ردکردن این

بررسی تبلت هیبریدی هواوی Matebook E

هواوی طی رویداد بزرگی در  نمایشگاه MWC 2022  شهر بارسلونا اقدام به معرفی چندین دستگاه  نمود.یکی از این دستگاه ها تبلت هیبریدی Huawei Matebook E مجهز به ویندوز 11 می باشد.کمپانی هواوی قصد دارد با معرفی دستگاه های متنوع و با کیفیت  اکوسیستم محصولات خود را گسترش بدهد.این تبلت با کیبورد جداشوند و پشتیبان از قلم هوشمند Huawei M Pencil  به بازار عرضه خواهد شد.با ما همراه باشید تا به بررسی این تبلت خوش ساخت بپردازیم.

هواوی Matebook E  از یک پنل اولد 12.6 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و وضوح 1600*2560 پیکسل بهره می برد. میزان نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود 90 % می باشد و برخلاف تلفن های هوشمند وجود حاشیه های کم در این دستگاه وضعیت ایده آلی در هنگام کار با تبلت را به وجود نمی آورد.سیستم خنک کننده پردازنده و گرفیک باعث وزن 710 گرمی این تبلت شده که باید درهنگام استفاده از آن را محکم در دست بگیریم. روشنایی 400 نیت(حداکثر 600 نیت)  و درخشندگی رنگ ها قابل تحسین می باشد و درحقیقت نمایشگر این تبلت از هر زاویه ای عالی عمل می کند.هواوی رنگ ها را با دقت dE<1 کالیبرده کرده است.

با وجود استفاده از قلم هوشمند در این تبلت، هواوی این دستگاه را هیچگاه برای طراحان گرافیکی طراحی نکرده است، بلکه این دستگاه برای استفاده خانگی و اداری و با قابلیت یادداشت برداری و علامت گذاری در متن و تصویر طراحی شده است.

هواوی در Matebook E از چیپست نسل 11  اینتل استفاده کرده است که در واقع یک نسل قبل تر نسل فعلی موجود در بازار می باشد.هواوی می گوید:علت استفاده از این چیپ در این تبلت عرضه سریع به بازار می باشد زیرا که درصورد استفاده چیپ نسل 12 عرضه این تبلت به تاخیر چند ماهه مواجه می شد.شاید در آینده با یک مدل بروز شده از این تبلت مواجه بشویم.تبلتی که در این بررسی در دست ما قرار دارد مجهز به پردازنده Core i5-1130G7 اینتل می باشد.این پردازه مجهز به 4 هسته و 8 رشته و حداکثر فرکانس کاری 4 گیگاهرتز می باشد، که در حالت استفاده معمولی این فرکانس بر روی 1.8 گیگاهرتز تنظیم شده است.

این تبلت در تست بنچمارک  Geekbench 5  در حالت تک هسته امتیاز 1113 و در حالت چند هسته ای امتیاز 1868 به دست آورده است.کارایی این پردازنده به هیچ عنوان شگفت انگیز نمی باشد. در هنگاه اجرای بازی Civilization V  پردازنده از تمام قدرت خود برای اجرای این بازی استفاده می کرد و سیستم خنک کننده بی وقفه روشن بوده وگرمای ناشی از تولید شده از پردازنده را از قسمت بالایی تبلت به سرعت خارج می نمود.در تست بنچمارک Cinebench R23 در حالت تک هسته امتیاز 1048 و درحالت چند هسته ای این پردازنده کمی ضعیف عمل کرده و نتواست امتیازی بالاتر 2042 به دست آورد.

هواوی این تبلت را با دو آپشن رم 8 گیگابایت و 16 گیگابایت از  نوع LPDDR4X عرضه می کند. حافظه های استفاده شده در این تبلت 128، 256 و 512 گیگابایت می باشد.نسخه 512 گیگبایتی که در اختیار ما قرار دارد دارای سرعت خواندن متوالی 3500 MB/S و نوشتن متوالی 2300 MB/S می باشد.سرعت خواندن تصادفی ثابت می باشد اما سرعت نوشتن تصادفی می توانست بهتر شود اما با این حال در استفاده روزمره مشکلی ایجاد نمی کند.

شارژر موجود در جعبه  دارای توان 65 واتی که وظیفه شارژ باتری 45 واتی این تبلت را بر عهده دارد.مدت زمان شارژ این تبلت از صفر تا 100 حدود 1.5 ساعت می باشد.در حالت استریم فیلم در نتفلیکس باتری این تبلت حدود 8 ساعت دوام آورد که عملکرد بسیار خوبی برای این باتری می باشد.در حالت استفاده از حداکثر توان این تبلت حدود 2 ساعت طول کشید تا باتری به صفر برسد و در سایر استفاده ها مانند ویدیو دیدن،وب گردی، یادداشت برداری و علامت گذاری ارائه ها حدود 4 ساعت این باتری دوام آورد.

Matebook E  فاقد پورت های متنوع می باشد، و فقط داری پورت Type-C در سمت راست و جک 3.5 میلیمتری در سمت چپ می باشد

در قسمت بالایی تبلت 4 اسپیکر با آرایش 2*2 مشاهده می شود.هواوی در Matebook E از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی برای تماس های ویدیویی و در قسمت قاب پشتی از دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده کرده است که در صورت استفاده از کاور مغناطیسی باید قسمت بالایی کاور را خم کنیم.این کاور قابلیت تنظیم در زاویه های 110 تا 160درجه را دارد و به صورت آهنربایی به تبلت متصل می شود. این کاور 440 گرم وزن دارد.

Matebook E  دارای سه آهنربا برای متصل کردن M Pencil می باشد. زمانی که قلم هوشمند متصل شد رابط کاربری تبلت اعلان می کند که قلم در جهت درست متصل شده است و به صورت وایرلس  شارژ می شود.با زدن دو ضربه آهسته در هر طرف می توانید اسکرین شات بگیرید یا از دستیار صوتی استفاده کنید.

Matebook E  با قیمت پایه 649 یورو  به بازار عرضه می شود، این قیمت برای نسخه i3  با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه  اس اس دی در نظر گرفته شده است.قوی ترین نسخه این تبلت با رم 16 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه اس اس دی به همراه کیبورد مغناطیسی و M Pencil  موجود در جعبه به فروش می رسد.قیمت نسخه مجهز به پردازنده i5 ، 1199 یورو و نسَخه i7  با قیمت 1399 یورو به فروش می رسد.

به طور کلی در این قیمت، این تبلت علمکرد قدرتمندی را نسب به رقبای خود از خود نشان نمی دهد و اگر نیاز به قدرت پردازشی بیشتر دارید باید به جست و جوی خود ادامه دهید.

با این حال دستگاه های هیبریدی  انعطافی پذیری بسیار بالایی برای کسانی که به دنبال استفاده روزمره، کار های اداری،تماشای فیلم، یادداشتی برداری و ارائه در کنفرانس ها و دانشگاه به ارمغان می آورد.نمایشگر با کیفیت اولد، وزن سبک این تبلت و کیفیت ساخت بالا، پیدا کردن چنین دستگاه ویندوزی با این مشخصات را بسیار سخت می کند.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.