ردکردن این

بررسی Oppo Find N

رویای گوشی‌ های هوشمند با صفحه‌ نمایش تاشو سال‌ ها بیش از آنچه که بتوانیم حساب کنیم وجود داشته است، و برای مدت طولانی به نظر می‌ رسید که هرگز عملی نخواهد شد. همه اینها چند سال پیش تغییر کرد و سامسونگ در حال حاضر نسل سوم دستگاه های تاشو خود را عرضه می کند. داستان از این قرار است که پیشرفت‌ های زیادی صورت گرفته است و بنابراین شاید بالاخره انقلاب صفحه نمایش های تاشو در راه است. به نظر می رسد که اوپو فایند ان یکی از بهترین تاشو ها است، اگر نگوییم بهترین. با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات موبایل Oppo Find N

طراحی و مشخصات ظاهری

اگر با گوشی FOLD و FLIP سامسونگ آشنا هستید، Find N برای شما جذاب خواهد بود زیرا اندازه آن را نمی توان با هیچ یک از این دو مقایسه کرد. در بین این دو قرار می گیرد کوچک تر از FOLD و بزرگ تر از FLIP است. متاسفانه با نگاه به صفحه نمایش جلوی گوشی متوجه می شوید استایل گوشی کمی قدیمی است مانند مدل های سال 2014. هنگامی که گوشی را را باز می کنید، صفحه نمایش تاشو تقریباً مربع شکل است  و برخلاف صفحه Fold که در حالت «عمودی» باز می شود، در حالت افقی باز می شود. Oppo در مراسم رو نمایی روی این موضوع تاکید داشت که البته برای ما آنچنان مهم نیست. این نسبت تصویر آنقدر به مربع نزدیک است که تفاوت بین «landscape» و «portrait» کاملا مشخص نیست.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

کیفیت ساخت فوق‌ العاده است، و جادوی صفر بودن فاصله لولا هنگام تا شدن، چیزی است که ما را بسیار هیجان زده کرده است. اگرچه از نظر فنی هنوز شکاف وجود دارد، حاشیه های برجسته در اطراف صفحه نمایش داخلی 99٪ را پنهان می کند. در این گوشی به هیچ وجه حفاظت از نفوذ آب وجود ندارد، و محل قرارگیری بلندگو ها کمتر از حد ایده آل است، زیرا زمانی که گوشی بسته است، اساساً در پایین روی هم قرار می گیرند و بیشتر به عنوان یک بلند گوی بزرگ عمل می کنند تا دو بلنگوی استریو. ولی وقتی گوشی باز می شود، شرایط بهتر می شود، زیرا فاصله بیشتری بین آنها وجود دارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

طراحی دکمه ها نیز بسیار مناسب و متقارن است؛ به طوری که دکمه های صدا در یک سمت و دکمه پاور در سمت دیگر تلفن قرار دارد البته در حالت بسته تلفن در کنار هم دیگر قرار می گیرند.حسگر اثرانگشت در دکمه پاور تعبیه شده است که به نظر می رسد جزو بهترین های بازار نیست اما کاملا مناسب است. مانند بیشتر گوشی هایی که حسگر اثر انگشت کناری دارند باز کردن قفل گوشی همیشه درست اتفاق نمی افتد ولی می توانید از سنسور تشخیص چهره برای امنیت گوشی خود نیز استفاده کنید.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

تفاوت بسیاری در نرخ تازه سازی دو نمایشگر بیرونی و داخلی است. وقتی در حال استفاده از یک نمایشگر هستید و به سراغ نمایشگر دوم می روید این تفاوت را به طور واضح احساس می کنید. اشتباه نکنید، صفحه نمایش بیرونی یکی از روان ترین پنل‌ های 60 هرتزی است که تا به حال استفاده کرده‌ ایم. هر دو نمایشگر در مقابل نور مستقیم آفتاب خوب عمل نمی کنند؛ مخصوصا صفحه نمایش بیرونی. در فضای بیرون از خانه مخصوصا در مقابل نور مستقیم آفتاب بسیار کم نور نشان می دهد و جالب اینکه در خانه نیز بر عکس عمل کرده و بسیار پر نور به نظر می رسد. هر دو نمایشگر از نوع AMOLED هستند. به طور کلی نمایشگر بیرونی یک صفحه نمایش 5.49 اینچی AMOLED با رزولوشن 988 در 1972 پیکسل و نمایشگر داخلی از پنل 7.1 اینچی Foldable LTPO AMOLED با رزولوشن  1792 در 1920 پیکسل ساخته شده است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

هر دو صفحه نمایش کیفیت بالایی دارند و هر دو در محیط های تاریک به اندازه کافی کم نور می شوند، بنابراین استفاده از آنها حتی در یک اتاق تاریک کاملاً راحت است. استفاده از صفحه نمایش داخلی OLED منعطف بسیار لذت بخش است، و در حالی که یک محافظ پلاستیکی در بالای آن وجود دارد (که نباید آن را بردارید، زیرا به احتمال زیاد پنل را از بین می برد). چین خوردگی که همه ما در تاشو های سامسونگ به آن عادت کرده‌ ایم، به دلیل طراحی خاص لولا، در Find N بسیار کمتر دیده می‌ شود. البته هنوز وجود دارد ولی اصلا به چشم نمی آید. صفحه داخلی با یک قاب پلاستیکی برجسته احاطه شده است که چند روز طول می کشد تا به آن عادت کنید، به خصوص اگر از صفحه نمایش Edge استقبال می کنید.

دوربین

Oppo Find N دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسل (لنز واید 24 میلی‌متری، 1/1.56 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، f/1.8)، 16 مگاپیکسل (لنز اولتراواید 14 میلی‌متری با پوشش 123 درجه، 1/3.09 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) و 13 مگاپیکسل (لنز 52 میلی‌متری تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم اپتیکال 2 برابر، f/2.4) است و همچنین از دوربین سلفی 32 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.74 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.4) هم در حالت باز و هم در حالت بسته بهره می برد.
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

خوب، حالا بیایید ببینیم چه کاری می تواند انجام دهد. در روز روشن، سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی عکس‌ های بسیار دلپذیری با جزئیات و کنتراست زیاد، محدوده دینامیکی خوب تولید می کند. متأسفانه دوربین فوق عریض فوکوس خودکار ندارد و این به این معنی است که قادر به گرفتن عکس های ماکرو نیست. با این حال، برای هدف اصلی خود خوب است. برای عکس های فوق عریض، سطح جزئیات در عکس های روز خوب است، و در حالی که مقداری نویز وجود دارد شما جزئیات زیادی را دریافت می کنید. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی در روز
دوربین اصلی در شب
دوربین اولتراواید در روز
دوربین اولتراواید در شب

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

مطمئناً، با نگاهی به اوپو فایند ان در سال 2022، احتمالاً احساس می‌ کنید که باید از چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌ کرد، اما انصافاً اسنپپدراگون 888 مطلقاً هیچ چیزی کمتر از بهترین پردازنده موجود ندارد. این تراشه 5 نانومتری دارای هشت هسته (یک هسته‌ ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 680 و سه هسته‌ ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و چهار هسته‌ ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680) می باشد و دارای پردازنده گرافیکی Adreno 660 نیز است.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

Oppo Find N در پیکر بندی های 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 12 گیگابایت رم عرضه شده است و فاقد در گاه اضافه حافظه جانی است.

باتری:

عمر باتری عالی است، و در مقایسه با انتظارات ما امتیاز بسیار خوب را کسب کرده است. به هر حال، یک باتری با ظرفیت خیلی زیاد نیست، و همچنین در نظر داشته باشید که باید با یک صفحه نمایش داخلی بزرگتر از هر گوشی دیگری سر و کار داشته باشد. باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌ آمپر ساعت می تواند تقریبا یک روز کاری گوشی بینظیر اوپو فایند ان را روشن نگه دارد. این باتری قابلیت شارژ سریع 33 واتی را نیز دارا است. در حالی که عمر باتری چشمگیر بود، ما از سرعت شارژ 33 وات غافل نشویم که برای شرکتی که شارژ فوق سریع 65 وات و 80 واتی را در دو سال گذشته در پرچمداران خود به ما ارائه کرده، به طرز شگفت انگیزی کم است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

نرم افزار

انصافاً، ColorOS 12 بسیار شبیه به ColorOS 11 است و ما خوشحالیم که می بینیم شهرت بدون اشکال آن (حداقل در دستگاه های پیشرفته) کاملاً شایسته باقی مانده است. همانطور که در مشخصات اعلام کردیم سیستم عامل این گوشی دارای ColorOS12 مبتنی بر اندروید 11 می باشد که در نسخه های بین المملی این طور نیست ColorOS 11 اندروید 11 رابوت می کند و  ColorOS 12 اندروید 12 را.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.