ردکردن این
نسل جدید Zen 4

خانواده Zen 4 شرکت AMD – نزدیک تر از رگ گردن

پیش تولید رایزن 7000

طبق توییت BenchLeaks، بنظر می رسد که اولین پردازنده از نسل Zen 4 وارد مرحله پیش تولید شده است. اطلاعات منتشر شده شامل نام پردازنده و خانواده آن، مدل و همچنین نام گذاری پردازنده های بعدی است. علاوه بر این، برخی از مشخصات مانند تعداد هسته و اندازه حافظه کش نیز نشان می دهد که اولین پردازنده Zen 4 بزودی رونمایی خواهد شد. طبق گفته BenchLeaks این تراشه خاص به عنوان Stepping 1 خوانده می شود، که نشان می دهد یکی از اولین مدلهای تولیدی AMD با معماری Zen 4 است که تا به حال دیده ایم. در گذشته شاهد درز شدن خبرهایی مانند مقدار حافظه کش 96 مگابایت در نمونه های مهندسی بوده ایم. با این حال تراشه جدید همچنان به عنوان یک نمونه مهندسی شده می باشد و اما می توان حدس زد که رونمایی نزدیک است. 

با این وجود، اگر این اطلاعات درست باشد، AMD در معماری Zen 4 خود پیشرفت ثابتی دارد و وارد مراحل نهایی توسعه شده است. متأسفانه، بقیه مشخصات فهرست شده در @Milky Way Home مبهم هستند، به ویژه در مورد حافظه کش که به عنوان ظرفیت 1024 کیلوبایتی ذکر شده است.

توییت بنچ لیک در مورد Zen 4

معماری AMD Zen 4 در نیمه دوم سال 2022 وارد بازار خواهد شد. این تراشه های جدید اولین نسلی خواهند بود که روی سوکت LGA AM5 با پشتیبانی از PCIe Gen 5 اجرا می شوند. ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد معماری جدید AMD نداریم، اما این معماری مبتنی بر فرایند جدید TSMC پنج نانومتری است که در مقایسه با پردازنده های AMD Ryzen 5000 حدود 30 درصد کاهش توان و همچنین 15 درصد بهبود عملکرد را نوید می دهد. بنظر می رسد سرعت فرکانس نیز دچار تغییرات چشمگیری خواهد شد، انتظار می رود با افزایش فرکانس بوست شاهد عدد 5 گیگاهرتز و بالاتر نیز باشیم.  این عدد با توجه به نمایش پردازنده جدید Zen 4 به صورت آزمایشی توسط خود شرکت AMD  نشان داده شده. نظر شما در مورد قدرت تیم قرمز چیست؟ آیا بازهم می تواند از سد حریف قدر خود Intel عبور می کند یا در این نسل این تیم آبی است که رهبر پردازنده ها می ماند. با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.