ردکردن این

هفتمین تلاش “آشغالهای دوست داشتنی” برای حضور در جشنواره فیلم فجر

فیلم ” آشغالهای دوست داشتنی ”  به کارگردانی و تهیه کنندگی و نویسندگی محسن امیریوسفی که در سال 1391 تولید شده بود بعد از چند سال توقیف بالاخره در بهمن 1397 اکران شد ولی با وجود تلاش های زیاد هنوز موفق به حضور در جشنواره فیلم فجر نشده است . امیر یوسفی امسال نیز تلاش خود را کرده است او امسال این فیلم را با 55 دقیقه تغییر نسبت به فیلم اکران شده به جشنواره ارائه داد .

محسن امیر یوسفی در مصاحبه ای با ایسنا گفت: ” فیلم ” آشغالهای دوست داشتنی ” اصل 55 دقیقه با نسخه اکران شده تفاوت دارد ، این تفاوت شامل پانزده دقیقه سکانس های اضافه شده با نسخه اکران شده است که جداگانه فیلمبرداری شد. البته فیلمنامه ” آشغالهای دوست داشتنی ” اصل دقیقا منطبق بر پروانه ساخت فیلم اولیه است و از نظر متن قانونی مشکلی برای ساخت و تولید نداشته است.”

امیریوسفی در مورد تقاضای حضور فیلمش در جشنواره فیلم فجر برای هفتمین بار اعلام کرد :” قبول دارم که در تاریخ سی و هشت و ساله جشنواره فیلم فجر این اتفاق بی سابقه ای است ولی عجیب تر این است که نسخه قبلی هم شش بار در جشنواره ثبت نام کرد ولی حتی به هیات انتخاب نشان داده نشد . و قرار بود با اکرانش همه چیز کون فیکون شود ولی نه تنها اتفاقی نیافتاد که با استفبال مردم با هر سلیقه فکری روبرو شد.”

این فیلم که به روایت رویدادها و اعتراضات بعد از انتخابات سال 1388 می پردازد داستان پیرزنی است که در جریان حوادث بعد از انتخابات 1388 ، به عده ای از معترضان فراری در خانه اش پناه میدهد و از آن پس تصور می کند خانه اش مورد سوء ظن ماموران امنیتی قرار گرفته و احتمالا خانه او را مورد تفتیش قرار خواهند داد . پس تمام شب را در حال مذاکره با چهار شخصیتی که  قاب عکس شان بر دیوار خانه  اش آویخته و هر یک به  نوعی با سیاست در ارتباطند برای حل این مشکل می گذراند. این چهار شخصیت همان شوهر ، برادر ، و دو پسر پیرزن هستند.

از بازیگران این فیلم سینمایی شیرین یزدان بخش ، هدیه تهرانی ، اکبر عبدی ، صابر ابر ، حبیب رضایی ، شهاب حسینی ، نگار جواهریان ، میرطاهر مظلومی و هوشنگ قوانلو را می توان نام برد.

” آشغالهای دوست داشتنی ” که در بیست و یکمین جشن سینمای ایران برنده جایزه بهترین فیلمنامه  شده به دلیل موضوعی که دارد از ابتدا با موانع زیادی مواجه شد در طی این مشکلات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1393 از ایشان خواست تا از صدور مجوز اکران این فیلم و 7 فیلم دیگر که با نام ” فیلم های مرتبط با فتنه ” نامگذاری شده بودند اجتناب نمایند .

فیلم “آشغالهای دوست داشتنی” پس از اکران در سال 1397 با فروش بیش از یک میلیارد تومانی خود در هفته اول نمایش مورد استقبال جمع کثیری از مخاطبان قرار گرفت و این در حالی بود که هنوز هم بسیاری از اکران آن راضی نبودند.

امیریوسفی تا به حال سه فیلم بلند ساخته  که همه آن ها سالهایی را در توقیف گذرانده اند.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.