ردکردن این

بررسی بازی Call Of Duty : Black Ops Cold War

غیرممکن است که در مورد بازی جدید Call of Duty بدون ذکر اندازه آن بحث کنید. از زمان راه اندازی مجدد Modern Warfare در پاییز گذشته و چند ماه بعد از راه اندازی Battle Royale Activision’s Warzone ، حجم عظیم فایلها شاید به تعیین کننده ترین و بحث برانگیزترین جنبه سری تیرانداز طولانی مدت تبدیل شده باشد.

آخرین قسمت Call of Duty: Black Ops Cold War همراه با Warzone ، بیش از 250 گیگابایت است. این تقریباً نیمی از فضای آزاد موجود درایو SSD کنسول جدید سونی است. اما این حجم عظیم پرونده چیزی فراتر از یک شوخی است: این نشان دهنده وضعیت Call of Duty مدرن است.

داشتن کلی تجربه هم به نقطه اصلی فروش و هم به بزرگترین نقص آن تبدیل شده است. در تلاش برای ایجاد تیرانداز همه کاره که می تواند با Fortnite و سایر بازی های آنلاین رقابت کند ، اکتیویژن و استودیوهای زیادی که هر ساله با ساخت یک Call of Duty  جدید وظیفه خود را ایجاد می کنند ، چیزی را به گونه ای همه جانبه ساخته است که دشوار است هم به معنای واقعی و هم به صورت مجازی.

این بازی برای افرادی که از سرعت بالای تیر اندازی لذت می برند بسیار لذت بخش است همچنین که بعضی مواقع این کار را باید در صحنه های آهسته انجام داد که جدابیت این بازی را بسیار بیشتر می کند.

اسم این اثر نشان دهنده ی داستان بازی نیز هست Call of Duty: Black Ops Cold War راجع به جنگ سرد دورانی است که در آن کشور ها در ترس جنگ احتمالی اتمی بین ابر قدرت ها هستند و طرفین این جنگ احتمالی تلاش میکنند تا بتوانند با ماموریت های مخفیانه و روش های جدید آن دوران به دشمنان خود ضربه بزنند. این عنوان ادامه ی عنوان قبلی Black Ops است.  بازی از جایی آغاز می شود که تیمی از نیرو های ویژه امریکا با دستور رییس جمهور وقت خود دنبال تهدیدی قدیمی می گردند . این تهدید که خبر تحرکات جدیدش از همه جا به گوش می رسد کسی نیست جز جاسوس اهل شوروی با نام پرسیوس  و کاملا نا شناس و مخفی است و همین کاریافتن و کشتن او را برای نیرو های ویژه سخت کرده است . در بازی نقش کارکتری که بر عهده بازیکن است می تواند توسط بازیکن نام گذاری شود ولی در بازی با نام مستعار Bell شناخته می شود و صدا زده می شود.

بازی کال آف دیوتی کلد وار دارای سه بخش از قبیل داستانی زامبی و مسلما چند نفره می باشد که باید گفت قسمت داستانی بازی بسیار جذاب تر از بقیه بخش ها حد اقل در زمان عرضه است.

در نتیجه بازی از طرفی پر از صحنه های اکشن از جمله سوار بر هلی کوپتر و تیر اندازی به اهداف و نیز سوار بر ماشین کنترلی و عبور از لا به لای ماشین های جنگی و انفجار های پیاپی برای انهدام یک هواپیما و از طرفی دیگر سبک مخفی کاری که به دور از هیاهوی مورد نظر مراحل رخ می دهد. البته که این بازی نسبت به سری های قبلی آن بیشترین زمان از مخفی کاری و مراحل آرام را دارد ولی این اتفاق به هیچ وجه بد نیست ، چونکه بسیار جذاب و خیره کننده طراحی شده اند و کاملا حس و حال دوران جنگ سرد را به بازیکن انتقال می دهد و همچنین فضا و صحنه های اکشن و پر هیا هوی بازی را فدای این مخفی کاری ها نکرده است.

پس نتیجه میگیریم که بازی ترکیب خیلی خوبی از اکشن و مخفی کاری را در کنار هم به نمایش گذاشته . گدشته از اینکه بر خی از طرفداران به دلیل تفاوت سلیقه آنچان راضی به نظر نمی رسند ولی مسلما بازی نتیجه نهایی راضی کننده و زیبایی را به نمایش می گذارد که مسلما ارزش وقتی که صرف بازی این مجموعه میکنید را دارد. ولی جذابترین مورد این بازی نقش داشتن شما در انتخاب های شخصیت بازی است به طوری که شما می توانید در تصمیمات این شخصیت دخیل باشید. در این  بازی شما ابتدا باید برای شخصیت خود شخصی سازی هایی انجام دهید که در همان ابتدا کاری بیهوده به نظر می رسد ولی کم کم به این پی خواهید برد که این شخصی سازی تاثیر بسیاز زیادی روی بازی شما دارد. سیستم انتخاب دیالوگ در این بازی یا همین انتخاب تصمیمات شخصیت بازی آنچنان در بازی تاثیر گدار نیست ولی برخی از این تصمیمات روی روند و از همه مهمتر روی پایان بندی بازی که اتفاقا چند گانه نیز است تاثیر بسزایی می گذارد ، به طوری که می توانید یکی از این پایان هارا با هر بار تصمیمات خود مشاهده نمایید. البته که همه ی پایان ها فارغ از انتخاب شما بسیار زیبا و با کیفیت هستند ؛ مخصوصا با در هم چرخیدگی جذابی که انتهای بازی تجربه خواهید کرد.

اما داستان بازی علاوه بر جذابیت بالایی که دارد بی نقص هم نیست. بخش داستانی کوتاه بازی موجب ناراحتی بسیاری از طرفداران شده، در دقایقی نیز بازی با شعارزدگی بر خلاف نسل قبلی خود میخواهد نشان دهد همه در جنگ بی گناه نیستند. همچنین شخصیت های درگیر بازی را کمی بی عیب و نقص نشان می دهد ولی مهم ترین ایرادی که می شود به بازی گرفت این است که نمیشود از پتانسیل کامل شخصیت ها استفاده برد. در بازی مدرن وارفر شخصیت کاپیتان پرایس بازگشتی بسیار تاثیر گذار و اکتیو دارد ولی در این بازی کاراکتر های معروف مثل مثل وودز و میسِن و حتی شخصیتی منفی که برای جلوگیری از اسپویل اسمش را نمی‌آورم، در آن حضور دارند اما این حظور ها اکثرا در حاشیه بازی اتفاق می افتد و می توان گفت اهمیت این شخصیت ها در این بازی بسیار نسبت به کارهایی که در گذشته کرده اند کم شده است.

البته که بازی در بخش داستانی گرافیک چشم نواز و زیبا و مورد ستایشی به نمایش گذاشته که محبوبیت این سری بازی دو چندان می کند. بازی به زیبایی حال و هوای دهه هشتاد را با رنگ بندی مناسب که نشان دهنده ی فضای تاریک آن دوران است را به تصویر کشیده است. که دقیت خیلی خوبی روی جزییات بازی نیز دارد. هم چنین چه در جنگل و چه در کوهستان برفی باشید محیط ها بسیار دقیق و تمیز طراحی شده و می توان گفت بدون اغراق گرافیک بالی بازی با پیشرفتی بسیار عالی و روان یکی از برتری های این بازی است.

همانطور که گفتیم بخش داستانی بازی ارزش تجربه ی بالایی دارد اما حتما می پرسید وقتی بخش داستانی تمام شد چکار باید کرد؟ باید گفت بخش چند نفره بازی اگر مهم تر از بخش داستانی نباشد کم اهمت تر هم نیست چون در این بخش می تواند بازبکنان بیشتری را درگیر تجربه بازی نگه داشت. چونکه منطقی هم نیست که بازی را فقط برای 5 الی 6 ساعت بخش داستانی به کسی پیشنهاد کرد که البته ضعف های این بازی در بخش چند نفره خودشان را نشان می دهند البته که شما را از تجربه بازی پشیمان نمی کنند ولی می شود گفت که بهتر است فعلا برای خرید بازی عجله ای نکرد.

مجموعه کال آف دیوتی همیشه از نظر گان پلی بسیار چشم نواز عمل کرده البته سیستم عملکرد سنگر گیری بازی کولد وار مانند مدرن وارفر نیست گرچه به همان جذابیت گان پلی بسیار پیشرفته ای دارد.

پس باید بدانیم مشکل اصلی بخش چند نفره گان پلی نیست بلکه محتوای بازی در این بخش است.

تعداد کم نقشه ها یکی از آزار دهند ه ترین مشکلات بخش چند نفره بازی ست زیرا تعداد 8 نقشه حتی از BLACK OPS 4  و MODERN WAREFARE نیز کمتر است.

 مشکل از آنجا شروع می شود که ساعت ها مشغول این بازی هستید و در تلاش برای بالا بردن لول بالاتر هستید در این حالت میبینید که دارید در محی ط های آشنا و تکراری بازی می کنید و این تکراری بودن به مرور زمان بسیار آزار دهنده است.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.