ردکردن این
Galaxy s22

بررسی سامسونگ گلکسی S22:کوچک، قدرتمند

در نیمه اول سال 2022  سامسونگ سه پرچمدار قدرتمند خود را معرفی کرد که می توانیم  GALAXY S22 ULTRAرا گل سر سبد این سه گانه جذاب غول کره ای بدانیم. اما سامسونگ با معرفی GALAXY S22 مستقیما قلب افرادی که علاقمند به گوشی کوچک هستند را هدف قرار داده است.صفحه نمایش 6.1 اینچی و نسبت تصویر فوق العاده 19.3:9 GALAXY S22  را به یک گوشی فوق العاده برای استفاده در یک دست تبدیل کرد.بیایید با نگاه ریزبینانه به بررسی این گوشی کوچک بپردازیم.با SGPLUS  همراه باشید!

طراحی

سامسونگ در S22  از همان زبان طراحی S21 استفاده کرده است، که تغییرات خیلی زیادی با یکدیگر ندارد.با این وجود می توانیم بگوییم که S22 دارای طراحی جسورانه و ظریف تر،قاب پشتی شیشه ای تخت با محافظ Victus+،رنگ های متنوع و ارتفاع کمتر(حدود 5 میلی متر) نسب به نسل قبلی خود است. از سایر ویژگی های طراحی S22  می توان به فریم آلومینیومی ،گواهی IP68 که این گوشی را دربرابر نفوذ آب ، گرد و غبار مقاوم می کند،صفحه نمایش تخت و حاشیه های باریک اشاره نمود.گلکسیS22  با ابعاد 7.6*70.6*146 میلی متر وزنی در حدود 167 گرم دارد.

s22 design

صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش به هیچ عنوان سوپرایز نشده ایم، چرا که سامسونگ را بهترین سازنده نمایشگر تلفن هوشمند و پرچمدار این عرصه می دانیم.صفحه نمایش 6.1 اینچی Dynamic AMOLED 2X به معنای واقعی کلمه زیباست. وضوح 2340*1080 ، چگالی پیکسل 442 ppi ، نرخ نوسازی منعطف 1 تا 120 هرتز و میزان روشنایی 1500 نیتی که باعث می شود جدی ترین رقیب خود یعنی IPHONE 13 (حداکثر روشنایی 800 نیت می باشد) را از میان بردارد.نمایشگرS22  مجهز به قابلیتHDR+  است که می توان بدون نگرانی  به دیدن ویدیو های نتفلیکس به صورت HDR  پرداخت.اثر انگشت S22  در صفحه نمایش ادغام شده که نسبتا نسل ها اولیه این سنسور از سرعت خوبی برخوردار است.

galaxy s22 display
برگرفته از وب سایت GSMARENA

سخت افزار،نرم افزار

سامسونگ از همان استراتژی قدیمی S22  را با دو پردازنده هشته هسته ای Snapdragon 8 Gen 1  (مخصوص بازار امریکا) و Exynos 2200 (مخصوص بازار جهانی) به بازار عرضه کرده است.کاربران از نسل قبلی پردازنده های اگزینوس چندان راضی نبودند، زیرا کمی کند تر نسبت به نسخه اسنپدراگون  عمل می کرد، حتی تفاوت هایی در عملکرد دوربین در دو پردازنده وجود داشت.در تست بنچمارک، پردازنده اسنپدراگون حدود 10 درصد از اگزینوس قوی تر بود. در بنچمارک آنتوتو 9 پردازنده اسنپدراگون امتیاز 960000 را کسب کرد که از امتیاز 899000 پردازنده اگزینوس کمی بیشتر است.در انتخاب حافظه این گوشی کمی باید هوشمندانه عمل کنیم چرا که این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند و تنها دارای حافظه 128و 256 گیگابایتی با رم 8 گیگابایتی هستند.طبق تجربه ما هنوز هم حافظه 128 گیگابایت برای عموم مردم مناسب و کافی  می باشد.

در بخش نرم افزار S22  مجهز به رابط کاربری One UI 4.1  و اندروید 12 است.One UI داری ویژگی های فراوانی مانند تم های جذاب، شخصی سازی گسترده، تمرکز بر روی حریم خصوصی،تخصیص رم مجازی و ویجت های هوشمند است که   در کنار صفحه نمایش 120 هرتزی آمولد تجربه بی نظیر به کاربر می دهد.اغلب گوشی های هوشمند اندروید نهایتا  تا 3 سال آپدیت نرم افزاری دریافت می کنند، اما سامسونگ برای پرچمدران خود تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و در سال پنجم آپدیت های امنیتی ارائه می دهد، در واقع این بدین معناست که S22  می تواند  به اندروید 16 ارتقا پیدا کند.

 

دوربین

دوربین s22  از لحاظ کیفیت تغییر چندانی با S21 نداشته و تنها کمی سنسور اصلی آن بزرگ شده است. دوربین اصلی گلکسی S22 دارای سنسور 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12مگاپیکسل، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل و دوربین سلفی دارای سنسور 10 مگاپیکسل می باشد.در عکاسی که با این گوشی داشتیم، رنج داینامیکی تصاویر بسیار عالی بود،رنگ ها طبیعی و وضوح یا شارپنس کمی زیاد بنظر می رسید.دوربین S22  قادر به عکسبرداری با فرمت RAW  به صورت 16  بیتی تهیه است که این امکان را به کاربر می دهد عکس های خود ا به صورت حرفه ای با نرم افزار photoshop  ویرایش کند.در عکاسی شبانه با دوربین اصلی کیفیت عکس ها،رنگ و نور بسیار طبیعی و عالی ثبت شده است. درهنگام زوم کردن کمی با افت جزئیات مواجه می شویم.در تصاویر سنسور  10 مگاپیکسلی گوشی عملکرد مناسبی را از خود بجای می گذارد

برگرفته از وب سایت GSMARENA

صدا

S22 فاقد جک 3.5 میلی متری می باشد،و هیچ نوع هندزفری در جعبه S22  وجود ندارد، برای استفاده از هندزفری سیمی خود باید به صورت جداگانه مبدل تایپ سی هدفون تهیه کنید. مانند قبل از S22  از دو اسپکیر استریو که یکی در قسمتی گوشی بالا و دیگری در قسمت پایین دستگاه قرار داد. کیفیت صدا بلندی صدا در S22  خوب می باشد.

باتری

کم شدن ظرفیت باتری S22  نسب نسل پیشین خود به هیچ عنوان کاربران خود را خوش حال نمی کند اما این اتفاق امری اجتناب ناپذیر در این گوشی بوده است. سامسونگ برای این گوشی باتری  3700 میلی آمپری در نظر گرفته که ظرفیت آن  حدود 5 درصد نسب به باتری 4000 میلی آمپری S21  کاهش یافته است. در تست هایی که بر روی باتری انجام شد فقط کمی ضعیف تر از S21  عمل کرده که با توجه به کاهش ظرفیت باتری قابل قبول می باشد.شارژر مناسب برای این گوشی یک شارژ 25 واتی می باشد که در جعبه وجود ندارد و برای خرید آن باید حدود 20 دلار هزینه کنید و همچنین می توانید از شارژر  وایرلس 15 واتی  که می توان گفت تقریبا سریع می باشند استفاده کنید. وجود قابلیت شارژ معکوس وایرلس این امکان را به کاربر می دهد که تا گوشی ها یا گجت های قابل حملی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را شارژ کند.

آیا باید گلکسی S22 را خرید؟

کوچک، قدرتمند، دوربین عالی و آپدیت نرم افزاری طولانی همه این  موارد از نقاط قوت این گوشی هستند اما نباید فراموش کنیم که باتری این گوشی کمی نسبت به سایر رقبای ضعیف می باشد.اما اگر واقعا عاشق گوشی کوچک و خوش دست هستید این پیشنهاد کهکشانی را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.