ردکردن این
موفقیت فیلم سینمایی متری شیش و نیم در جشنواره فیلم توکیو

موفقیت فیلم سینمایی متری شیش و نیم در جشنواره فیلم توکیو

مراسم پایانی سی و دومین جشنواره فیلم توکیو (TIFF) که از 28 اکتبر تا 5 نوامبر امسال برگزار شد در شرایطی به پایان رسید که جایزه بهترین بازیگر مرد به نوید محمد زاده و جایزه بهترین کارگردانی به سعید روستایی در فیلم متری شیش و نیم اعطا گردید . در این جشنواره از سال 1985 هر سال نمونه فیلم هایی از آمریکای شمالی و مرکزی و جنوبی و آسیا و اروپا به نمایش گذاشته می شود که جشنواره اصلی فیلم ژاپن می باشد و از بزرگترین جشنواره های فیلم آسیا است  و  بهترین فیلم ها و کارگردان های مبتدی و حرفه ای سراسر دنیا به آن دعوت می شوند.

از ایران سه فیلم سینمایی در این جشنواره حضور داشتند که فیلم متری شیش و نیم در بخش اصلی جشنواره توکیو در ژاپن با 13 فیلم دیگر برای جایزه نخست رقابت کرد. دو فیلم دیگر ایران در این جشنواره فیلم های ” قسم ” ساخته محسن تنابنده و “پیرمردها نمی میرند” به کارگردانی رضا جمالی بود.

فیلم متری شیش و نیم  به تهیه کنندگی جمال ساداتیان برای اولین بار،  12 بهمن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سال 97 در بخش سودا به نمایش درآمد که جایزه بهترین تدوین ( بهرام دهقانی ) و بهترین صدابرداری (ایرج شهزادی) را از آن خود کرد و در اکران نوروزی سینمای سال 98 به روی پرده رفت . فیلم متری شیش و نیم در جشنواره فیلم حافظ نیز به عنوان بهترین فیلم ، برگزیده شده و جایزه بهترین بازیگر مرد (پیمان معادی) و بهترین فیلمبرداری (هومن بهمنش) را دریافت نمود. در بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما نیز این فیلم برنده بهترین تدوین (بهرام دهقانی) شد.

 از دیگر بازیگران این فیلم می توان به پیمان معادی، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار اشاره نمود. نوید محمد زاده و سعید روستایی پیش از این در فیلم ابد و یک روز نیز باهم همکاری کرده بودند.

فیلم متری شیش و نیم با محوریت مواد مخدر ساخته شده است که زندگی قاچاقیان شیشه در رویارویی با پلیس را به تصویر می کشد. این فیلم (سال 1398) پرفروش ترین فیلم در بخش غیرکمدی و دومین فیلم پرفروش سینمای ایران بعد از هزارپا (سال 1397) است که پیش از این درشهریور ماه در فستیوال فیلم ونیز نیز به نمایش در آمد.

به گزارش ایسنا این فیلم به زودی در بخش رقابتی پانزدهمین جشنواره فیلم “زوریخ” سوئیس هم به روی پرده خواهد رفت.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.