ردکردن این
Cyberpunk 2077

بررسی بازی Cyberpunk 2077

تیم اس جی پلاس قصد دارد تا شما را با دنیای Cyberpunk 2077 آشنا کند ، با ما همراه باشید.
من بیش از آنچه که دوست داشتم بپذیرم فقط خیره به شهر شبانه بوده ام. در خیابانهای آن با نور نئون ، پس از باران ، پر از رنگ صورتی و زرد ؛ در حالی که دود از شافت آسانسور در ساختمان آپارتمانی V بالا می رود ؛ در درخشش کروم که از طریق بازوها و صورت های NPC عبور می کند ؛ در لباسهای فلزی و براق که شهروندان را زینت می دهد. یا به سادگی در یک ویستای دیگر در سطح شهر یافتم پس از رانندگی یک تپه جدید در Badlands . سایبرپانک 2077 زیباست.
دنیای Cyberpunk 2077 چنان لذت زیبایی با مسافرت های سریع یا رد کردن آن (Skip) در Night City به این بازی زیبا بی احترامی می شود. در بعضی مواقع ، این احساس به وجود می آید که گویی بازی به برخی از محافظ های صفحه نمایش زنده و لذت بخش تبدیل شده است ، از جمله توانایی های بازی منحرف کردن ما با ظاهر خوب آن است. این فقط نحوه زندگی شهر در شب نیست ، زیرا عنوان مناسب شهر شب (Night City) در تاریکی مضحک به نظر می رسد – تمام انعکاس های درخشان نئون ، نور چراغ های جلو اتومبیل شما در یک مسیر از طریق بتن یا گرد و غبار زمین های Badland شهر شب زیبایی را در هر قسمت از روز به ارمغان می آورد. اما سریع به شما یادآوری می کنم که زندگی در شهر شبانه وحشیانه ، خام و بسیار خشن است. اما این همان چیزی نیست که شما به آن امیدوار هستید؟ از این گذشته ، یک موقعیت (Setting) عالی فقط شما را تا این حد درگیر خواهد کرد.

بلیط یک طرفه


همانطور که انتظار داشتید از تیمی که Witcher 3: Wild Hunt را برای شما به ارمغان آورده است ، Cyberpunk 2077 یک شاهکار ساخت جهان است ، پر از دسیسه و حواس پرتی که شما را با لذت در یک جستجوی دیگر غوطه ور می کند. ماموریت ها انواع مختلفی دارند ، از مأموریت های اصلی گرفته تا مأموریت های جانبی ، تا مواردی مانند Gigs و Police Scanner Hustles . آنچه در نتیجه همه اینها است ، نقشه ای است که بهم ریخته از آیکون ها است و در ابتدا احساس طاقت فرسایی می دهد ، اما در واقع فقط به این معنی است که شما برای کاوش در NIght City پاداش می گیرید. با گشت زدن در  گوشه ای در خیابان فرعی ممکن است از اتومبیل های براق و دوچرخه برای فروش یا یک کلینیک ripperdoc برای غواصی در برخی از پیشرفت های نرم افزارهای سایبری ، تا نمایش های مرموز که فقط وقتی به مجاورت آنها نزدیک شوید ، ارائه دهد. Night City فقط وقتی مدت بیشتری را در آن بگذرانید غنی تر و فریبنده تر می شود.
شما می خواهید همه چیزهایی را که Cyberpunk 2077 ارائه می دهد کشف کنید ، زیرا کمپین اصلی به طور شگفت انگیزی کوتاه است – اگر فقط بر روی ماموریت های اصلی تمرکز کنید. ماموریت های جانبی ، دور دور ها و سایر فریب های Night City را نادیده بگیرید و شما می توانید با زمان اتمام 15 تا 20 ساعته منطقه را جستجو کنید. اما ، شما همچنین با تحقق بخشیدن به وظیفه اصلی V ، یک ضرر بزرگ از بازی خواهید کرد ، بنابراین گرچه این امکان وجود دارد ، اما من به شدت به آن توصیه می کنم.

آنچه من می گویم این است که من واقعاً در مواجهه با یک هشدار “نقطه بدون بازگشت” در مبارزات اصلی کاملاً متعجب شدم ، زیرا که احساس می کردم دقیقاً وقتی که داستان واقعاً به موفقیت خود رسیده است ، آن هشدار از راه رسیده است. CD Projekt Red قبلاً گفته بود که Cyberpunk 2077 “کمی کوتاه تر” از Witcher 3 است تا تلاش کند افراد بیشتری بتوانند داستان را به نتیجه برسانند ، اما این هشدار احساس می شود که از هیچ جا به جایی نرسیده است. با این حال ، اگر اتمام The Witcher 3 شاهکاری بود که هرکسی نتوانست به آن دست یابد ، تکمیل Cyberpunk 2077 تجربه ای است که – امیدوارم – اکثریت بیشتری از بازیکنان داشته باشند. مهمتر از همه ، برای آنچه Cyberpunk در زمان کمپین انتخاباتی فاقد آن است ، عمق و گستردگی محتوای موجود در Night City بیش از حد آن فقدان راجبران می کند.
اینجاست که ماموریت های جانبی فوق العاده حیاتی هستند – و کاملاً نام آنها غلط است. گرچه کنارگذاشتن آنها به عنوان کامل کننده وسوسه انگیز است ، آنها در نوع خود کامل کننده های کمپین هستند و در جستجوی روایتهایی با شخصیتهای اصلی هستند که نور ، رنگ و پیچیدگی را به داستان اصلی می رسانند – بدون ذکر احتمال تأثیرگذاری بر پایان. گرچه من چیزی برای Spoil (لو دادن) نخواهم کرد ، اینجاست که می توانید جنبه دیگری از Cyberpunk 2077 پیدا کنید ، یک جنبه احساسی و انسانی تر ، به دور از اسلحه ، باندها و زخم ها. شما به قدری از لحاظ احساسی روی این شخصیت ها سرمایه گذاری خواهید کرد که درگیر شدن با آنها راحت تر از وضعیت خود  V(وی همان شخصیت اصلی داستان است) است. در اینجا شور ، شوخ طبعی درخشان و منگنه ای احساسی وجود دارد که شما همیشه انتظار آن را ندارید ، و شخصیت های جذاب را ارائه می دهد که بدون شک به عنوان بهترین بازی های ارائه شده رتبه بندی می شوند. برای Gigs نیز همینطور است ، مینی کوئست های quick-fire که به عنوان حواس پرتی کوچک از داستان اصلی و کامل کننده های چند ساعته Side Job عمل می کنند. Gig ها از ساده تا کاملاً عجیب و غریب هستند و بیش از یک بار متوجه شدم خودم در حال خندیدن با صدای بلند از درخشان بودن همه چیز هستم.

ما این شهر را ساختیم …


البته جانی سیلورهند نیز به جذابیت بازی افزوده است. سیلورهند با بازی کیانو ریوز همراه همیشگی شما است و در مورد فرارها و تصمیماتی که در هر فرصتی می گیرید اظهار نظر می کند. حضور او بسیار عجیب و غریب و در مواقعی آزار دهنده است و همیشه مورد استقبال نیست ، اما پسر راک هرگز نمی تواند تغییری در موقعیت ایجاد کند. تا آخر او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید ، بدون شک شما هنگام مشاهده پیمایش اعتبارات از رولرکوستر که سیلور هند ارائه می دهد قدردانی نخواهید کرد.
احساس شما نسبت به او و هر شخصیتی که در زندگی V متولد می شود ، همیشه به انتخاب هایی که در Cyberpunk 2077 انجام داده اید ب
ستگی دارد. گرچه این کار با شخصی سازی شخصیت و انتخاب مسیر زندگی شما آغاز می شود ، اما تا آخرین لحظات بازی ادامه دارد. همانطور که در پیش نمایش خود اشاره کردم ، در حالی که Cyberpunk 2077 گزینه های سنتی تر برای گفتگو را ارائه می دهد ، اما نزدیکترین حالت به تقلید از تعامل انسانی است. دیگر نیازی به “فشار دادن X برای تعامل” با کسی نیست ، فقط به سراغ او بروید و شروع به صحبت کنید. اگر می خواهید چیز دیگری را که در اواسط مکالمه اتاق اتفاق می افتد انتخاب کنید ، کمی با شخص دیگری صحبت کنید یا اینکه فقط دور شوید. انتخاب هایی که می کنید ممکن است همیشه باعث انحراف چشمگیر داستان نشوند ، اما تا زمانی که تصمیم خود را نگرفته اید هرگز کاملاً نمی دانید که چقدر دامنه دار است.

این وسعت انتخاب به نبردها نیز کشیده می شود. شما در Night City به تعداد زیادی سلاح خواهید یافت ، از یک کاتانا به نام Black Unicorn گرفته تا یک اسلحه تک تیراندازی که می تواند مانند یک جوش مخصوص و دلپذیر سر مردم را بترکانید ، اما کاری که انتخاب می کنید با آنها انجام دهید به خود شما بستگی دارد. این بازی دارای تعداد زیادی ارتقا برای توانایی ها به صورت درختی و مزایای مرتبط است که به شما امکان می دهد واقعاً با شخصی که می خواهید V شما باشد اخت بگیرید. گزینه مخفی کاری را ترجیح می دهید؟ امتیازات بالقوه خود را برای بهبود توانایی های netrunner و cyberware خود قرار دهید تا بتوانید دشمن را از فاصله امن به آتش بکشید. آیا می خواهید یک متخصص نخبه تفنگ شکاری شوید؟ امتیازات زیادی برای آن وجود دارد. در ابتدا ، تعداد بیشمار گزینه های هدیه می تواند طاقت فرسا باشد ، اما هرچه بیشتر بازی کنید ، اصلاح و تقویت چیزهایی که می خواهید در آنها مهارت داشته باشید آسان تر می شود.
تغییر حالت FPS از قالب RPG  بازی The Witcher 3 نیز تغییر بزرگی است. اما CD Projekt Red کار بزرگی انجام داده است که همیشه مبارزات را مثل یک پاداش می کند. این کاملاً به اندازه The Witcher 3 نیست ، اما فواید و اختلافات را نه تنها بین هر نوع اسلحه ، بلکه سلاح های جداگانه احساس خواهید کرد – به زودی Favourite خود را خواهید داشت ، به من اعتماد کنید. برای من این توانایی مخلوط کردن هک و پیشرفت های مجهز به نرم افزارهای اینترنتی (مانند پاهایی است که به شما امکان می دهد تا دوبار بپرید) با گان پلی است که نتیجه ای واقعی است ، به شما این امکان را می دهد تا حملات پنهانکاری و عملی را با گزینه تعویض سریع تاکتیک ها در صورت لزوم متعادل کنید. اگر بخواهید می توانید پر از هیاهو شوید – من تیغه های مانتیس را کاملاً توصیه می کنم – اما این کار به یک کار مناسب و استراتژی نیاز دارد ، یاد بگیرید که چگونه بهتر می توانید استقامت خود را مسدود کرده و مدیریت کنید تا فوراً از بین نرود.

حتی بعد از بیش از 50 ساعت با Cyberpunk 2077 ، که شامل دیدن اولین پایان من و تکمیل همه کارهای اصلی است ، من هنوز احساس می کنم که در Night City چیزهای زیادی برای دیدن دارم. Gig ها هنوز نقشه را در بر دارند، هنوز هم اصلاح کنندگان با من تماس می گیرند و من حتی هنوز جمع آوری ماشین خود را شروع نکرده ام.
حتی بعد از این همه مدت ، من نمی توانم کاملا Night City را بگردم و خوشبختانه تجربه کمی در این زمینه دارم. تنها Bug (اشکالاتی) که تا به امروز با آن روبرو شده ام بیشتر بصری بوده است – مانند گم شدن وسایل نقلیه ، سلاح های شناور – که با سیو کردن و بارگیری سریع (Save and Reload) به راحتی برطرف شده اند. بعلاوه ، وعده داده شده است که همه آنها با پچ Day One که هنوز دراپ نشده است درست می شوند.
Cyberpunk 2077 نمونه ای از بازی های دنیای آزاد (Open World) است که نوعی آزادی در کاوش و تعریف شخصیت شما را ارائه می دهد که اوج جدیدی برای این سبک فراهم می کند. بهترین نسخه های کلاس را در جهانی بسیار متراکم و دقیق اجرا می کنیم. سطح واکنش پذیری و عمق احساسی شبیه انسان را که در روایت خود به وجود می آورد ، اضافه کنید و همه آنها برای تماشایی ترین تجربه ترکیب می شوند.
بلافاصله به Night City سفر کنید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.