ردکردن این

بیوگرافی “مایکل جکسون” ستاره موسیقی پاپ روی پرده سینما

“گراهام کینگ “تهیه کننده  فیلم “راپسودی بوهمی” برای ساخت فیلم زندگی ستاره پاپ، مایکل جکسون و فیلم دیگری که بعدا در مورد او خواهد ساخت با خانواده مایکل جکسون قرار داد بست.
کینگ  از “جان لوگان” نویسنده فیلم های “گلادیاتور” و “Aviator ” برای نوشتن فیلمنامه این پروژه دعوت کرد. در حال حاضر برای ساخت این فیلم از هیچ استودیو یا پخش کننده ای نام برده نشده است. این فیلمنامه همه جنبه های زندگی مایکل جکسون از جمله اتهام آزار جنسی کودکان که امسال در مستند انفجاری ” ترک نورلند” بر اساس خبری در هالیوود ددلاین  منعکس شد را نیز از نظر گذرانده است.
یک منبع آگاه سایت واریتی ، خبر اجرای این پروژه  توسط کینگ را تائید نموده است ولی چیزی در مورد این که آیا فیلمنامه لوگان شامل اتهامات وارده به مایکل جکسون  نیز می شود بیان نکرده است .
فیلم دو قسمتی “ترک نورلند” به کارگردانی ” دن رید”  که با موضوع رسوایی جنسی مایکل جکسون ساخته شد یکی از پرطرفدارترین فیلم های ده سال اخیر شبکه HBO بود. ماجرای تعرض به “وید رابسون ” بالرین  و “جیمز سیف چاک” هنرپیشه کودک سابق که هر دو از زمان کودکی ارتباط قابل استنادی  با این خواننده قدیمی داشتند در فیلم  “ترک نورلند” به نمایش درآمده است.
خانواده مایکل جکسون در پاسخ به مستند ” ترک نورلند” ، که برنده جایزه امی برای مستند برجسته  یا فیلم غیر داستانی ویژه امسال شد ، طی دادخواست غرامت 100 میلیون دلاری ، شبکه HBO را با ادعای انگیزه مالی شایع کردن این دروغ ها محکوم نمود، و شرکت وارنر مدیا را به دلیل رد نکردن ادعاهای مطرح شده مورد حمله قرار داد. خانواده مایکل جکسون همچنین ادعا کردند که با اجرای این فیلمنامه ، HBO توافق عدم تسویه حساب انجام شده  از زمان کنسرت 1992 در تور “Dangerous” جکسون که در شبکه کابلی پولی به نمایش درآمده را زیر پا گذاشته است.  یک قاضی فدرال به بنیاد مایکل جکسون حقوق انتقال پرونده به دادگاه را اعطا نمود که HBO در ماه اکتبر آن را استیناف کرد.
مایکل جکسون در سال 2009 فوت کرد و تا لحظه آخر زندگیش تمام این اتهامات را انکار نمود . فیلم چهار ساعته ” ترک نورلند” برنده  جشنواره فیلم ساندنس ماه ژوئن  شد و جرقه  ساخت زندگینامه مایکل  را زد . این جشنواره از روان شناسان دانشگاه ایالت یوتا هم در کنار اعضای هیات داوری دعوت نمود.
قابل ذکر است تا امروز تمامی این اتهامات توسط خانواده مایکل و مراجع قانونی رد شده است. نورلند زمین وسیعی بود که مایکل جکسون شهر بازی و پارکی را برای بچه های بیمار و فقیر در آن احداث نمود و هفته ای یکبار به طور رایگان از آن ها در نورلند پذیرایی می کرد.
باوجود  صحنه های تاسف بار این فیلم ، جکسون و خانواده اش از حمایت مداوم صنعت سرگرمی و سینما در مقابل سایر افراد برجسته  ای که جکسون را به چنین چیزهایی متهم کرده بودند لذت بردند . در ماه آگوست گزارش شد که MTV ، حذف نام جکسون تحت عنوان “جایزه ونگارد ویدویی مایکل جکسون ” از لیست افتخارات برجسته  را مورد بررسی قرار داده است . این شبکه هیچ گاه چنین تغییری را انجام نداد و “میسی الیوت” با جایزه امسال نیز موافقت کرد.
بیوپیک (فیلم مبتنی بر زندگینامه) کینگ تنها پروژه ای نیست که  موزیک و زندگی خصوصی جکسون را از 5 سالگی او به عنوان یک ستاره کوچک تا تبدیل شدن اش به یک ستاره جهانی پاپ به عنوان یک هنرمند بالغ  به تصویر می کشد .
 بیوپیک مستند زندگی خواننده آمریکایی “فردی مرکوری”  با نام ” راپسودی بوهمی” به تهیه کنندگی کینگ توانست در سال 2018 موفقیت بسیار بزرگی به دست آورد . این فیلم در باکس آفیس جهانی 900 میلیون دلار در گیشه فروش کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار نیز به ” رامی مالک” در نقش مایکل جکسون تعلق گرفت.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.