ردکردن این
Xiaomi Redmi Note 8 Pro

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

شیائومی در ماه آگوست از اخرین سری Redmi Note رو نمایی کرد. این کمپانی در طراحی این گوشی جدید خود تغییرات چشم گیری ایجاد کرده است. این گوشی را میتوان یکی از میان رده های قدرتمند شیائومی دانست . شییائومی همیشه در تلاش بود که سخت افزار قدرت مند و قیمت مناسب در گوشی های خود ایجاد کند این بار نیز در این گوشی توانسته به این کار ادامه بدهد.  میتوان این گوش را با قیمت بسیار مناسب 220 دلار خریداری کرد. ما در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی Xiaomi Redmi Note 8 Pro  بپردازیم. با اس جی پلاس همراه باشید.

طراحی

درXiaomi Redmi Note 8 Pro بزرگ ترین تغییر  ایجاد شده مکان دوربین های دستگاه است. شیائومی  باز هم در این گوشی از گوریلا گلس 5 برای پشت و جلوی گوشی و از فریم پلاستیک استفاده کرده است که مقاومت قابل قبولی به گوشی میدهد. این کمپانی  در سال 2017 درگوشی Mi 6 از استاندارد Ip52 استفاده کرده بود.  این گوشی اولین گوشی این کمپانی بود که در برابر قطرات آب مقاومت داشت. اما شیائومی بار دیگر در گوشی Redmi Note 8 Pro  از این استاندارد استفاه کرده است. که میتوان یک امتیاز مثبت برای یک گوشی خوب با یک قیمت مناسب دانست. که امکان استفاده زیر باران را برای شما به ارمغان می آورد.

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

صفحه نمایش

شیائومی در این گوشی از یک صفحه نمایش IPS LCD  6.53 اینچی با وضوح 1080X2340 با نسبت 395 پیکسل در هر اینج استفاده کرده است. این صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی به کاربر میدهد. که برای یک گوشی با این رنج قیمت یک صفحه نمایش فوق العاده به حساب می آید.

Mediatek Helio G90T

سخت افزار

Xiaomi Redmi Note 8 Pro با پردازنده 8 هسته  Mediatek Helio G90T   روانه بازار شده است که این پردازنده دو هسته با فرکانس 2.05GHz و شش هسته با فرکانس 2.0GHz دارد. که یک پردازنده قدرتمند  به شمار میرود ولی این پردانده در رده بندی پردازنده گیمینگ نیست و نمیتوان انتظار یک پردازند قدرتمند را داشته باشیم.  این پردازنده از  نسل قبلی خود یعنی G90 30% قوی تر و سریع تر است. این پردازنده توانایی پخش فیلم با کیفیت 4k با فریم ریت 120 را به کاربر ارائه میدهد. چیپ گرافیکی استفاده شده  در این دستگاه یک چیپ Mali-G76 MC4 است.که به کمک حافظه رم مناسب میتوان بازی هایی معمولی را به راحتی و بدون کوچک ترین مشکل اجرا کند.

 پردازنده این دستگاه  توانسته در بنچمارک ها امتیاز222282 را به دست بیاورد و میتوان این پردازه را با Snapdragon 730 و Kirin 810 مقایسه کرد. اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگویم پردازنده این گوشی  مابین Snapdargon 730 وKirin 810  است.

پردازنده Kirin 810  یکی از تفاوت های فاحشی که با Snapdaragon 730 دارد فن آوری 7 نانومتری بودن آن است که اسنپ دراگون 730 دارای فن آوری 8 نانومتری است وبزرگ ترین تفاوت این دو پردازنده با Mediatek Helio G90T در همین فن آوری هست در این پردازنده از فن آوری 12 نانومتری ساخته  شده است. فرکانس های این سه پردازنده تا حدودی شبیه به یک دیگر هستند. Snapdaragon 730: دو هسته با فرکانس 2.2GHz و شش هسته با فرکانس 1.8GHz  را دارا میباشد این پردازنده در تست بنچمارک  توانست رتبه 207082  را به دست بیاورد. این پردازنده در تست تک هسته ای  رتبه 2548 و چند هسته ای 6763 را به دست بیاورد. Kirin 810 دوهسته با فرکانس 2.27GHz و شش هسته با فرکانس1.88GHz  را دارا میباشد. که در تست بنچمارک قویتر عمل کرده و توانسته رتبه 225923 را ثبت کند. و همچنین در تست تک هسته ای توانست  2746 و در تست چند هسته ای 7700 را برای خود به ثبت برساند. Mediatek Helio G90Tدو هسته با فرکانس 2.05GHz  و شش هسته با فرکانس 2.0GHz را دارا میباشد این پردازنده توانسته در تست بنچمارک رتبه 222282 را به دست بیاورد و همچنین در تست تک هسته ای 2410 و در تست چند هسته ای 7193 را برای خود به ثبت برساند.

Mediatek Helio G90T

helio-g90t-geekbench

Snapdargon 730

snapdragon-730-geekbench

Kirin 810  

kirin-810-geekbench

اگر بخواهیم به اعداد و ارقام تست بنچمارک توجه داشته باشیم پردازنده گوشی Redmi Note 8 pro  یک پردازند قدرتمند به حساب می آید.

این کمپانی در راستای پردازنده قدرتمند خود گوشی را با دو ظرفیت 64/128GB و 6GB حافظه رم به بازار عرضه کرده است. این قابلیت کمک بزرگی به پردازنه و چیپ گرافیکی این دستگاه برای اجرای روان نرم افزار ها و اکثر بازی ها میدهد.

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

دوربین

شیائومی در Redmi Note 8 Pro  از 4 دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این دستگاه 64 مگاپیکسلی عریض با لنز 26mm با محدود دیافراگم 1.9 است. شما میتوانید با محدود دیافراگم مناسب این دوربین تصاویر خوبی را در نور کم با کمترین نویز به ثبت برسانید.

main-cmera-night-wide

به کمک سنسور 64 مگاپیکسلی در موقعیت های نوری مناسب میتوانید تصاویری با کیفیت و فوق العاده ای را ثبت کنید که این قابلیت برای یک گوشی با این رنج قیمت یک امتیاز بسیار عالی به حساب می آید.

main-camera-wide

 دوربین دوم  8 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز13mm با محدود دیافراگم 2.2 که تصاویری را با میدان دید وسیع  در قاب دوربین جای میدهد. اما این دوربین تصاویر خوبی در نورکم ارائه نمی دهد

main-cammera--night-ultra-wide
main-camera-ultra-wide

همچنین این بار شیائومی برای اولین بار از یک دوربین 2 مگاپیکسلی با لنز مایکرو با محدود دیافراگم 2.4 استفاده کرده است. این دوربین به شما این اجازه را میدهد که از اجسام در فاصله نزدیک عکاسی کنید.  که این دوربین مانند ذره بین عمل می کند و جزئیات بالایی را به شما ارائه میدهد.

macro camera

دوربین چهارم این دستگاه 2 مگاپیکسلی با محدود دیافراگم 2.4  که این دوربین مجهز به حسگر عمق است که بک گراند تصاویر را دقیق تر از نسخه های قبلی خود تار میکند.

portrait camera

دوربین سلفی این دستگاه 20 مگاپیکسلی و محدود دیافراگم 2.0 که میتواند جزئیات و کیفیت خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد. با اینکه دوربین سلفی این دستگاه از یک سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده میکند ولی بخاطر محدود دیافراگم نمیتواند تصاویر خوبی را در موقعیت های نور نامناسب برای شما به ثبت برساند. دوربین سلفی این گوشی میتواند تصاویر با کیفیت بسیار خوبی رو به ثبت برساند.

selfi-portrait
selfi

دوربین اصلی این دستگاه توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K با فریم ریت 30، Full HD با فریم ریت 30/60/120 و اسلو موشن با کیفیت HD  با فریم ریت 960 را دارد.

برای مشاهد نمونه کیفیت 4K اینجا کلیک کنید

باتری

شیائومی در این گوشی از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع با آداپتور 18 وات که می توان 50 درصد از باتری را در 30 دقیقه شارژ کند.

حسگرهای Xiaomi Redmi Note 8 Pro

اثر انگشت (درپشت گوشی)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاروت سنج، قطب نما

جمع بندی

Xiaomi Redmi Note 8 Pro یک گوشی میان رده به حساب می آید. از نقاط قوت این گوشی میتوان به دوربین، حافظه رم، سخت افزار و باتری این گوش اشاره کرد. این گوشی را میتوان یکی از بهترین میان رده های این کمپانی دانست.

 

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.