ردکردن این

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر برای بازی های LAN

با تیم اس جی پلاس همراه باشید تا با هم روش شبکه کردن سیستم ها را آموزش ببینیم.

در ابتدا باید بگوییم شبکه چیست؟

در یک توضیح ساده می توان گفت شبکه یعنی اشتراک گذاری اطلاعات بین دو یا چند کامپیوتر.

چند نوع شبکه وجود دارد؟

سه دسته شبکه وجود دارد که به ترتیب عبارتند از   Man ,Wan, Lan که البته تفاوت این نوع شبکه ها در فواصل و حجم اطلاعات اشتراکی است.

ابزار های مورد نیاز شبکه :

  • کارت شبکه
  • کابل شبکه
  • اتصالات بی سیم مانند WIFI
  • مودم وای فای
  • روتر
  • هاب HUB

در ابتدا توجه داشته باشید که در شبکه LAN برای گیمینگ نیازی به اشتراک گذاری فایل یا درایو خاصی ندارید و فقط کافیست دو سیستم را به هم متصل کنید که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

خوب ما قصد داریم در دو مرحله اتصال را انجام بدهیم ابتدا وصل کردن دو سیستم به هم از طریق کابل یا وای فای که به آن اتصال فیزیکی می گویند. و سپس تنظیمات عمومی برای شناسایی دو سیستم به عنوان شبکه.

اولین مرحله :

روش های گوناگونی برای شبکه کردن دو سیستم وجود دارد که ما ساده ترین و بهترین آن ها را برای اجرای بازی های لن به شما آموزش می دهیم که چیزی جر اتصال از 1.طریق کابل شبکه و 2.وای فای نیست.

1. کابل شبکه: کابل های مخصوصی که به نام Lan Cable نیز معروف هستند و از دونوع می باشند. کابل مستقیم یا Straight و دیگری کابل کراس یا Crossover نام دارد. نوع دوم یا کراس فقط مخصوص انتقال اطلاعات است ولی کابل مستقیم کاربرد های مختلفی دارد.

 

خوب در این روش فقط کافیست به وسیله این کابل دو سیستم را به هم وصل کنید ویک سری تنظیمات عمومی انجام دهید که در ادامه با آن آشنا می شوید. البته اگر قصد دارید چند کامپیوتر را به هم متصل کنید نیاز به هاب یا سوویچ دارید.

2.وای فای : این روش جدیدتر و خیلی راحت تر می باشد و همانطور که می دانید از طریق امواج بیسیم وای فای انجام می شود.

در اتصال وای فای مهم نیست چند سیستم به هم شبکه می شوند.

دو نوع روش اتصال وای فای وجود دارد :

الف : استفاده از مودم های بیسیم وای فای یا همان ADSL که تقریبا در هر مکانی وجود دارد. در این روش  فقط  کافیست همه سیستم ها به وای فای مودم متصل بشوند و بعد تنظیمات عمومی را انجام دهید.

ب: استفاده از قابلیت هات اسپات (Hotspot) در شرایطی که مودم موجود نباشد می توانید از دانگل وای فای استفاده کنید که روش آن را به شما توضیح می دهیم.

در این روش کافیست بعد از اتصال دانگل وای فای روی آیکون وای فای در قسمت سمت چپ taskbar کلیک چپ کرده و بعد گذینه Mobile Hotspot را انتخاب کنید . در این صورت سیستم شما به عنوان سرور شناخته میشود و بقیه می توانند از طریق وای فای به هات اسپات سیستم شما متصل بشوند.

دومین مرحله :

تنظیمات عمومی برای اتصال وای فای در اینجا آموزش داده می شود.

در ابتدا با راست کلیک کردن روی آیکون وای فای ( در اتصال با وای فای) یا روی آیکون شکل کامپیوتر (در اتصال با کابل لن یا به مودم یا به دو سیستم) وارد قسمت open network and internet setting می شوید. و بعد وارد قسمت Network and Sharing Center می شویم. و در قسمت سمت چپ روی گذینه Change advanced sharing setting کلیک می کنید.

در صفحه باز شده همه گذینه ها را روی turn on قرار بدید و فقط گذینه password protected sharing را turn off  بکنید و در اینجا می توانید به راحتی بازی های تحت شبکه را بازی کرده و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که در خیلی مواقع فایروال و آنتی ویروس شما مانع اتصال شبکه می شوند پس اگر تمامی مراحل بالا را انجام دادید و شبکه نشد فایروال یا آنتی ویروس خود را غیر فعال و دوباره امتحان کنید.

آدرس دقیق تر تنظیمات عمومی برای کسانی که آشنایی زیادی با ویندوز و قسمت های مختلف آن ندارند :

ابتدا وارد Control Panel سیستم خودتان شده و در آنجا وارد قسمت Networl and internet می شوید  و روی گذینه Network and Sharing Center کلیک می کنید و در آخر روی گذینه سمت چپ Change advanced sharing setting کلیک کنید و به راحتی تغییرات را انجام بدهید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به شما عزیزان نحوه شبکه کردن را آموزش بدهیم.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.