ردکردن این
سریال مردگان متحرک

نقد قسمت دوم فصل دهم سریال مردگان متحرک

فصل دهم با تلاش برای احیای مخاطبان از دست رفته خود آغاز گردید؛ ولیکن بازهم با فروش کمی رو به رو شد و نسبت به نه فصل گذشته از میزان ببینده بسیار کمتری در قسمت آغازین برخوردار بوده است. همچنین شبکه AMC خبر از تمدید فصل یازدهم سریال The walking dead را داده. که دقیقاً معلوم نیست چه چیزی مانده برای نشان دادن!! و اینکه برای جذب مخاطب اعلام شد که مگی به سریال بازخواهد گشت و فصل یازدهم نقش پر رنگی را ایفا خواهد کرد. همه این مطالب در کنار شروع نسبتاً ناامید کننده قسمت اول ما را با حیقیتی رو به رو می کند که سریال مردگان متحرک همانند نامش مرده ایست که فقط در حال حرکت به سمت ناکجا آباد است. امیدوارم فصل یازدهم فصل پایانی سریال باشد و بیش از این خاطره این سریال زیبا را تلخ تر نکنند.

اما در خصوص قسمت دوم سریال چیزی که باید مدتها قبل به سمت شفاف سازی آن می رفتند، چگونگی شکل گیری نجواگران بود. ما تا حدی در فصل قبل با آلفا آشنا شدیم و رفتار و عملکرد او را به نظاره نشستیم ولی بطور مشخص چگونگی ارتباط و آشنایی و شکل گیری نجواگران خصوصاً آلفا و دستیار او که اصطلاحاً “B” نام دارد را نمیدانستیم . در این قسمت سعی کردن قبل از مواجه دو گروه زندگان و مردگان (نجواگران) ابتدا کمی با گذشته و نحوه آشنایی دو عنصر اصلی مردگان آشنا شویم. مسئله ای که بسیار مهم است شخصیت پردازی این دو کاراکتر هستند. در این قسمت سعی شد تا ما بیشتر با عواطف و احساسات آنها آشنا شویم. آلفایی که به شدت دختر خود را دوست دارد ولی شیوه دوست داشتنش کاملاً متفاوت از بقیه است. و همچنین بی که در ساختمانی خود را محبوس کرده به خاطر وجود پسری که احتمالاً فرزند او بوده و اکنون به زامبی تبدیل شده است. و از آنجا نحوه شکل گیری زندگی به سبک و سیاق مردگان آغاز میشود. 

سریال مردگان متحرک

هر دو گروه زندگان و مردگان در استیصال  و درماندگی به سر میبرند. گروه زندگان از مرگ و کشته شدن و ترس از گله آلفا. و همچنین خشم و نفرت بسیار زیاد از مرگ جمعی از دوستانشان توسط نجواگران . در سمت مقابل گروه مردگان یا نجواگران به خاطر زندگی زیبا و زنده ای که دشمنانشان دارند. وضعیتی که آنها مدتهاست آنرا انکار میکردند ولی در مواجه با دشمن متوجه شده اند که حقیقت دارد و از ترس آلفا آنرا بازگو نمی کنند. در این زمزمه هایی از انسانیت آنها را نمایش میدهد. آنها فریب خورده اند و فکر میکنند زندگی واقعی همین سبک مردگان است و باید به سبک و سیاق مردگان احترام بگذارند. شاید محوریت این شورش و انقلاب در نجواگران مادری باشد که در فصل قبل فرزند خود را رها کرد. و در ادامه به خاطر همین مسئله به آلفا حمله می کند و نهایت کشته میشود. 

در کنار تمام این توضیحات قسمت دوم نسبت به قسمت اول بهتر بود و ما بازی های تازه و عمیق تری را شاهد بودیم. خصوصاً شخصیت آلفا با بازی عالی سامانتا مورتون به نظرم می تواند بهترین شخصیت منفی داستان را به وجود آورد. بخاطر عمق و پیچیدگی شخصیت آلفا و مرموز بودن شخصیت “بی” ما عمیق تر ترس را درک می کنیم و بیشتر با آن ارتباط برقرار میکنیم. چیزی که در زمان نیگان در یکی دو قسمت به وضوح قابل مشاهده بود ولی در مابقی قسمت ها کلیشه ای و ساده پرداخت شده بود. امیدوارم این سبک قسمت دوم در ادامه داستان نیز رعایت شود. فضای ترس و وهم آلود در زمان نجوا گران احیا شده است و این مسئله ای بود که در چندین فصل خیلی کمتر با آن مواجه بودیم . همانطور که پیشتر گفتم ترس از مردگان به یک جک تبدیل شده بود و باز با حضور نجواگران احیا گردید. باید منتظر قسمت های بعد و فراز و نشیب آن باشیم تا ببینم این فضای ترس آلود ادامه خواهد داشت یا به سرعت پایان یافته و مسئله جدیدی در سریال شروع خواهد شد.

منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.