ردکردن این
kirin 1000

جهشی جدید در دنیای پردازندها

در تازه ترین اخبار دنیای تکنولوژی شرکت هواویی  در مصاحبه ای اعلام کرد قصد دارد با پردازنده جدید خود شوک بزرگی به  دنیای تلفن های هوشمند وارد کند.

هواویی بعد از موفقیت های که در سال 2019 داشته که توانست گوشی های فوق العاده ای را به بازار عرضه کند، اینبار تصمیم بر این داشته که برای پرچم دار سال آینده خود یعنی میت 40 از پردازنده قدرتمند  5 نانومتری استفاده کند!! این پردازند قرار است با نام Kirin 1000 معرفی شود که میتوان هواویی را یکی از مدعیان در زمینه پردازنده های سال 2020 دانست.

استفاده  از این نوع پردازنده یک اتفاق باورنکردنی در تولید پردازند های قدرتمند است. حتی شرکت اینتل که یکی ازبزرگترین شرکت های تولید کننده پردازنده جهان به حساب می آید تاکنون نتوانسته پردازنده 7 نانومتری تولید کند. اگر چه شرکت هایی مانند هواویی، کوالکام و سامسونگ توانسته اند پردازنده  7 نانومتری برای گوشی موبایل تولید کنند. اما هواویی از تمام این کمپانی ها پیشی گرفته و مدعی شده که توانایی تولید پردازه 5 نانومتری را زود تر از تمامی رقبای خود به مرحله تولید برساند. این پردازنده توانایی نگه داری باتری تا بیش از 50% کمتر از نسل قبلی یعنی پردازنده 7نانومتری Kirin 990را دارد. این یک ویژگی بسیار عالی برای این پردازنده به شمار میرود. تا به امروز هواویی فقط در پرچم دار خود از  Kirin 990 استفاده کرده که این پردازنده تا به حال قویترین پردازنده استفاده شده در تلفن های همراه  بود است. و به مراطب از Snapdragon 855+ و حتی از پردازنده A13 ایفون  قوی تر است. در ماه سپتامبرتعدادی از کمپانی ها مدعی بر این بوداند که پردازنده استفاده شده در گوشی هایشان قدرتمند ترین پردازنده است. این طور که مشخص هست در سال 2020 شاهد انقلاب عظیمی در دنیای تلفن همراه هستیم. آیا کمپانی مانند سونی که چندی پیش این ادعارا داشته که میتواند بخش عظیمی از فروش سال 2020 را در دست بگیرد میتواند با شرکت هواویی رقابت کند؟!!  برای مشاهد عملکرد  قدرت پردازنده های نسل بعدی این غول چینی تا سال بعد باید منتظر ماند.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.