپتامبر2019 از اخرین پرچم دار خود Mate 30 Pro  که ترکیبی از  طراحی چشم گیر و امکانات فوق العاده است رونمایی کرد.

شرکت گوگل که به خاطر یک سری از دلایل امنیتی از سمت آمریکا و گوگل تحریم شده است و نمیتواند از سرویس های گوکل استفاده کند که این موضوع سبب میشود که استفاده از بسیاری از نرم افزار های مبتنی بر سرویس گوگل امکان پذیر نباشد. بنابراین تاثیر بسزایی در زمان عرضه و میزان فروش هواویی  میت 30 پرو خواهد داشت.

هواویی میت 30 پرو

قیمت و زمان عرضه

قمیت  Huawei Mate 30 Pro حدود 1215 دلار خواهد بود. این دستگاه که قرار است در ماه اوکتبر 2019 (مهر ماه) به بازار عرضه شود،  به دلیل  مشکل تحریم هایی آمریکا احتمال  میرود که هواویی در آمریکا، کانادا و کشورهایه اروپایی گوشی میت 30 پرو را  عرضه نکند. اما میتوان Mate 30 pro  را در کشور های آسیای و آسیای شرقی خریداری کرد و مشکل نداشتن سرویس های گوگل را  با یک نرم افزار ساده رفع کرد.

 بدنه و طراحی

بدنه این گوشی از جنسه Gorilla Glass 6 و فریم آلمینیوم استفاده شده است. میت 30 پرو توانسته  استاندارد IP68 را کسب کند که میتواند تا عمق 2 متری و به مدت 30 دقیقه فشار آب را تحمل کند. میت 30 پرو شاهکار طراحی هواویی است. با حذف کلید ها فیزیکی و یک پارچه کردن لبه گوشی حس اورگونومتری بسیار خوبی را به کاربر انتقال دهد. در قسمت پایینی درگاه پورت USB  نوع C قرار دارد. همچنین میتوان درگاه سیمکارت، بلندگو استریو و میکروفن گوشی را مشاهد کرد. بالای دستگاه سنسور مادون قرمز و میکروفن قرار دارند. در لبه سمت راست با دوبار فشار دادن قسمت خمیده صفحه نمایش میتوان به تنظیمات میزان صدا دسترسی پیدا کرد.

هواویی میت 30 پرو
هواویی میت 30 پرو

صفحه نمایش

هواویی در پرچم دار خود از صفحه نمایش با کیفیت از نوع OLED و 409 پیکسل در هراینچ با وضوح 1176 x 2400 و با نسبت18:5.9  و با محافظه گوریلا گلس 6، در این گوشی استفاده کرده است. سایز صفحه نمایش این دستگا 6.53 اینچ است که این سایز بسایر بزرگ است که نمیتوان  با یک دست با این گوشی کار کرد.

هواویی میت 30 پرو

سخت افزار و سیستم عامل

در گوشی Huawei Mate 30 pro  از پردازنده ساخت خود شرکت هواویی به نام  HiSilicon kirin 990 استفاده شده. این پردازند قدرتمند هشت هسته فعال است ( 2×2.86 GHz ،  2×2.9 GHz، 4×1.86 GHZ). قدرت این پردازنده از ساخته  جدید شرکت کوالکام  Snap Dragon 855+ به مراتب بسیار قدرت مندتر است.

پردازنده گرافیکی این دستگاه ساخت کمپانی Mali  است. چیپ گرافیکی استفاده شده در این دستگاه  Mali-G76 MP16 است. که  با کمک صفحه نمایش، پردازنده و چیپ گرافیکی بسیار قوی خود کوچک ترین مشکلی در اجرای بازی های سنگین نداشته باشید.

اگر چه تحریم های آمریکا علیه این غول چینی اعمال شده اما همچنان شاهد استفاده از دهمین سیستم عامل اندروید در این تلفن همراه هستیم.

هواویی میت 30 پرو

حافظه

Huawei Mate 30 Pro در 2 حافظه با ظرفیت های 128GB/256GB و  8GB  رم  عرضه خواهد شد. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا 256GB  را داراست، اسلات کارت حافظه این دستگاه با اسلات سیمکارت دوم مشترک است.

دوربین

Huawei Mate 30 pro داری 4 دوربین است. دوربین اصلی این دستگاه 40 مگا پیکسل عریض با لنز 27mm و محدود دیافراگم 1.6 میتواند تصاویر فوق العاده ای ثبت کند. نقطه قوت دوربین اصلی ثبت تصاویر بسیار با کیفیت و با کمترین نویز در نور بسیار پایین است. دوربین دوم این دستگاه 8 مگماپیکسل تله فوتو با  لنز 80mm   و محدوده دیافراگم 2.4 توانایی تصویر برداری تا 3 برابر زوم اپتیکال را دارد.این لنز میتواند تصاویر را تا 3 برابر بدون هرگونه افت کیفیتی ثبت کند. دوربین سوم این دستگاه 40 مگا پیکسیل فوق عریض با  لنز 18mm و محدود دیافراگم 1.8 است که میتواند جزئیات بسیار زیادی را در قاب دوربین شما جای دهد این دوربین میدان دیدی با زاویه بیش از 120 درجه در اختیار شما قرار میدهد تصور کنید چه جزئیاتی را که در اطراف شما جریان دارد را در قاب گوشی شما جای میدهد. برتری هواوی میت 30 پرو نسبت به رقبای خود  محدوده دیافراگم 1.8 در لنز فوق عریض خود است. مشکل اصلی رقبا عدم توانایی عکاسی با میدان دید وسیع در نور کم است. دوربین چهارم این دستگاه 3D TOF Camera  که یک تکنولوژی برای درک بهتر محیط و تشخیص حجم تصاویر است. این دوربین قدرت خود را بیشتر در فیلم برداری نشان میدهد.

دوربین اصلی این دستگاه توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K  و با فریم ریت 30/60 را دارد، و با کیفیت فول HD با فریم ریت 30/60/120 ، سوپر اسلومووشن فوق العاده که قادر است  960 تصویر را در یک ثانیه با کیفیت Full HD ضبط کند که پیشتر بهترین گوشی های هم رده میت 30 پرو این توانایی را با کیفیت HD  داشتند. ،  هواویی میت 30 پرو  قدرت فیلم برداری خود را به همینجا ختم نکرده است این گوشی با داشتن پردازنده بسیارقدرت مند توانایی دارد 7680 تصویر را در یک ثانیه با کیفیت HD  ثبت و ضبط کند که این یک سوپر اسلوموشن فوق العاده و بی نظیر در نوع خود میباشد تصور کنید نزدیک به 8000 تصویر در یک ثانیه چه جزئیات باور نکردنی را به شما ارائه میدهد.نکته هیجان انگیز هواویی میت 30 پرو لرزش گیر فوق العاده آن است. لرزش گیر 5 محوره مکانیکی این قدرت را به شما میدهد که تصاویری با کمترین میزان لرزش و افت کیفیت ثبت کنید. اگر چه در عکاسی  جزء 5 گوشی برتر دنیا خواهد بود اما بی تردید در زمینه فیلم برداری در رتبه نخست تلفن های هوشمند دنیا قرار خواهد گرفت.

 دوربین سلفیه این دستگاه 32 مگاپیکسل عریض و محدود دیافراگم 2 که میتواند جزئیات و میدان دید وسعی را در اخیتیار شما قرار دهد. دوربین دوم سلفی این دستگاه 3D TOF Camera   است که این تکنولوشی برای  فیس ایدی استفاده مشود که قدرت و امنت بیشتری نسبت به هم رده هیی خود دارد.

هواویی میت 30 پرو

باتری

ظرفیت باتری هواوی میت 30 پرو 4500 میلی آمپر است و با فست شارژ کابلی USB Type-C ورژن 3.1 با توان 40 وات که میتواند 50% ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ کند همچنین دارای فست شارژ وایرلسی با توان 27 وات است.

حسگرها

فیس ایدی، اثرانگشت (زیر صفحه نمایش) ، شتاب سنج، ژروسکوپ، نزدکی، فشار سنج، قطب نما

هواویی میت 30 پرو

رنگ بندی

این تلفن همراه در 4 رنگ قابل خرید خواهد بود. سیاه، نقره ای، بنفش، سبز

هواویی میت 30 پرو

جمع بندی

 در پایان میتوان گفت پرچم دار شرکت هواویی سعی کرده است در این رقابت تنگا تنگ، سخت افزار بسیار قدرت مند و بعضاً منحصر بفردی ارائه دهد که در خصوص پردازش، گیمینگ، عکاسی و فیلم برداری قطعاً جزء 5گوشی برتر سال 2019 قرار می گیرد. تنها نقطه ضعف این گوشی طراحی متوسط و تقریباً کپی شده از سایر برند ها است. و در این زمینه نوع آوری ارائه نشده است.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.