ردکردن این
پردازنده اینتل Core i9-12900KS

سریعترین پردازنده گیمینگ دنیا معرفی شد. Intel Core i9-12900KS

پردازنده اینتل Intel Core i9-12900KS معرفی شد. 16 فروردین در بازار.

مدتی بود که شایعات درمورد پردازنده جدید اینتل با نام Intel Core i9-12900KS به گوش می رسید و تقریبا روزی نبود که شایعه و خبری از این محصول به گوش ما نرسد. سرانجام بعد از مدتها شایعه و اخبار گوناگون، اینتل رسما از پردازنده Intel Core i9-12900KS رونمایی کرد. این پردازنده پرچمدار با قیمت 739 دلار در روز سه شنبه پنجم آوریل (16 فروردین) راهی ویترین مغازه ها خواهد شد. در واقع این محصول نسخه تقویت شده پرچمدار Intel Core i9-12900K محسوب می شود. در تست های انجام شده این پردازنده نشان میدهد با پردازنده ای بشدت سریع و قدرتمند طرف هستیم. این محصول دستچین شده اینتل که با معماری Alder Lake هیبریدی ساخته شده است از لیتوگرافی Intel7 (10 نانومتری) بهره می برد. طبق بنچمارک GeekBench که روی مادربرد ASUS ROG Strix Z690-F Gaming همراه با 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 با فرکانس 4800 تست شده، توانست نتایج خیره کننده ای را به نمایش بگذارد، جایی که به راحتی می تواند از سد تمامی رقبا عبور کرده و سریع ترین پردازنده گیمینگ دنیا لقب گیرد. در تصویر پایین بنچمارک تک هسته ای و چند هسته را می توانید مشاهده کنید.

نتایج بنچمارک پردازنده Intel Core i9-12900KS

همانطور که مشاهده می کنید امتیاز بدست آمده نشان می دهد که در بخش تک هسته (Single Core) امتیاز 2080 تا 2001 را بدست آورده است. این بالاترین امتیاز بدست آمده در بین پردازنده های دسکتاپی به شمار می رود. پردازنده Intel Core i9-12900KS با فرکانس توربو 5.5 گیگاهرتز که با 16 هسته فیزیکی و 24 رشته پردازشی مزین شده، حدود 5 درصد از سری K همین مدل از نظر پردازشی سریع تر است، همچنین این اختلاف را اگر در بخش چنده هسته ای (MultiCore) در نظر بگیریم به 10 درصد خواهد رسید. پردازنده در بخش چند هسته ای همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید به عدد فوق العاده 19010 دست یافته که این عدد بالاترین در بین تمامی پردازنده های موجود دسکتاپی (از خانواده Threadripper شرکت AMD را در نظر نگیریم) تا به امروز می باشد.

رنکینگ پردازنده های دسکتاپی

قیمت ارائه شده توسط اینتل برای این پردازنده 739 دلار است که انتظار می رود در بازار واقعی این قیمت به عدد 750 دلار تا 799 دلار برسد. سری KS اینتل آخرین بار در پردازنده نسل نهم در مدل Core i9-9900KS تولید شده و تا دو نسل بعد خبری از این سری نبود است. بدین ترتیب پردازنده Intel Core i9-12900KS اولین مدل از تراشه های فرکانس باز نسل دوازده به شمار می رود. همانطور که مطلع هستید پردازنده های اینتل که با حرف K ختم می شوند به صورت Unlocked یا همان فرکانس باز هستند و سرعت فرکانس آن توسط کاربر قابل تغییر است. در هر صورت باید تا 16 فروردین منتظر ماند و دید که این پردازنده چه عملکردی را از خود نشان می دهد و قیمت تمام شده غول تیم آبی چگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.