ردکردن این

پگاه آهنگرانی عفو شد

پگاه آهنگرانی بازیگر و مستندساز کشورمان چندی قبل از ممنوع الخروج شدن خود روایت کرد و اخباری مبنی بر اجرای حکم 18 ماه زندان او هم در برخی رسانه ها منتشر شد خبرگزاری فارس از عفو این بازیگر با درخواست آیت الله رئیسی و موافقت رهبری خبر داد.

در پی دعوتی که  “دویچه وله” از آهنگرانی برای پوشش خبری وبلاگی  فوتبال زنان در جام جهانی 2011 از 13 تا 21 تیر 1390 در آلمان به عمل آورد و ممنوع الخروج شدن او برای رفتن به این کشور ، وی در تیر ماه 1390 برای پاره ای توضیحات به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی دعوت شد و خبرگزاری تابناک به نقل از العربیه دستگیری و بازداشت این بازیگر را تائید نمود .

پگاه آهنگرانی قبلا گفته بود: ” یک روز قبل از سفر به آلمان از طرف وزارت اطلاعات با من تماس گرفتند و گفتند که به فرودگاه نروم وگرنه در همان جا دستگیر می شوم به همین دلیل از سفر به آلمان منصرف شدم . “

دویچه وله (DW)  بنگاه سخن پراکنی بین المللی آلمان است که برنامه های رادیویی ، اینترنتی و تلویزیونی می سازد . پگاه آهنگرانی پیش از این نیز به منظور  پوشش وبلاگی جشنواره برلین 2009 برای این بنگاه خبری به آلمان رفته بود که در پی آن روزنامه کیهان خطاب به وی نوشت : “مواظب باشید وطن فروشی نکنید.”

پگاه آهنگرانی  سال 1388 ، بعد از اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم برای پاره ای توضیحات به دادسرای انقلاب دعوت شد . آهنگرانی همچنین مستندی در مورد مسعود ده نمکی کارگردان اخراجی ها که از رهبران سابق انصار حزب الله است به نام “ده نمکی ها ” ساخت که در برنامه آپارات شبکه فارسی بی بی سی به نمایش درآمد ، او در این باره گفت به دلیل ساخت مستند “ده نمکی ها” توسط وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته است.

دستگیری پگاه آهنگرانی موجی از اعتراضات را در میان مردم و هنرمندان و فعالان سیاسی  داخل و خارج از کشور به دنبال داشت. سر انجام آهنگرانی بعد از 17 روز زندان انفرادی در زندان اوین با وثیقه 100 میلیون تومانی و 18 ماه حبس تعزیری ، روز 5 مرداد 1390 از زندان آزاد شد.   

سرانجام در آستانه 17 ربیع الاول امسال و همزمان با میلاد پیامبر (ص) ، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در نامه ای به رهبری لیست بیش از 3552 نفر از محکومان را جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد که با موافقت رهبری مواجه  گردید. در این لیست نام جمعی از محکومان امنیتی در حوزه های دانشجویی و فرهنگ و رسانه هم دیده می شود که پگاه آهنگرانی یکی از آن هاست.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.