ردکردن این

بررسی لپ تاپ AlienWare M15 : یک لپ تاپ بازی با رتبه و کیفیت عالی – و قیمتی بالا

گاهی وقتی صحبت از لپ تاپ های بازی Alienware و قیمت آن در میان سایر لپ تاپ های بازی وسط می آید ناخودآگاه شگفت زده می شویم . با این حال هنوز هم Alienware ها ، سیستمی قوی و پروتابل برای انجام و لذت بردن از بازی ها به شمار می آیند که شما هم حالا و هم در آینده می توانید از آن ها استفاده کنید. جدیدترین لپ تاپ های Alienware با طراحی جدید خاص و کلا زیبایی که دارند سیستم های ثابت و پروتابل را در بر می گیرند. اما آیا آن ها به همان خوبی هستند که مشخصاتشان نشان می دهند ؟ ما در این مقاله نگاهی به مدل جدید Alienware M15 R2 می اندازیم و آن را مورد بررسی قرار می دهیم .

فقط کافی است این لپ تاپ را از جعبه بیرون بیاورید تا با دیدن طراحی نفیس آن پا به دنیای جدیدی بگذارید. با این که لپ تاپ های قبلی Alienware هم خوب و مدرن بودند ولی طراحی زیبا و جدید این مدل که Legend نامیده می شود جذابیت خاصی دارد. از نظر زیبایی شناسی این لپ تاپ یکی از بهترین سیستم هایی است که برای بازی طراحی شده است . پوشش شیک سفید یا سیاه با یک موتیف ‘15’ ظریف در جلوی صفحه نمایش در جایی که  سمبل اصلی Alienware نیز قرار دارد به نمایش گذاشته شده است. نمایشگر این لپ تاپ با حاشیه های 5.6 میلی متری ظریفش به زیبایی در پیکره آن جای گرفته است. شاید چشم نوازترین ویژگی این مدل وجود شکل بیضی عالی LED در پشت آن باشد. نه تنها زیبایی فوق العاده این لپ تاپ قابل توجه است بلکه  خروجی های بزرگ آن که به خنک نگه داشتن و خوب کار کردنش کمک می کنند هم یک آپشن عالی هستند. کیبوردی که به زیبایی در بدنه لپ تاپ جای گرفته هم تجربه خوشایندی را برای هر کاربری فراهم می آورد و نورLED هم باعث افزایش زیبایی دو چندان آن می شود. همه این ها را فقط می توانید از شرکت Aleinware بخواهید.

تمام قطعات این مدل از نظر ساختاری کاملا محکم  به نظر می رسد حتی صفحه نمایش آن با حرکت دادن سیستم یا هنگام  تغییر زاویه  اش زیاد تکان نمی خورد و قابل کنترل است. همه این ها در یک پکیج سبک 2.15 کیلوگرمی به دست شما می رسد.

مشخصات

 

Intel i7-9750H :پردازنده
Nvidia GeForce RTX 2070 – Max-Q design : گرافیک
 16GB DDR4 RAM :حافظه رم
15.6-inch, 60Hz, 1ms :نمایشگر
 3840x 2160 :رزولوشن

  512GB PCIe M.2 SSD : حافظه

 1xHDMI 2.0b ;1x Mini-Display Port 1.4 ; 1x Thunderbolt 3 Port ; 3xUSB 3.1 Type-A USB :پورت ها

1xAlienware Graphics Amplifier Port 

Dual-Band Wireless-AC 8265 / Bluetooth 4.2 : اتصال
OS: Windows 10 Home 64-bit
4.75pounds : وزن

این مدل از نظر طراحی بسیار عالی و جالب است چنین طراحی برای یک لپ تاپ بازی هم از نظر قابلیت استفاده و هم از نظر اجزاء واقعا عجیب و شگفت انگیز به نظر می رسد . صفحه نمایش 15.6 اینچی 4K OLED این مدل هم یک ویژگی بسیار عالی است . نمی توانید تصور کنید که صفحه نمایشی مثل این روی هم رفته چقدر می تواند یک لپ تاپ بازی را بالا ببرد. ارائه شفافیت دیداری عالی سطح مانیتور بازی ، ظرافت و وضوح آن به عنوان یک سیستم پروتابل عالی است . سرعت به روز رسانی 60 هرتزی پائین این مدل با سرعت پاسخ 1 ms خیلی سریع آن جبران می گردد. البته در محدوده 15m  انواع  صفحه نمایش سریعتری  نیز وجود دارند بنابراین اگر به دنبال سرعت بیشتری هستید بهتر است آن ها را تهیه نمائید.

اجزای داخلی یک سیستم به سلایق شخصی ، خواسته ها و بودجه هر کاربر بستگی دارند البته  تنوع آپشن های متفاوت را نیز نباید نادیده گرفت. با توجه به آنچه گفتیم ما با بررسی ست در نقطه حساس این مدل به این نتیجه رسیدیم که  اجزای رده بالای آن مقرون به صرفه تر هستند: یک پردازنده گرافیکی RTX 2070( طراحی Max-Q) ، یک سی پی یو i7-9750H ، رم 16 گیگابایت و SSD 512 گیگابایتی . این ها همه خصوصیاتی هستند که آن را مقاوم ترین و شناخته شده ترین  لپ تاپ مستعد بازی می کنند.

علاوه بر این شما همه پورت های مورد نیازتان را در این مدل دارید. در این لپ تاپ ، سه عدد USB 3.1 نوع AS ، یک عدد HDMI 2.0b ، یک پورت Mini-Display 1.4 ، یک پورت تاندربولت 3 ، یک پورت آمپلی فایر گرافیکی Alienware ، یک پورت اینترنت و ورودی جک صوتی معمولی ( سازگار با هدفون میکروفن های داخلی ) ارائه شده و به آسانی قابل دسترس است .

عملکرد

Alienware m15 چطور از تست های صنعتی سربلند بیرون می آید؟ من  عدد 4K را فقط نقطه رفرنسی برای زمان استفاده از صفحه نمایش لپ تاپ در رزولوشن کامل آن به حساب می آورم .

در ابتدا به عنوان یک نظر کلی باید گفت: یک لپ تاپ علاوه بر این که باید در حین استفاده کارش را به خوبی انجام دهد باید احساس خوبی نیز به کاربر بدهد . این لپ تاپ هر داده ای را که هر روز به آن وارد می کنید و از آن می خواهید همزمان با انجام بازی انجام می دهد واین همان خصوصیتی است که از آن یک لپ تاپ قابل اعتماد و لذت بخش می سازد.

در حمایت از آنچه تا به حال گفتیم ، امکان انجام بازی های Division 2 و  Metro Exodusرا به طور ویژه می توان مشخص نمود. صفحه نمایش واضح و عالی واقعا شما را به عنوان یک بازیکن جذب می نماید در حالی که این فقط ورژن 15.6 اینچی صفحه نمایش است ، ولی به شما حس غوطه ور شدن در بازی را می دهد. از نظر صاف بودن گیم پلی هیچ پارازیت یا عیبی در آن وجود ندارد این در حالی است که شما باید چند دقیقه را برای اپتیمایز کردن تنظیمات گرافیک بازی به منظور ترکیب خاص لپ تاپ صرف نمایید. کلا هر بازی که روی m15 انجام شود به بهترین شکل ممکنش به نمایش در خواهد آمد.

علاوه بر این صفحه نمایش این مدل یکی از بهترین نمونه هایی است که من تا به حال بررسی کرده ام ، پنل OLED ظریف ، واضح و روشن و خصوصیات دیگری که معمولا آن را به یکی از بهترین مانیتورهای بازی تبدیل می کنند. با این وجود رزولوشن 4K به گونه ای استاندارد نیست که در اکثر بازی ها اجرا شود ، اما آرایش OLED پنل باعث می شود هر رزولوشنی را حتی بهتر نماید. واقعیت این است که سیستم داخلی دستگاه قادر نخواهد بود به طور پیوسته با وضوح 4K کار کند ( البته این محدودیت مختص این لپ تاپ نیست بلکه در همه لپ تاپ های دیگر نیز وضعیت بر همین منوال است ).

شاید شما بتوانید به عنوان مثال برای کیبورد بازی یا موس بازی m15 رقیبی پیدا کنید ولی این لپ تاپ صد درصد از نظر تاچ پد و کیبورد خوب و زیبایش رقیب ندارد.  استفاده از این صفحه کلید مسلما بسیار دلپذیر است ، فشار هر کلید و صدایی که ایجاد می شود خوشایند است . لمس تاچ پد تا جای ممکن آسان است و هر دستوری را فورا تشخیص می دهد. حس خوشایند استفاده از کیبورد و تاچ پد این مدل موجب افزایش جذابیت m15 به عنوان یک لپ تاپ برای کار یا مصارف روزمره دیگر می گردد – برقراری ارتباط با همه بخشهای این لپ تاپ عالی است . طرفداران سرو صدای کم (این یک لپ تاپ بازی است که صدای کمتری از سایر رقبایش دارد و یکی از لپ تاپ های دلخواه برای طرفداران لپ تاپ های دارای صدای پائین است ) . با اتصال به یک هدست با کیفیت برای بازی این صدای کم نیز به هیچ وجه مسئله ای نخواهد بود.

اما در مورد عمر باتری ، عمر باتری این مدل خارق العاده نیست ولی من شخصا تمایل ندارم هیچ گاه به خصوص از دیدگاه بازی عمر باتری را زیاد مد نظر قرار دهم . مزیت داشتن باتری در لپ تاپ های بازی فقط از نظر قابلیت حمل آن از جایی به جای دیگر یا بازگرداندن به جای اولش است و در واقع توانایی بازی صرفا به عمر باتری بستگی ندارد.

جمع بندی – چرا شما باید این لپ تاپ را بخرید ؟

اگر توان پرداخت پول این لپ تاپ که 3250 دلار است را دارید مطمئنا بهترین لپ تاپ بازی که می توانید بخرید Alienware m15 است . این مدل همان چیزی است که همه از Alienware انتظار دارند شما در این طرح جدید می توانید اوج طراحی ، استایل و قدرت بازار بازی را مشاهده نمایید. این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های بازی است که با این وجود قیمت آن منطقی به نظر می رسد. اگر تا به حال تصمیم تان را نگرفته اید شاید سایر ویژگیهای این لپ تاپ احساس شما برای خرید آن را قطعی نمایند اگر قابلیت حمل و نقل سیستم برای شما مهم است ، یا ضمانت پشتیبانی سیستم جدید تان را جدی می گیرید و یا می خواهید یکی از بهترین لپ تاپ ها از بهترین سازندگان را داشته باشید Alienware m15 می تواند به خوبی خواسته های شما را برآورده نماید.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.