ردکردن این

معرفی و بررسی بازی فرار از تارکوف

شام مرغ را فراموش کنید ، تارکوف زنده ماندن را یک موفقیت واقعی می داند.

تیراندازان آنلاین جهش در ژانرهای جدید عجیب را متوقف نخواهند کرد. ابتدا تیراندازانی برای زنده ماندن مانند DayZ و H1Z1 وارد شدند ، سپس بتل رویال ها آمدند که تنش در نبردهای آشکار را به دست آوردند و آن را به چیزی سرگرم کننده تر تبدیل کردند. فرار از تارکوف مانند جهش بعدی در امتداد آن شاخه تکاملی احساس می شود. وقتی من در بوته ای خم می شوم و سعی می کنم صدای قدم های بالای قلب خود را بشنوم ، این سبک مشترک با DayZ و PUBG کاملاً واضح است. اما فرار از تارکوف تمام آن آشوب های غارتگری و تیرانداز را از طریق لنزهای MMO مانند EVE Online دوباره سازگار می کند ، جایی که تصمیمات بد (یا بدشانسی) می تواند به معنای از دست دادن مهمات باشد که من ساعت ها برای گرفتن آن تلاش کردم.
یک شانس خوب وجود دارد که شما در حال حاضر از فرار از تارکوف مطلع هستید. اگرچه بیش از نیم دهه است که در حال توسعه است ، FPS بسیار پیچیده ای که در یک شهر خیالی جنگ زده روسیه به تازگی پخش شده است ، در Twitch منفجر شد ، زیرا همه پخش کننده های بزرگ FPS مانند DrLupo و Dr Disrespect (چطور همه این دکتر وقت برای پخش جریان پیدا می کنند؟) ) به بازی تمام وقت آن مهاجرت کردند. با همه آن کانون توجهات همچنین بهانه های وحشتناک را پیدا کردند که چرا Battlestate Game  به بازیکنان اجازه نمی دهد جنسیت شخصیت خود را انتخاب کنند.
شرم آور است که توسعه دهندگان در پشت آنچه عقیده ای غیر صادقانه و منسوخ است پنهان می شوند ، زیرا فرار از تارکوف کاملاً ابتکاری و سرگرم کننده است. این فقط در نسخه بتا بسته با یک نقشه راه از ویژگی های جاه طلبانه است که می تواند تقریباً رقیب Star Citizen  باشد ، اما ترکیبی از سفارشی سازی تفنگ  و اقتصاد غارت به طور قابل توجهی تنش و چالش را افزایش می دهد. آخرین مرد ایستاده را فراموش کن ، فقط اگر در پایان مسابقه ، شخصیت من قادر به ایستادن باشد هیجان زده ام.

ثروتمند شوید یا در تلاش بمیرید

فرار از تارکوف  به جای یک مسابقه مرگ 100 نفره ، هدف دیگری دارد: زنده بیرون رفتن. شما (و احتمالاً دوستانتان) در یک طرف یک نقشه گسترده وارد میشوید ، یک نقطه خروج در طرف مقابل به شما داده می شود و بسته به نقشه از 15 تا 45 دقیقه فرصت دارید تا به آنجا برسید. در طول مسیر ، با حداکثر 14 بازیکن دیگر که سعی در رسیدن به مناطق خروج خود دارند ، راهزنهایی که معمولاً توسط رایانه کنترل می شوند اما گاهی اوقات بازیکن واقعی هستند ، مسیرهای متقاطع را طی خواهید کرد و غارت می کنید. بسیاری از غارتهای وسوسه انگیز.
در حالی که هدف اصلی زنده ماندن و فرار است ، اما با پایان مسابقه ، وسایل و تجهیزات ناپدید نمی شوند. هر آنچه را که با خود دارید می توانید ذخیره کنید و در حملات بعدی استفاده کنید ، به بازرگانان NPC برای پول نقد یا برای انجام مأموریت ها بفروشید یا از طریق Flea Market به سایر بازیکنان معامله شود. این مثل این است که یک اژدهای روسی ، گرز خور ، انبوهی از گنج را جمع می کند – با این تفاوت که این همه اسلحه به جای طلا است ، و برای بدست آوردن بیشتر باید آنچه را که قبلا دارید قمار کنید. اگر بازی Hunt: Showdown را بازی کرده باشید ، این تا حدودی آشنا به نظر می رسد.
برای جبران خطر مرگ و از دست دادن همه چیز در بدن من ، گشت زنی کاملاً ضروری است. در حالی که مواد معمول مانند اسلحه ، مهمات و لباس ارزش خود را دارند ، حتی یک قوطی شیر تغلیظ شده می تواند بازدهی فوق العاده بالایی از یکی از فروشندگان NPC داشته باشد. کسانی که نحوه شکار و زنده ماندن را یاد می گیرند ، به آرامی زرادخانه ای از زره پوش های تاکتیکی پیشرفته ، سلاح های ساخته شده با مودهای پیشرفته و روبل کافی برای تأمین هزینه های حمله بدست می آورند.
نه تنها من بلکه دیگران هم از ترس از دست دادن ثروت ناچیز به دست آورده وحشت زده هستیم ، به طوری که اکثر اوقات فقط با یک تپانچه و یک رویا به سمت یک حمله یورش می بریم.طوری که حتی پس از 15 ساعت ، من موفق به زنده ماندن در یک حمله مناسب نشده ام.
هوش مصنوعی این بازی بسیار پیشرفته و حرفه ای است حتی بازیکنان کامپیوتری این بازی نشانه گیری بسیار خوبی دارند.


خوشبختانه ، این گزینه برای بازی به عنوان Scav وجود دارد ، یکی از مهاجمان که معمولاً توسط رایانه کنترل می شود و به عنوان پرنده های غنیمت آبدار برای بازیکنانی که به اندازه کافی شجاع هستند و می توانند موقعیت خود را بگیرند ، پرسه می زنند. به عنوان Scav ، یک وسیله تصادفی و یا ماموریتی برای فرار از تارکوف به من داده می شود. اگر موفق شوم (که چندین بار توانسته ام آن را انجام دهم) ، می توانم هر آنچه را که همراه خودم است نگه دارم. این یک روش ارزشمند برای بازیکنان جدید است که می توانند بازی را یاد بگیرند یا به کسانی که ممکن است پس از یک خطای از دست دادن بد ، بی بضاعت شوند ، کمک کنند. اما حتی در مواقعی که من به اندازه کافی خوش شانس بودم که با جلیقه بدن و یک تفنگ مناسب حمل اسپاون می کردم ، مطمئنا مرگ تقریباً همیشه در کمین است.

مجهز کردن

مبارزه در فرار از تارکوف بیشتر نشانه های خود را از بازی های نظامی سخت مانند Arma می گیرد اما با تأکید بیشتر بر شبیه سازی نحوه مدیریت وسایل خود. به جای اینکه فقط به سمت یک بازیکن مرده بروید و سریع وسایل را به کوله پشتی خود بکشید و حرکت کنید ، ابتدا باید ثانیه های ارزشمندی را صرف جستجوی بسته کنید ، و مواردی را که باید بطور جداگانه مشخص شوند قبل از اینکه بفهمید دقیقاً چه چیزهایی هستند ، شناسایی کنید. تارکوف هر فرصتی برای غارت چیزی را به یک سری تصمیمات سخت آهسته تبدیل می کند و این عالی است.
من یک بار صدا خفه کن فوق العاده ارزشمندی پیدا کردم ، اما اسلات موجودی اضافی برای حمل آن نداشتم. من فکر کردم تنها گزینه من ditch  کردن موارد هیلینگ است و امیدواربودم که گلوله ای نبرده باشم. سپس فهمیدم که دو تا از خشاب های من نیمه خرج شده اند ، بنابراین گلوله ها را از یکی بیرون آوردم ، آنها را داخل خشاب دیگر قرار دادم و ماژول خالی را با مهمات باقیمانده انداختم تا جایی برای صدا خفه کن فراهم شود. تمام آن زمان من مثل یک اردک نشسته بودم.
من هرگز فکر نمی کردم روزی را ببینم که بخواهم از یک کلاه ایمنی اضافی صرف نظر کنم زیرا یک کارت گرافیک پیدا کردم که مبلغ قابل توجهی از بازیکنان دیگر یا فروشندگان NPC دریافت می کند.
بله درست شنیدید کارت گرافیک ؛ شما می توانید در این بازی بیت کوین ماین کنید تا پول به دست بیاورید و برای این کار باید همه ی اجزای کامپیوتر را پیدا کنید و سیستم خود را بسازید.
با بسیاری از موارد برای یافتن ، همیشه تشخیص اینکه چه چیزی با ارزش ترین است ، آسان نیست.
از آنجا که تارکوف مانند اکثر بازی های شوتر شمارنده مهمات به شما نمی دهد ، تا زمانی که وقت خود را برای شمردن هر گلوله با استفاده از صفحه موجودی خود اختصاص ندهید ، تعداد تیر های شما یا اسلحه ها و خشاب های شما مشخص نیست. خوشبختانه ، من می توانم یک دکمه را فشار دهم تا شخصیت من خشاب را خارج کند و وزن آن را بگیرد ، و به من تقریبی از پر یا خالی بودن آن می دهد. یک بار همانطور که صدای قدم های پشت سرم را شنیدم یک اسلحه را غارت کردم. فقط با یک ثانیه برای واکنش ، دکمه را فشار دادم تا نگاهی به محفظه بیندازم ، دیدم دور خوردم و به من حجوم آورد.
در حالی که من از شهرت فرار از تارکوف در ارور های netcode  ناپایدار و افزایش تاخیرهای مکرر آگاه هستم ، اما تجربه من تاکنون روان بوده است – مخصوصاً وقتی به کابوس ناخوشایند وضعیت پیش از انتشار DayZ فکر می کنم. گذشته از چند مورد خرابی هنگام بارگیری در نقشه (من همیشه قادر به اتصال مجدد و بازگشت به حمله بودم) ، با اشکالات زیادی روبرو نشده ام که امیدوار کننده است.

جراحی صحرایی

انگار که تارکوف به اندازه کافی پیچیده نبوده است ، سیستم بهداشتی آن نیز مانند اسلحه هایش مدولار است. مانند Fallout 4 ، هر اندام دارای مجموعه ای از نقاط سلامتی خود است. آسیب دیدن ممکن است باعث شکستگی اندام یا از دست دادن خون شود ، برای رفع آن نیاز به باند یا آتل است. اگر سلامتی یک اندام به صفر برسد (با بیشترین اسلحه فقط یک یا دو ضربه طول می کشد) ، همه انواع اثرات ناخوشایند مانع از اثربخشی مبارزه شما می شوند. یک پای خود را از دست دهید و برای استخراج باید لنگ شوید. به تنه ضربه وارد شوید و شخصیت شما شروع به خس خس می کند ، که نشان از وضعیت خود می دهد. هنگامی که این سیستم های پیچیده مانند مدیریت موجودی و سلامت در میان یک آتش سوزی شروع به تداخل می کنند ، فرار از  تارکوف در جزئیات و واقع گرایی لحظات درخشانی را ایجاد می کند.
در حین بازی اخیر Scav ، من ناامید شدم و متوجه شدم که تنها سلاح من یک Saiga-9 است ، یک SMG نیمه اتوماتیک که برای “تیراندازی در ورزش ” طراحی شده است – که تقریباً می تواند به معنای واقعی بی ارزش باشد. هنوز هم ، من گشتم و تقریباً 100000 روبل ادوات پیدا کردم و آن را به سایت استخراج خودم رساندم.
به شدت زخمی شدن شما را تبدیل به یک هدف واضح  و بسیار آسان می کند.


درست زمانی که من حدود دوازده متر فاصله داشتم از یک بازیکن او از گوشه ای به کمین من آمد و هر دو جهنم را آزاد کردیم. من به طرز معجزه آسایی زنده مانده ام ، گرچه به شدت زخمی شده بودم. با پناه گرفتن پشت یک سوله ، توانستم خونریزی پایم را متوقف کنم اما از نظر سلامتی به طور خطرناکی کمبود داشتم. به سراغ قربانی خود رفتم و بدن او را غارت کردم وقتی متوجه شدم او نیز مثل من با Saiga-9 نفرین شده است خندیدم.
با استفاده از آنچه می توانستم ، از جمله یک ضد گلوله گران قیمت ، گوشه ای را پیدا کردم تا فقط بازیکن دیگری را پیدا کنم که از آن طرف جاده مستقیم به من خیره شده است. وقتی که من برای پناه گرفتن خودم آماده شدم ، ما آتش را رد و بدل کردیم ، اما در آن لحظه کوتاه تقریباً خسارت مهلکی دیدم پا و شکم من قطعه قطعه شده بود ، و با یک لنگی تند و زننده ، یک سرفه شدید روبرو شدم. من سریع یک مسکن خوردم تا با لرزش مبارزه کنم و از خس خس سینه ام کم کنم.
بعد از گذر از دومین مهاجم به امید اینکه کسی منو نبینه یا مثل من فقط دنبال زنده موندن باشه به یک بوته پناه بردم تا ابزار با ارزشی که غارت کرده بودم را بررسی کنم و بعد منتظر شدم.
پنج دقیقه دردناک سپری شد و مدت زمان حمله تقریباً افزایش یافته بود. وقت آن فرا رسیده بود که بدوم یا لنگ بزنم. با برخاستن ، از پارکینگ بایر تا منطقه استخراج خود لنگ میزدم. 60 ثانیه ای که طول کشید آنقدر استرس آور بود که معده واقعی من هم صدمه دید ، اما من خیلی لش و بی حال بودم و نمی توانستم مسیر مطمئن تری را طی کنم. هنوز باورم نمی شود که زنده از آنجا بیرون اومدم.
این نوع لنگیدن در خط پایان در دیگر رویال های جنگی که تنها هدف حذف است ، نه فرار ، احساس نمی شود. من فقط آرزو می کنم که تارکوف در بازی ارتباط صوتی داشته باشد (این ویژگی آینده است) .اما حتی در حالت ناتمام خود ، تارکوف مسیر جدیدی از توانایی تیراندازان آنلاین را کشف می کند.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.