ردکردن این

“عرق سرد” سحر دولتشاهی و امیر جدیدی در انگلیس و ایرلند

به گزارش خبر آنلاین فیلم سینمایی ” عرق سرد ” به کارگردانی سهیل بیرقی که 4 مهر 1397 در ایران به روی پرده رفته بود از تاریخ 30 آبان 1398 در سینماهای انگلیس و ایرلند اکران شد.

باران کوثری ، امیر جدیدی ، لیلی رشیدی و سحر دولتشاهی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند و تهیه کنندگی آن را مهدی داوری برعهده دارد  که در سال 1396 ساخته شده است .

این فیلم روایت زن ورزشکاری است که کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان است ، هنگامی که او برای فینال بازی های آسیایی عازم مالزی است در فرودگاه متوجه می شود از سوی شوهرش ممنوع الخروج شده است.

این فیلم در سینماهای هوم ، ICA LONDON Curzon Bloomsbury و منچستر کشور انگلیس و در 9 سینمای کشور ایرلند و همزمان در BFI و Curzon Home Cinema به صورت VOD به نمایش در آمد.

پخش بین المللی این فیلم سینمایی توسط شرکت نوری پیکچرز به مدیریت کتایون شهابی صورت می گیرد. “عرق سرد” پیشتر در کشور های آمریکا ، فرانسه ، استرالیا ، سوئد ، آرژانتین و شیلی نیز به روی پرده رفته بود و موفقیت آن از سوی شرکت نوری پیکچرز اعلام شد.

این فیلم دومین ساخته سهیل بیرقی است که داستانی واقعی را به بهترین شکل ممکن روایت می کند. حدود دو سال پیش کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران نیلوفر اردلان توسط مجید توتونچی ، شوهرش که مجری سرشناس برنامه های ورزشی تلویزیون است ممنوع الخروج می شود . در آن زمان نیلوفر اردلان این موضوع را علنی کرده و آن را مشکل بیشتر زنان کشورمان برای خروج از کشور با اجازه شوهر خواند. با وجود همه شباهت های این فیلم با ماجرای واقعی رخ داده ، باران کوثری و نیلوفر اردلان در مصاحبه هایی گفتند که داستان فیلم هیچ ربطی به آن ماجرا ندارد.

فیلم سینمایی “عرق سرد” در جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد با بازی امیر جدیدی و سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن با بازی سحر دولتشاهی شد.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.