ردکردن این
داریوش مهرجویی

غایبان و حاضران سرشناس جشنواره فیلم فجر 98

در تازه ترین اخبار فیلم و سریال بر اساس خبری از سینمادیلی حاتمی کیا و کیمیایی فرم ثبت نام سی و هشتمین دوره فیلم فجر را پر کردند، ولی خبری از داریوش مهرجویی و مجید مجیدی نیست. در حالی که ثبت نام آثار تقاضی برای حضور در سی و هشتمین دوره فیلم فجر مدتی است شروع شده و تنها یک هفته تا پایان مهلت ثبت نام باقیست ، تعدادی از نام های سرشناس در این جشنواره ثبت نام کردند ولی چندین فیلم پر سر و صدای امسال هنوز متقاضی حضور در جشنواره نشدند و احتمال دارد به این جشنواره نرسند.
از میان چهره های سرشناس ابراهیم حاتمی کیا با فیلم “خروج” متقاضی حضور در جشنواره شده، در کنار او موسسه اوج نیز برای دیگر محصولات امسالش از جمله فیلم بهروز شعیبی فرم جشنواره را پر کرده است. صادق رنجکشان نیز با چهار فیلم در کنار موسسه اوج از پرکارهای امسال تولید هستند. فیلم “خون شد” مسعود کمیایی، “عنکبوت” ابراهیم ایرج زاد ، “شنای پروانه” محمد کارت و “قاتل وحشی” حمید نعمت الله که سه فیلم از این مجموعه به احتمال زیاد به جشنواره فیلم فجر خواهند رسید، اما همچنان تکلیف حضور قاتل وحشی حمید نعمت الله و رسیدنش به جشنواره نامشخص است.
فیلم “درخت گردو” مهدویان ، “روز صفر” سعید ملکان ، “مغز استخوان” حمیدرضا قربانی و فیلم “آتابای” نیکی کریمی دیگر فیلم هایی هستند که فرم جشنواره را پرکرده اند.هرچند هنوز مشخص نیست فیلم درخت گردو مهدویان به جشنواره برسد یا خیر!
اما در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر احتمالاً چند غایب سرشناس هم خواهیم داشت، مجید مجیدی که فیلم “خورشید” را در دست تولید دارد هنوز تصمیمی برای حضور در جشنواره فجر نگرفته و اولویت سازندگان این فیلم حضور در جشنواره جهانی فجر است و وضعیت فنی این فیلم هنوز مشخص نیست. داریوش مهرجویی نیز فرم جشنواره را برای “لامینور” پر نکرده استو این فیلم بسیار حشایه ساز و پربازیگر دیگر غایب امسال خواهد بود. رضا درمیشیان بعد از دو جشنوارخه پرحاشیه برای فیلم های “عصبانی نیستم” و “لانتوری” برای آخرین ساخته خود یعنی فیلم “مجبوریم” هنوز متقاضی جشنواره فجر نشده و فیلم پرسر و صدای “مست عشق” حسن فتحی نیز از دیگر غایبان این جشنواره به حساب می آید.
جشنواره فیلم فجر، مهمترین جشنواره سینمایی ایران به حساب می آید و از سال 1361 تا کنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال برگزار می شود. تاکنون سی و هفت دوره از این جشنواره برگزار شده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. سی و هشتمین دوره این جشنواره امسال در 12 تا 22 بهمن 1398 برگزار خواهد شد. از تارخ 1 بهمن ماه 1398 فرخوان ثبت نام متاقضیان شرکت کننده در این جشنواره اعلام شده و تا تاریخ 30 آبان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.