ردکردن این

بررسی گوشی OnePlus 10 Pro

OnePlus مدت‌ هاست که دستگاه‌ های پرچم‌ دار را برای افرادی با سلیقه بالا در طراحی گوشی‌ های هوشمند ساخته است.OnePlus 9 Pro دارای یک رابط کاربری زیبا و کاربر پسند بود. این گوشی زیبا دارای دوربین های عالی و قابلیت شارژ سریع می باشد ولی رابط کاربری آن از نظر زیبایی و عملکرد از رقبا پایین تر است. اگر شما هم مثل ما عاشق نرم افزار گوشی های وان پلاس باشید کاملا درک خواهید کرد. در ادامه با بررسی OnePlus 10 Pro با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات موبایل Xiaomi Poco M4 Pro

طراحی و مشخصات ظاهری

گوشی OnePlus 10 Pro دارای ابعاد 163 در 73.9 در 8.6 میلی متر و وزن 201 گرمی است. این گوشی در دو رنگ مشکی مات یا سبز مایل به آبی سرد موجود است. از نظر ما وان پلاس 10 پرو یک گوشی زیبا و خوش دست است که به پنل پشتی شیشه ای با محافظ گوریلاگلس 5 با چیدمان دوربین ها شبیه گوشی S21 Ultra و 3 لنز دوربین به همراه یک فلش داخل فریم فلزی مجهز شده است. لوگوی براق و مینیمال One Plus در پشت گوشی در مرکز پنل قرار گرفته است. فریم دور گوشی OnePlus 10 Pro یک فریم آلومینیومی با کیفیت می باشد. در زیر گوشی درگاه Type C، اسپیکر، میکروفون اصلی و خشاب سیم کارت قرار گرفته است که از دو سیم کارت نانو بدون SDcard پشتیبانی می کند.
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

در سمت چپ گوشی کلید تنظیم صدا و سمت راست کلید پاور و دکمه لغزنده قرار دادن روی حالات صوتی (پایین صدای زنگ، وسط فقط ویبره و موقعیت بالا بی صدا) قرار دارد. در جلو گوشی وان پلاس 10 پرو یک نمایشگر Edge با حاشیه های بسیار کم و یک نواخت  با کمی خمیدگی وجود دارد. بر روی نمایشگر بالا سمت چپ یک پانچ هول یا سوراخ دوربین سلفی جای گرفته است و در بالای نمایشگر سوراخ باریک اسپیکر مکامله به چشم می خورد. در کل طراحی چشم نواز و زیبای OnePlus 10 Pro میتواند شمارا مجذوب خود کند و نمیتوان ایرادات بزرگی به آن وارد کرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

نسل جدید نمایشگر های AMOLED به نام Fluid AMOLED یا LTPO AMOLED شرکت سامسونگ یکی از بهترین نمایشگر های حال حاظر دنیا است. وان پلاس 10 پرو 5 جی نیز از همین نمایشگر بهره می برد. این صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 1440×3216 و نرخ نو سازی پویا 120 هرتز دارای نسل دوم پنل LTPO است. این پنل دارای عمق رنگ 10 بیتی و پوشش 100 درصدی فضاهای رنگی sRGB و Display P3 است. این صفحه نمایش چشم نواز روشنایی کم تر از سامسونگ و بیشتر از آیفون دارد. وان پلاس حد اکثر روشنایی این گوشی را 1300 نیت و حد اقل روشنایی را 2 نیت اعلام کرده است. نرخ تازه سازی پویا بدین معانست که به طور خودکار نسبت به محتوا تغییر می کند؛ البته می توانید آن را به صورت دستی همیشه روی 120 هرتز تنظیم کنید. در تنظیمات نیز میتوانید دو حالت  +FHD یا +QHD را برای نمایشگر انتخاب کنید. در کل صفحه نمایش وان پلاس 10 پرو به دلیل نداشتن حاشیه های زیاد کیفیت بسیار بالای تصاویر و نمایش رنگ های زنده و پویا یک صفحه نمایش ایده آل و عالی می باشد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

OnePlus 10 Pro دارای چیدمان دوربین سه گانه در پشت و یک دوربین پرتره تک در جلو است. وان پلاس ادعا کرده است که همانند پرچمداران سال گذشته دوربین های پرو 10 نیز توسط شرکت سوعدی Hasselblad تنظیم شده اند. دوربین عریض اصلی 48 مگاپیکسلی در پشت همان Sony Exmor IMX789 است که در OnePlus 9 Pro وجود دارد. این لنز 23 میلی متری با دیافراگم f1/8، فوکوس خودکار تشخیص فاز  دارد، اگرچه فوکوس خودکار لیزری حذف شده است. این دوربین قابلیت ضبط ویدیو 4K تا  ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی OmniVision OV08A10 است که در OnePlus 9 Pro نیز استفاده شده است. این دوربین دارای فاصله کانونی f2/4، لرزشگیر اپتیکال تصویر و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز است. دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی دارای سنسور ISOCELL JN1 سامسونگ است که به یک لنز فوکوس ثابت بسیار عریض با میدان دید 150 درجه متصل شده است. و در آخر دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با عملکردی بسیار بالا می تواند عکس های باکیفیت با رنگ های طبیعی و زنده حتی بهتر از S22 Ultra و iPhone 13 pro max ثبت کند.
برگرفته از وبسایت gsmarena.com
به طور کلی OnePlus 10 Pro می تواند عکس های بسیار عالی را برای کاربر ثبت کند؛ عکس ها شارپنس بسیار عالی و کانتراست مناسبی دارند و در شب نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.
دوربین اصلی در روز
دوربین تله فوتو در روز
دوربین اولتراواید در روز
دوربین اصلی در شب
دوربین تله فوتو در شب
دوربین سلفی در حالت پرتره

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

OnePlus 10Pro 5G از نسل جدید پردازنده های موبایل کوالکام یعنی SM8450 Snapdragon 8 Gen1 قدرت می گیرد. این تراشه هشت هسته ای دارای 1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.5 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A510 میباشد و دارای پردازنده گرافیکی Adreno 730 است. پس در بازی کردن و فیلم برداری 8K مشکلی برای کاربر به وجود نمی آید.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

وان پلاس 10 پرو در پیکر بندی های 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 12 گیگابایت رم در بازار عرضه شده است.

باتری:

طبق انتظار از یک گوشی بالارده OnePlus 10 Pro دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که به راحتی جواب گوی استفاده های سنگین روزانه و بازی های کاربران می باشد. به طوریکه با یک ساعت بازی Call Of Duty Mobile حدود 11 درصد شارژ را از دست می دهد. این گوشی بر خلاف سایر هم رده هایش با شارژر عرضه می شود. شارژر این گوشی قابلیت فست شارژ با توان 80 وات را دارد؛ یعنی میتواند در عرض 40 دقیقه گوشی شما را کاملا شارژ کند. لازم به ذکر است که این گوشی شارژ بی سیم 50 واتی را نیز پشتیبانی می کند. در تست های استقامت باتری توسط وبسایت GSMARENA وان پلاس 10 پرو امتیاز 107 ساعت را از آن خود کرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

OnePlus 10 Pro دارای یک جفت بلندگوی استریو با بلندی صدای مناسب اما کیفیت نه چندان مناسب است. کیفیت پخش موسیقی آن قدر ها خوب نیست پس اسپیکر ها بیشتر مناسب ویدیو های یوتوب و یا پاد کست ها هستند تا یک موسیقی با کیفیت یا بازی های مهمی همچون Call Of Duty Mobile. در مقایسه با OnePlus 9 Prp باید بگوییم که اسپیکر های وان پلاس 9 پرو صدای واضح تر و زنده‌ تری دارد. و در آخر OnePlus 10 Pro دارای پردازش صوتی Dolby Atmos است که فقط در هنگام اتصال هدفون میتوانید آن را غیر فعال کنید.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های OnePlus 10 Pro

امتیاز کلی GeekBench 5

OnePlus 10 Pro
3447
Xiaomi 12
3652
OnePlus 9 Pro
3636
+Samsung Galaxy S22
3528
Huawei P50 Pro
3145

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های OnePlus 10 Pro

امتیاز 3DMark

OnePlus 10 Pro
9610
Xiaomi 12​
9535
OnePlus 9 Pro​
5701
+Samsung Galaxy S22
7405
Huawei P50 Pro
5651

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.