ردکردن این
پردازنده های لپ تاپی Alder Lake HX

اطلاعات جدید از اینتل Alder Lake HX – فرکانس بوست 5 گیگاهرتز!

فرکانس بالا راهی لپ تاپ می شود.

با وجود اینکه اینتل به طور رسمی از پردازنده های لپ تاپی نسل دوازده Alder Lake HX رونمایی نکرده. اما اخبار و شایعات پیرامون آن بسیار زیاد است. خبرگزاری چینی ITHome مشخصاتی از تراشه های بالارده لپ تاپی را در اختیار عموم قرار داده است. پردازنده های Alder Lake-HX با همان دستور العمل Alder Lake دسکتاپی تولید شده است. هسته های Golden Cove و هسته های Gracemont به هم متصل می شوند و طراحی ترکیبی Alder Lake-HX را تولید می شود. پردازنده های موبایلی Intel Alder Lake حداکثر 14 هسته و 20 رشته ای هستند پردازنده های بالا رده احتمالی Alder Lake-HX که آخرین محصول اضافه شده به خانواده نسل دوازدهم است، دارای حداکثر 16 هسته و 24 رشته می باشد.

طبق گزارش ها، مجموعه پردازنده های Alder Lake-HX عملکردی در حد کلاس دسکتاپ برای لپ تاپ ها خواهد داشت. اما نکته مهم این است که هسته های بیشتر منجر به مصرف انرژی بیشتر می شود. در درحالی که Alder Lake-H دارای مصرف پایه 45 وات است، Alder Lake-HX با ده درصد افزایش به 55 وات خواهد رسید. اما توان مصرفی Alder Lake-HX در حالت بوست مشخص نیست و فعلا می دانیم که بالاترین پردازنده Alder Lake-H نزدیک به 115 وات قدرت دارد. پردازنده های Alder Lake-HX رقیب اصلی پردازنده های Ryzen 6000 با لیتوگرافی 6 نانومتری (Rembrandt) به شمار می رود. اینتل به تعداد هست ه‌های Alder Lake-HX می‌ افزایند و آن را روی کاغذ چشمگیر می‌کنند، این در حالی است که Ryzen 6000 دارای حداکثر هشت هسته Zen 3 پلاس است.

اطلاعات پردازنده های HX
مشخصات به صورت رسمی تایید نشده است.

مدل Core i9-12900HX پرچمدار خانواده Alder Lake-HX است. این پردازنده دارای 16 هسته و 24 رشته با فرکانس پایه 2.3 و فرکانس بوست 5 گیگاهرتز است که این رقم برای پردازنده های لپ تاپی رقمی بشدت عالی می باشد. نکته قابل توجه این است که علیرغم اینکه Corei-12900HX دارای 16 هسته است، اما تنها 8 هسته از آنها دارای هسته های Golden Cove می باشند. اگر هسته های Gracemont را نادیده بگیریم، پردازنده i9-12900HX اساسا دارای هشت هسته است که برابر است با پردازنده تیم قرمز و رقیب یعنی Ryzen 9 6980HX. هر دو چیپ فرکانس بوست 5 گیگاهرتز را خواهند داشت اما فرکانس پایه Ryzen 9 6980HX یک گیگاهرتز بیشتر از i9-12900HX می باشد.

اینتل هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه Alder Lake-HX را اعلام نکرده است، با این حال شرکت ایسوس در رویداد “Pinnacle of Performance” در تاریخ 9 می، اولین حضور از پردازنده های Alder Lake-HX را در لپ تاپ های این شرکت شاهد خواهیم بود. نظر شما درباره Alder Lake-HX چیست؟ آیا اینتل بازار لپ تاپ ها را همانند گذشته در مشت خود میگیرد یا حریف حرفهایی برای گفتن خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.