ردکردن این
تراشه اپل M2

مشخصات اولیه تراشه M2 اپل

تراشه M2 شاید از M1 Max و M1 Pro ضعیفتر باشد!

اپل با تولید اولین تراشه خود با نام Apple M1 توانست، سختترین منتقدان خود را به سکوت وا دارد چراکه قدرت پردازشی عالی در کنار مصرف برق بهینه و شگفت انگیز از بارز ترین نقاط قوت این تراشه به شمار می رود. شرکت اپل بعد از تولید این تراشه به سراغ بهینه تر کردن آن رفت و دو محصول M1 Pro و M1 Max را معرفی کرد که نسبت به چیپ M1 قوی تر، فرکانس بالاتر و همچنین مصرف برق بهتری را از خود نشان می دادند و در واقع پرچمدار این شرکت به شمار می رفتند. اما اپل پا را فراتر گذاشت و با ادغام دو تراشه M1 Max پردازنده ای به نام M1 Ultra را تولید کرد که در Mac Studio از آن استفاده کرد. تراشه M1 Ultra طبق ادعای اپل دوبرابر M1 Max قدرت و سرعت دارد و در مراسم رونمایی از آن، این محصول را با پرچمدار تیم آبی یعنی Intel Core i9-12900K مقایسه کرد، همچنین اپل از نظر قدرت گرافیکی نیز با چیپ خود را با RTX 3090 مقایسه کرد و ادعا داشت که از نظر پردازشی از این کارت نیز قوی تر است. اما بعدها مشخص شد که منظور اپل صرفا در یک TDP خاص است که برتری را به خود می دهد در غیر اینصورت تراشه اپل در توان مصرفی آزاد برق رقیبی برای RTX 3090 به شمار نمی رود. 

تراشه M1 Ultra شرکت اپل

در آخرین اخبار و شایعات پیرامون کوپرتینوها، بنظر می رسد که تراشه جدید اپل موسوم به M2 کمی زودتر از موعد خواهد رسید. مارک گورمان از تحلیلگران معتبر که بیشتر اخبار پیرامون شرکت اپل را پوشش می دهد در مصاحبه ای با Bloomberg اذعان داشت که تراشه جدید اپل قرار است جدیدترین تراشه که M2 نام خواهد داشت را برای محصولاتی مانند مک بود و آی مک و همچنین مک مینی عرضه می کند. طبق گفته گورمان، محصول جدید اپل از M1 قدرت بیشتری خواهد داشت اما در برابر M1 Max و M1 Pro ضعیف تر خواهد بود. اما M2 Max مسلما قدرت بیشتر خواهد داشت و طبق آخرین اطلاعات و شایعات پیرامون M2 Max، این تراشه دارای 12 هسته و در بخش گرافیکی نیز 38 هسته ای خواهد بود. همچنین نسخه بعدی M1 Ultra نیز طبق خبرهایی که بیشتر در توییتر منتشر شده است، با نام M2 Extreme در مک استودیو جدید استفاده خواهد شد.

انتظار می رود که جدیدترین محصولات اپل با تراشه های جدید در مراسم WWDC 2022 (خرداد 1401) عرضه شوند، و اپل از جدیدترین تراشه خود  با توجه به همه شایعات در همین مراسم رونمایی خواهد کرد. به نظر شما اپل چه محصولاتی را در این رویداد به نمایش خواهد گذاشت؟ آیا برای تراشه جدید اپل هیجان زده هستید؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.