ردکردن این
iphone-se

آیفون SE سومین میان رده اپل در سال 2020 عرضه خواهد شد

در جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی چند روز گذشته مینگ چی کو تحلیلگر بازار فروش شرکت اپل در آسیا و اقیانوسیه در مصاحبه  ای با سایت  9to5mac.com از انتشارiPhone SE 2   در سال 2020  با قیمت 399 دلاری خبر داد.

شرکت اپل برای اولین بار در سال 2014 از اولین گوشی میان رده خود iPhone 5c رونمایی کرد که نتوانست فروش مناسبی از این گوشی به دست بیاورد زیرا این گوشی از کفیت مناسبی برخوردار نبود و نمیتوانست در تست های مختلف هم رده های خود را به چالش بکشاند. پس از عدم موفقیت نسخه اول میان رده اپل  به علت کیفیت بسیار پایین آن، شرکت اپل در سال 2016 با ساخت نسخه دوم گوشی میان رده خود با نام iPhone SE و امکانات بهتر و کاملتر سعی کرد سهمی در بازار بزرگ میان رده ها داشته باشد. سیاستی که شرکت اپل باید مدت ها پیش و با برنامه ریزی دقیق تر به سمت آن میرفت.

iPhone se

گوشی iPhone SE  بر گرفته از iPhone 6s با ظاهری شبیه به 5S روانه بازار شد. شرکت اپل براین عقیده بود که سخت افزار قدرتمند در پوسته همیشه برنده این کمپانی(iPhone 5s) و با قیمت ارزان تر میتواند سهم بسیار خوبی در بازار میان رده ها داشته باشد.  این روشی است که همیشه اپل از آن بهره برده و هرگز تا آنجا که میتواند دست به ترکیب برنده خود نمیزند این مسئله را به وضوح در شباهت آیفون 11 به آیفون X  می توان مشاهد کرد. اپل هم برای اولین بار با عرضه SE به طور جدی وارد رقابت بازار میان رده ها شد و هم سهم بسیار خوبی را از این بازار بزرگ از آن خود کرد. گوشی های میان رده اساساً برای بازار آسیا و اقیانوسیه حتی آمریکای جنوبی ساخته میشوند زیرا بیشترین جمعیت جهان در این محدوده ساکن هستند و میانگین میزان درآمد آن ها نسبت به اروپا و آمریکای شمالی بسیار پایین بوده و غالباً توان خرید گوشی های پرچم دار هزار دلاری را ندارند.

حال تصمیم بر تکرار موفقیت SE به همان روش را دارد. تلاش این شرکت برای حضور دوباره در بازار میانرده ها و سهم خواهی از این بازار است.  این بار اپل فرمول تکراری خود را با سخت افزار آیفون 11 در پوسته آیفون 8 ارائه خواهد داد. ولیکن تنوع بازار میان رده ها طی این 4 سال به شدت افزایش پیدا کرده و رقبای بسیار قدرتمندی همچون شیائومی، هواویی، سامسونگ، نوکیا و دیگر شرکت های نوپای چینی در این بازار به طور جدی مشغول فعالیت هستند. میانگین قیمت گوشی های میان رده بین 150 تا 200 دلار است حال باید صبر کرد و منتظر ماند که آیا گوشی آیفون SE2 با قیمت 400 دلاری توانایی فروش را دارد یا خیر؟!!

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.