ردکردن این

بررسی گوشی Realme GT2

مدل قبلی Realme نسخه پرو نداشت و همه ی بار گوشی هوشمند برتر این کمپانی را به دوش می کشید. اما نسخه کنونی Pro به‌ عنوان پریمیوم‌ ترین پرچم‌ دار این شرکت روانه بازار شد. خیلی از سخت‌ افزارها و ویژگی‌ های GT2 Pro در GT2 نیز وجود دارد که تجربه کاربری مشابهی را ارائه می‌ کند در حالی که حدود 8 میلیون تومان ارزان تر است. مطمئناً Realme GT2  نمایشگر LTPO2 نسخه پرو را ندارد به یک تراشه اسنپدراگون 888 مجهز شده است؛ اما به نظر ما تراشه پرچمدار کوالکام سال 2021 (اسنپدراگون 888) برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران کافی خواهد بود. GT2 توانسته حسگر 50 مگاپیکسلی عالی Sony IMX766 را به عنوان دوربین اصلی نگه دارد؛ ولی دوربین فوق عریض و ماکرو نسبت به نسخه پرو ضعیف تر است. وضوح دوربین سلفی نیز به 16 مگاپیکسل کاهش یافته است، اما این لزوماً به معنای بدتر شدن کیفیت نیست.
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

علاوه بر این، Realme GT2 از همان طراحی، تنظیمات ذخیره سازی و حافظه، بلندگو ها، باتری و شارژر استفاده می کند. انتظار می رود نمایشگر GT2 کیفیت صفحه نمایش تقریبا مشابهی با نسخه پرو داشته باشد حتی اگر LTPO2 نباشد. پنل AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی با حداکثر روشنایی 1300 نیت به تنهایی چشمگیر است. با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات موبایل Realme GT2

طراحی و مشخصات ظاهری

طراحی خاص گوشی های ریلمی همیشه ما رو مجذوب خودش کرده است. یک شاهکار الگوریتمیک و ارگونومیک بسیار چشم نواز. جدا از ابعاد و وزن کمی متفاوت، Realme GT2 و GT2 Pro شاسی تقریباً یکسانی دارند. GT2 حاشیه های ضخیم تری در اطراف دارد. به خصوص در قسمت های پایین و کناری قاب قابل توجه است.  پانچ هول برای دوربین های سلفی یکسان به نظر می رسد. در جزیره دوربین نیز تفاوت های کوچکی وجود دارد. GT2 استاندارد دارای یک قطعه دوربین باریکتر 50 مگاپیکسلی OIS است که بین لنز اصلی و فوق عریض قرار گرفته است. طراحی های Paper White و Paper Green از پلیمر های زیستی ساخته شده‌ اند که 35.5 درصد ردپای کربن کمتری از خود به جای می‌ گذارند، اما Realme دقیقا مشخص نکرده است که در مقایسه با چه چیزی!

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

این شرکت با شرکتی از عربستان سعودی به نام Sabic همکاری کرده است تا بافتی شبیه کاغذ ایجاد کند، از این رو نام رنگ‌ ها را به خود اختصاص داده است. Realme بار دیگر با نائوتو فوکوساوا، طراحی که سال گذشته به ساخت سری GT Master کمک کرد، کار کرد. به همین دلیل است که شما امضای حکاکی شده لیزری طراح را مشاهده می کنید. خود سطح واقعاً شبیه کاغذ است، اما ما نتوانستیم از پلاستیکی بودن آن عبور کنیم. مطمئناً سبک تر از شیشه است و احساس برتری را که معمولاً از یک تلفن پرچمدار مناسب دریافت می کنید، از بین می برد. با این حال نکات مثبت زیادی دارد. اولا، خراش روی سطح غیر براق کمتر وجود دارد. دوما، این ماده در مقایسه با شیشه و پلاستیک صاف چسبندگی بهتری را ارائه می دهد. و سوما اثر انگشت و لک دیگر در اینجا وجود ندارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

به راحتی می توانید بریدگی های آنتن را در اطراف قاب مشاهده کنید، زیرا گوشی دارای طراحی آنتن 360 درجه است که Realme واقعاً به آن افتخار می کند. در لبه چپ دکمه های تنظیم صدا و در سمت راست دکمه پاور را مشاهده می کنید. قسمت پایینی دارای شیار سیم کارت، کانکتور USB-C و بلند گوی پایینی است. به لطف قاب پشتی سبک وزن، دو نوع سفید کاغذی و سبز کاغذی تنها 194 گرم وزن دارند و ضخامت آنها فقط 8.2 میلی متر است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

Realme GT2 دارای  پنل LTPO2 نیست و به جای آن به یک صفحه نمایش استاندارد OLED وجود دارد، که البته از قابلیت های آن چیزی کم ندارد. این پنل رزولوشن استاندارد 1080 در 2400 پیکسلی مشابه GT2 Pro با قطر 6.62 را ارائه می دهد. البته، صفحه نمایش می تواند تا 120 هرتز بالا برود، اما از آنجایی که LTPO نیست، فقط می تواند 60 یا 120 هرتز را ارائه دهد. این شرکت همچنین ادعا می‌ کند که از HDR10+ پشتیبانی می‌ کند. تست روشنایی صفحه نمایش نتایج بسیار خوبی داشت. با کنترل دستی روشنایی، صفحه نمایش می تواند به 516 نیت برسد در حالی که در کنترل خودکار روشنایی، صفحه نمایش به حداکثر 846 نیت می رسد. این نتیجه واقعا به Realme GT2 Pro نزدیک است در صورتی که با 1300 نیت تبلیغ شده توسط خود ریلمی فاصله زیادی دارد. به هر حال، روشنایی متوسط 800 نیت برای تماشای محتوای راحت در فضای باز، حتی در یک روز آفتابی روشن، بیش از اندازه کافی است. بنابراین علیرغم اینکه GT2 پنل LTPO ندارد، مدل استاندارد در اینجا کیفیت بالایی داردو چیزی از یک گوشی پرچم دار گران قیمت کم ندارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

Realme GT2 از پیکر بندی آشنای دوربین سه گانه استفاده می کند. یک دوربین اصلی در کنار دو دوربین فوق عریض و ماکرو. لنز اصلی از دوربین سونی IMX766 50MP اینچ 1.0 میکرو متر، با دیافراگم f/1.8 استفاده می کند و OIS و PDAF چند جهته را ارائه می دهد. در پشت لنز فوق عریض، دیافراگم f/2.2، سنسور محبوب و مقرون به صرفه 8 مگاپیکسلی، 1/4.0 اینچ، 1.12 میکرو متری قرار دارد. و در لنز ماکرو، همان دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ثابت و دیافراگم f/2.4 قبلی را داریم. هیچ تغییری در دوربین سلفی نسبت به GT 5G سال گذشته وجود ندارد. سنسور 16 مگاپیکسلی، 1/3.0 اینچ، 1.0 میکرو متر با دیافراگم f/2.5 دارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
با توجه به اینکه GT2 و GT2 Pro از حسگر 50 مگاپیکسلی یکسانی به عنوان دوربین اصلی بهره می برند، جای تعجب نیست که نمایش کلی مشابه و تقریباً یکسان باشد. ممکن است به دلیل تفاوت در ISP ها تغییرات جزئی وجود داشته باشد، اما ما نتوانستیم هیچ کدام را پیدا کنیم. این به نوبه خود به این معنی است که GT2 عکس های عالی با دامنه دینامیکی گسترده، وضوح خوب و جزئیات بسیار خوب، حتی در سایه ها تولید می کند. اما دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو به دلیل سطح پایین جزئیات، عدم وضوح و محدوده دینامیکی کم بسیار بد عمل می کنند. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.
دوربین اصلی در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین اولتراواید در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

Realme GT2 معمولی از تراشه سطح بالای کوالکام در سال گذشته با نام اسنپدراگون 888 استفاده می‌ کند. مطمئنا، اسنپدراگون 8 نسل 1 یک تراشه قدرتمند با عملکرد قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود است، اما به سختی برای اکثر کاربران قابل مقایسه است. پردازنده اسنپدراگون 888 می تواند تقریباً هر چیزی را که می خواهید اجرا کند. SD 888 بر اساس فرآیند تولید 5 نانومتری توسط سامسونگ ساخته شده است و از یک CPU هشت هسته ای استفاده می کند که شامل یک هسته‌ ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 680 و سه هسته‌ ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و چهار هسته‌ ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 می باشد. و در آخر پردازنده گرافیکی Adreno 660 با فرکانس 840 مگاهرتز، وظایف گرافیکی فشرده را انجام می دهد.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

Realme GT2 در سه پیکر بندی ذخیره سازی و رم عرضه می شود. پیکر بندی پایه استاندارد 8 گیگابایت/128 گیگابایت است، در حالی که دو مدل دیگر 8 گیگابایت/256 گیگابایت و 12 گیگابایت/256 گیگابایت هستند.

باتری:

بارها راجع به اهمیت بالای باتری های بزرگ تر صحبت کرده ایم که به یک نیاز مهم برای کاربر تبدیل شده است. ظرفیت باتری  Realme GT2 برابر با 5000 میلی‌ آمپر ساعت است، اما تفاوت در فناوری پنل OLED و چیپست‌ ها باید نتایج باتری متفاوتی را در آزمایش‌ های نشان دهد. آزمایشات انجام شده توسط وبسایت GSMARENA نتایج بسیار خوبی را ارائه می کند. این آزمایشات نشان داد GT2 امتیاز استقمت باتری 115 ساعتی را داراست که امتیاز بسیار بالایی است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

وانیلی GT2 علیرغم اینکه نسخه ارزان‌ تر از نسخه پرو است، یک جفت بلند گوی استریو خوب دارد. بلندی صدای کلی تقریباً مشابه GT2 Pro است، که نشان می دهد Realme از همان بلند گوها استفاده کرده است. صادقانه بگویم، انتظار داشتیم بلند گوها صدای کمی بلندتر داشته باشند. صداها واضح هستند، و مقدار قابل توجهی باس وجود دارد.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Realme GT2

امتیاز کلی GeekBench 5

Realme GT2
3487
Realme GT2 Pro
3501
Samsung Galaxy S21+ 5G
3528
Xiaomi 11T
2834
Realme GT 5G
3555

نکات مثبت:

تست عملکرد نسبت به هم رده های Realme GT2

امتیاز کلی AnTuTu 9

Realme GT2
810512
Realme GT2 Pro
966251
Xiaomi 12
985115
+Samsung Galaxy S22
886916
Realme GT 5G
810433

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.