ردکردن این

مهناز افشار در حال رفتن گفت نمی روم

مهناز افشار متولد 1356 یکی از بازیگران مطرح سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است او فعالیت هنری خود را در سال 1377 با سریال تلویزیونی “گمشده ” آغاز نمود اولین کار سینمایی افشار در سال 1378 با فیلم ” دوستان ” به کارگردانی “علی شاه حاتمی”  بود. او که از پر حاشیه ترین بازیگران این روزهای عرصه سینماست ، چندی پیش با پیشنهادات و انتقاداتش در فضای مجازی از هر دری جنجال به پا کرده بود در نهایت ایران را ترک کرد .

17 اردیبشهت امسال اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه بعد از شکایت یک طلبه از مهناز افشار به خاطر انتشار یک توییت در این باره طی مصاحبه ای گفت: درباره یکی از شهروندان در رابطه با توئیت یکی از بازیگران درباره قتل طلبه همدانی اعلام شکایت کردند و به لحاظ شاکی خصوصی ، پرونده تشکیل شد و مدعی العموم به جهت محتوای غیرقانونی مطالب، ورود کرده و رسیدگی می کند ولی شخص مورد نظر در خارج از کشور است و وکیلش گفته به زودی باز می گردد. حکم جلب و ممنوع الخروج بودن این بازیگر صحت ندارد و آنچه که عنوان شده  احضار بوده نه جلب . تا کنون حکم جلبی صادر نشده و به دلیل این که شخص در خارج از کشور است هنوز احضار هم اجرا نشده است. سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با توئیت منتشر شده از ناحیه مهناز افشار در فضای مجازی و ارتباط آن با پرونده قتل طلبه همدانی گفت : در رابطه با این موضوع ارتباطی میان آن ها برای ما احراز نشده است اما محتوای مطالب منتشر شده وصف مجرمانه داشته است.

مهناز افشار پس از قتل این طلبه در پی شلوغی های دنیای مجازی برای اعتراض به فتوای ساختگی منتشر شده  با انتشار پستی در توییتر خود چنین نوشته بود:”افسوس به حال اوناییکه وقتی از غیرت برادر خوزستانی گفتم یقه دریدند و به من و امثال من برچسب و تهمت نژاد پرستی زدند اما حالا در برابر چنین حقارتی ساکت ماندند. ” و به گفته خبرگزاری تسنیم به نوعی شایعه پاگرفته در فضای مجازی را بیش از پیش قوت بخشید.

افشار به دنبال این اتفاقات در توییت خود نوشت ” تصمیم گرفتم صدای هیچ دردی از جامعه و انسانی نباشم و فقط به خودم و زندگیم برسم ، مثل خیلی ها تا اطلاع ثانوی خدا نگهدار” و به این ترتیب بعد از واکنش مادر پگاه آهنگرانی به اظهار نظر او در مورد دخترش پگاه آهنگرانی ظاهرا فضای مجازی را ترک گفت.

در پی خبرهای اخیر مبنی بر مهاجرت این بازیگر سینما او در توییتی نوشت: ” دیشب داشتم فیلم سعادت آباد را نگاه می کردم . دلم برای ایران و سینمایش تنگ شد. چند تا پیشنهاد جذاب دارم . زود برمی گردم.” او پیش از این در گفتگویی ویدیویی با فریدون جیرانی گفته بود : “تصمیم گرفتم مراقب باشم یک سری از حرف های بیخود دوباره پخش نشود. به نظرم خیلی ماجرا را بزرگ کردند . من قبلا یکی دو سال هم سفر می رفتم الان کلا چهار ماهه که نیستم . من به یک دلیل خیلی بزرگ به وطنم بر می گردم . پدرم آنجا خاک هست و مادرم آنجا نفس می کشد آنجا ریشه من است.”

و این در حالی است که 7 مهر ماه وحید امیرخانی در برنامه هفت اظهار کرد نیروی انتظامی شب قبل از اکران فیلم “شاه کش” به آن ها اعلام کرده که نباید از تصویر مهناز افشار استفاده کنید . امیر حسین حیدری مدیر عامل شرکت نمایش گستران و پخش کننده فیلم “شاه کش” نیز با اعلام این که سازمان زیبا سازی بیلبوردهای این فیلم با چهره مهناز افشار را تایید نکرده است گفت : طی سال های گذشته در بیلبورد های شهری از شخصیت “جان اسنو” سریال “بازی تاج و تخت” استفاده می کردند اما با بازیگر ایرانی دچار مشکل هستند. مساله جالب این که پوستر های فیلم توسط سازمان سینمایی و وزارت ارشاد اسلامی تایید شده است اما سازمان زیبا سازی شهر تهران با این پوستر ها مشکل دارد.

این اولین باری نبود که چنین اتفاقی می افتد 16 مرداد نیز تیزهای فیلم محسن تنابنده با نام “قسم” در شرایطی پخش شد که تصاویر مهناز افشار بازیگر نقش اصلی این فیلم در تیزر دیده نمی شد. تنابنده در واکنش به این اتفاق نوشت :”این هم یک تیزر مطابق با سانسور تلویزیون بدون نقش اصلی .”

مهناز افشار چندی پیش در مورد پیشنهاد های بازیگری اخیرش در ایران گفت : ” پیشنهادهای زیادی در سینما و تئاتر داشتم. آماده بودم که برگردم چون اینجا هم مشغول درس خواندن هستم. به هر حال این اولین سفر طولانی من نیست . اما از دوستانی که صاحبان این فیلم ها بودند شنیدم که من در ایران ممنوع الفعالیت هستم. راستش خودم هم نمی دانم این خبر چقدر درست است. به من چیزی اعلام نشده است. سینما بخشی از زندگی من است . قطعا اگر با فیلم ، فیلمنامه و تیمی که دوست دارم مواجه شوم ، کار خواهم کرد. “

با این که خبر مهاجرت مهناز افشار هنوز رسما تائید نشده و خود او بارها گفته که باز می گردم ولی با توجه به فعالیت های اخیر او مثل همکاری او با شبکه ام بی سی پرشیا در برنامه استعدادیابی ” پرشین گات تلنت ” استکهلم به عنوان داور چهارم ، در کنار آرش لباف و نازنین بنیادی و ابراهیم حامدی می توان نتیجه گرفت که این بازیگر دیگر خیال بازگشت ندارد و شایعه ها کم کم دارند رنگ واقعیت می گیرند.

هفتم آذر خبر بیست و سی با پخش فیلم خبری در مورد پیوستن مهناز افشار به برنامه استعداد یابی ام بی سی پرشیا اعلام کرد چطور این بازیگر شعار حب ایران یجمعنا سر می داد اما حالا به شبکه ای پیوسته که بودجه آن را دولت سعودی تامین می کند. این در شرایطی است افشار بعد از شرکت در این برنامه در پاسخ به گمانه زنی های ایجاد شده توسط بازیگران و خواننده ها و مردم ، در صفحه شخصی اش نوشت:” باورهای
منفی دقیقا باورند نه واقعیت.”

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.