ردکردن این
poco m4 pro 4g

بررسی گوشی اقتصادی POCO M4 PRO 4G

همواره گوشی های سری پوکو جز گوشی هایی با امکانات فراوان و قیمت رقابتی بوده اند.POCO M4 PRO 4G  از این قاعده مستثنی نیست با ما همراه باشید تا نگاهی کوتاه بر این گوشی جذاب بیاندازیم.

آنباکس

گوشی های POCO M4 PRO  با پک جذاب  زرد رنگ به بازار عرضه می شود که در درون این پک  گوشی پوکو، شارژر فست شارژ 33  واتی، کابل Type-C گارد ژله ای شفاف،برچسب های پوکو و دفترچه های راهنما به چشم می  خورد و طبق معمول در گوشی های شیائومی و پوکو هیچ  هندزفری به چشم نمی خورد.

poco m4 pro pack

طراحی، صفحه نمایش

پوکو در طراحی این گوشی از بدنه و فریم پلاستیکی براق استفاده کرده است که مجهز به استاندارد IP53  مقاوم به پاشش آب می باشد. بدنه POCO M4 PRO  دارای زاویه ملایم که  باعث راحتی در هنگام دست گرفتن می شود .در قسمت سمت راست دکمه اثر انگشت و دکمه های کم و زیاد صدا را مشاهده  می کنیم که با توجه به فاصله قرار گیری نسبت به یک دیگر عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهند.در سمت چپ گوشی درگاه سیمکارت  را میبینیم که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت هم زمان و کارت حافظه را دارد.در قسمت بالایی گوشی جک 3.5 میلی متر صدا  سنسور مادون قرمز و اسپیکر  مشبک و در قسمت درگاه تایپ سی و بلندگو گوشی قابل مشاهده می باشد. POCO M4 PRO دارای ابعاد 159.9*73.9*8.1 و وزن 180 گرم است.

در قسمت جلویی گوشی با پنل 6.43 اینچی امولد  با حاشیه های  کم، نرخ نوسان 90 هرتزی و روشنایی فوق العاده جداکثر 1000 نیت روبه رو می شویم که در این رده قیمتی بسیار استثنایی و فوق العاده می باشد که بسیار فراتر از انتظار ها عمل می کند.تنظیمات صفحه نمایش دارای سه تنظیم واضح، استاندارد و اشباع رنگ می باشد که به صورت پیش فرض روی گزینه واضح  تنظیم شده است، همچنین در این قسمت می توان دمای رنگ صفحه نمایش را تنظیم نمود.علیرغم صفحه نمایش با کیفیت، این گوشی فاقد قابلیت HDR  می باشد و امکان پخش محتوا با کیفیت HDR  در سرویس استریم مانند یوتیوب و نتفلیکس وجود ندارد. پنل امولد POCO M4 PRO به محافظ صفحه گوریلا گلس 3 مجهز شده است.

باتری

POCO M4 PRO دارای باتری 5000 میلی آمپری می باشد، با توجه به صفحه 6.43 اینچی و پردازنده مدیاتکG96  که جز پردازنده های معمولی می باشد و مصرف انرژی پایین تری نسبت با پردازنده های رده بالا دارد، عملکرد باتری این گوشی در تست ها بسیار عالی  بدست آمده است.در حالت 60هرتزی صفحه نمایش این گوشی توانست حدود 20 ساعت پخش ویدیو انجام دهد و حدود  15 ساعت به وب گردی (درحالت 90هرتزی و استفاده از وای فای) پرداختیم.باتری این گوشی توانایی انجام مکالمه تا 39 ساعت را برای کاربر فراهم می کند، امتیاز کلی این باتری 126 ساعت  می باشد که عملکرد آن بسیار عالی می باشد.شارژر 33 واتی موجود در جعبه، این گوشی در مدت 70 دقیقه از 0 به 100 می رساند.

نرم افزار و سخت افزار

POCO M4 PRO  از سیستم عامل اندروید 12 با رابطه کاربری MIUI 13  بهره می برد.رابط کاربری MIUI  دارای امکانات فراوانی می باشد که می توان به قابلیت always on صفحه نمایش، تنوع فراوان تم، کنترل سنتر جدید(مشابه IOS)، قفل نرم افزار ها،مخفی سازی  و رمزگذاری فایل ها و تخصیص رم مجازی اشاره کرد.

پردازنده مورد استفاده در این گوشی Mediatek Helio G96 هشته ای می باشد، که مجهز به 2 هسته 2.05گیگاهتزی ، 6 هسته 2گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2  می باشد.تنوع انتخاب در قسمت رم و حافظه بسیار بالا می باشد این گوشی با رم های 6 تا 8 گیگابایت و حافظه های 64 تا 256 گیگابایت عرضه می شود. در تست بنچمارک  آنتوتو 9، این گوشی به امتیاز 318444  را کسب کرد که امتیاز قابل قبولی می باشد.

دوربین

دوربین اصلی این گوشی با سنسور 64 مگاپیکسلی OminVision OV64b40، دوربین اولترا واید با سنسور 8 مگاپیکسلی sony IMX355،دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی با سنسور 16 مگاپیکسلی sony IMX471  می باشد. دوربین این گوشی دارای قابلیت عکسبرداری با تنظیمات حرفه ای،HDR، اسکن مدارک،پرتره،پانوروما،حرکت آهسته، تایم لپس و افکت های گوناگون می باشد.

عملکرد دوربین این گوشی در شرایط نوری ایده آل مناسب و قابل قبول می باشد.در شرایط نوری کم  عکس ها با کمی نویز همراه می باشد،جزئیات مناسب نمایش  داده می شود و رنگ طبیعی به نظر می رسند.

در عکاسی حالت پرتره عکس ها حالت طبیعی می باشند و تاری پس زمینه بیش از حد نمی باشد.

در تصاویر کلوزآپ با توجه به سنسور 2 مگاپیکسلی جزئیاتی مناسبی را در هنگام عکس برداری مشاهده نمی شود.

دوربین این گوشی توانایی فیلمبرداری فول اچ دی با 30 فریم بر ثانیه را دارا می باشد.

POCO M4 PRO 4G CAMERA

قیمت

نسخه 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم   240 یورو

نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم   250 یورو

نسخه 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم   280 یورو

جمع بندی

صفحه نمایش امولد،طول عمر بالای باتری و  قیمت مناسب تنها چند مورد از نقاط قوت POCO M4 PRO  می باشند که نمی توان به راحتی از آن ها صرف نظر کرد،شاید تنها ایرادی که می توان به این گوشی گرفت پشتیبانی این گوشی از شبکه LTE (4G)  باشد.با ورود این گوشی به بازار رقابت سختی بین رقبای این گوشی یعنی GALAXY A33 5G، GALAXY A22، XIAOMI NOTE 11  و REALME 8 به وجود می آید باید دید کدام گوشی سربلند از این میدان رقابت تنگاتنگ بیرون خواهد آمد.

برچسب
منبع

بیشتر بخوانید

نظر s

  1. رتبه بازدید کنندگان : 5 ستاره


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.