ردکردن این
مستند Seven Worls one Planet

مستند هفت دنیا یک سیاره شبکه BBC

جدیدترین سریال مستند شبکه BBC با نام Seven World One Planet ( هفت دنیا  و یک سیاره ) از تاریخ 27 اکتبر 2019 منتشر شده است. این مستند فوق العاده سعی کرده است هفت خشکی عظیم جهان را مورد ارزیابی قرار داده و از شگفتی هایی که کمتر کسی درباره ی آن اطلاعی دارد تصویر برداری کند.

هدف ساخت این مستند به گفته سازندگان آن نشان دادن تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر گونه های مختلف جانوری است. گونه های مختلف جانوری با توجه به گرمایش بیش از حد زمین توان سازش با شرایط موجود را ندارد و نسل آنها در حال انقراض است. شبکه BBC برای به تصویر کشیدن این مهم و بیان اهمیت و ضرورت مشکلات به وجود آمده این مستند را تهیه کرده است. گونه هایی از شیر دریایی که به خاطر گرمایش زمین و کمبود ساحل مجبور هستند ارتفاعاتی را بالا بروند که تا بحال تجربه نکردند و توان سازش را با شرایط موجود ندارد و به خاطر همین امر سالانه چند صد عدد از این موجودات شگفت انگیز از ارتفاعات سقوط کرده و می میرند.

این مستند به همه صفحات خشکی عظیم دنیا سر زده است و با تصویربرداری فوق العاده روند تغییرات را برای ما معنا دار کرده اند . در بخشی از این مستند تغییراتی که بدست انسان ها بروی حیات وحش صورت گرفته است به تصویر کشیده می شود. جنایاتی که در ابتدا طمع انسان بدون تعقل و تفکر بر سر طبیعت آورده است و بعدها دچار مشکلات جدی در منطقه مورد تجاوز انسانی شده است.

در بخشی از این مستند به سراغ ایران نیز می آید. کویر بسیار معروف لوت را به تصویر کشیده از و جانوران بسیار نایاب آن تصویر برداری می کند. تصویر برداری که پیش تر در ایران از طبیعت خود شاهد نبوده ایم . دو گونه ی بسیار مهم را مورد ارزیابی قرار میدهد. یکی از این گونه ها مار افعی است که تنها در منطقه کویر لوت به تازگی یافت شده است و روش بسیار منحصر به فرد و حرفه ای برای شکار پرندگان دارد. در ادامه بخشی از این مستند که درباره کویر لوت است را برای شما قرار داده ایم .

مستند Seven World One Planet  توسط شبکه BBC در ده قسمت ساخته شده است، گوینده آن، شخصیت دوست داشتنی و بسیار معروف یعنی دیوید آنتنبورو هست؛ این گوینده پیش تر در قالب مستند های مهم دنیا گویندگی کرده است. امتیاز این مستند در دو قسمتی که تاکنون منتشر شده 9.6 از 10 است.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.