ردکردن این

نقد فیلم جومانجی : مرحله بعد

سفری دوباره ، بازگشت دوم ، در Jumanji: The Next Level به کارگردانی Jake Kasdan ، این فیلم یک سینمایی اکشن – ماجراجویی برای جوانان و نوجوانان و بچه ها ست که  مثل قبل دارای قسمت های سرگرم کننده زیادی است .

داستان ما با اسپنسر بالغ جوان (Alex Wolff) تنها در مدرسه ای در نیویورک شروع می شود ، که حس یک ماهی کوچک در یک حوض بزرگ را در بیننده تداعی می نماید. او در حال حاضر با دوستان اصلی اش ، فریز (Ser’Darius Blain) ، بتانی (Madison Iseman) و مارتا (Morgan Turner)، تماسی ندارد. اسپنسر قرار است تعطیلات را با مادرش  (Marin Hinkle) و پدربزرگش ادی (Danny Devito) مرد مسنی که به کمک اطرافیانش نیاز دارد در خانه سپری کند. در همین حال ، میلو (Danny Glover) شریک تجاری قدیمی ادی ، بی خبر به ملاقات او می آید.

اسپنسر احساس افسردگی می کند چون اعتماد به نفسی را که از تجسم دکتر اسمودر بریواستون در ماجرای قسمت قبلی (Jumanji: Welcome to the Jungle) کسب کرده بود از دست داده است حتی با این که در آن ماجرا او و دوستانش تقریبا کشته شدند . پس اسپنسر کنسول بازی قدیمی را بیرون می آورد و به عقب بر می گردد تا آنچه را در دنیای واقعی از دست داده پیدا کند.  

به دنبال نگرانی از گم شدن اسپنسر ، دوستان او به نقشه احمقانه اش پی می برند و برای نجات او با همان نقشه دوباره وارد بازی می شوند اما کارها طبق برنامه پیش نمی روند. حالا در بازگشت دوباره به بازی ، مارتا تحت عنوان روبی رانداستون (Karen Gillan) به بازی باز می گردد ولی فریز به استاد شلی اوبرون (Jack Black)تغییر یافته است . در پیچ نهایی ، ادی پدربزرگ اسپنسر ، رهبری را از دکتر اسمولدر بریواستون (Dwayne Johnson) می گیرد و میلو حالا فرانکلین مووس فینبار (Keven Hart) است . اما بتانی کجاست ؟ او در دنیای واقعی جا مانده است .

اکنون، در مرحله بعدی در دنیای جومانجی یک ماموریت وجود دارد. Rhys Darby تحت عنوان Nigel Billingsley ، مردی که سرنخ های اصلی را ارائه می دهد باز می گردد . برای برنده شدن ، این گروه باید جواهری متعلق به یورگن بروتال (Rory McCann) را یافته و آن را در مقابل نور خورشید نگه دارند. نقشه ای زیبا و زیرکانه ، که گذشته از همه این ها ظاهر ماجراست . در حقیقت آن ها اینجا هستند تا اسپنسر را نجات دهند.

اگر بچه های شما فیلم های قبلی جومانجی را دوست داشتند می توانید مطمئن باشید که  از این قسمت نیز لذت خواهند برد. این فیلم ترکیبی سرگرم کننده ، از اکشن و کمدی و هیجان و خنده است . اگر شما می خواهید برای بیست و چهار ساعت آینده قهرمان بچه های جوانتان باشید پس این فیلم را تماشا کنید. اگر بخواهیم بین سه قسمت این فیلم مقایسه ای انجام دهیم باید بگوییم که  قسمت اصلی یا اول بهتر از قسمت سوم است . آنچه در مورد قسمت اول این فیلم ها جالب توجه بود چگونگی فهم قوانین بازی توسط گروه بچه ها و درک کارگروهی در میان آنها است که آن ها را به دوستانی مادام العمر بدل کرده است. اما در مرحله بعدی ما قوانین را از قبل می دانیم و آن ها در حال حاضر دوست هستند که تا رسیدن به این مرحله مدتی از هم دور بوده اند. بنابراین رابطه دوستی آن ها کمرنگ تر شده است.

در این قسمت ، نکته جالب این است که مثل بازی های ویدیویی هر شخصیت فقط سه بار می تواند بمیرد. تعقیب حشرات بیابان ، معماهایی برای حل کردن و Rock تنها موجودی که بیشتر از نوکران یورگن قدرت دارد هم از صحنه های قابل توجه این داستان هستند.

در مرحله بعدی ما شخصیت های جدیدی را هم در میان بازیگران می بینیم از جمله مینگ (Awkwafina) که بر خلاف انتظارتان ، به جای نینجا بودن تنها یک دزد است . در این قسمت مثل بازی های ویدیویی ، جهان گسترش می یابد در مرحله اول آن شما یاد می گیرید یک بازیکن ارشد باشید و بعد به تدریج با چالش ها روبرو می شوید. صحبت از بازیکن شد ، آن ها زمان کمی را برای اصلاح دوباره کلیه قواعد و اتفاقات فیلم اول صرف می کنند. آن ها فقط نکات ضروری را مطرح می کنند و در داستان فرو می روند ، همین !!!!

شخصیت های اسپنسر، فریز و مارتا در دنیای واقعی نسبت به فیلم اول متفاوت است . در مرحله بعدی ، این شخصیت ها ، کم و بیش برای به حداکثر رساندن زمان نمایش و داستان ستاره های پردرآمد واقعی به کار گرفته شده اند . در این قسمت نویسندگان Kasdan، Jeff Pinkner و Scott Rosenberg ، به بازیگران جوان فرصت می دهند تا شخصیت خود را همانطور که در گذشته ، حین و بعد از بازی های ویدیویی ظاهر می شوند ، ارائه دهند.

مهمترین مطلب این است که چطور Kasdan دقیقا بازیگران را ترکیب می کند. داشتن ادی و میلو مسن تر بسیار چشمگیر بود زیرا شخصیت اصلی بریواستون حالا به یک نقش مکمل تبدیل شده است . شما فقط با لهجه نیویورکی غلیظ Dwayne Johnson سروکار دارید. من عاشق این هستم که چطور نقش های اصلی این فیلم حالا به Karen Gillan و Jack Black که رهبری ماجراجویی را برعهده دارند تغییر می یابد.

در نهایت، مرحله بعد جومانجی ، یک سواری هیجان انگیز و سریع است که توانست طرفداران قسمت های قبلی را همچنان راضی نگه دارد. فیلمنامه این فیلم هم با همان زکاوت قسمت اول نوشته شده است و بازیگران اصلی نیز نقش جادویی قسمت اول را زنده می کنند. به نظر من بسیاری فیلم های از این دست که  کارهای خوبی هستند و ظرفیت ادامه دادن دارند باید در قسمت های بعدی ساخته شوند ولی بیشتر اوقات این اتفاق نمی افتد. در مورد جومانجی نیز من با دیدن قسمت اول راضی شدم و نیازی به دیدن قسمت دیگری از آن را حس نمی کردم ولی اکنون نظری کاملا متفاوت دارم . و این عقیده ای است که آمار باکس آفیس به روشنی آن را تائید می نماید.

 

]] >

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.