ردکردن این

بررسی گوشی Samsung Galaxy A23

سامسونگ در چند سال گذشته با خط تولید میان رده خود قوی عمل کرده است و گلکسی A23 نیز یکی دیگر از نسخه های رده پایین تا میان رده آن است. همانطور که معمولا در مورد گوشی های مقرون به صرفه سامسونگ اتفاق می افتد، به نظر می رسد تمرکز اصلی روی بخش دوربین باشد. ما اغلب شاهد استفاده از راه‌ حل‌ های ultrawide بهتر و دوربین‌ های اصلی پیشرفته‌ تر در میان رده‌ های سامسونگ، در مقایسه با رقبا هستیم. گلکسی A23 نیز از این قاعده مستثنی نیست. علیرغم اینکه یک گوشی مقرون به صرفه است، دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. با این حال، سه دوربین دیگر به هیچ وجه متمایز نیستند. این گوشی همچنین دارای صفحه نمایش 6.60 اینچی است. ولی نمایشگر OLED نیست. باید پذیرف به ندرت در چنین رنج قیمتی نمایشگر OLED یافت می شود که کاملا قابل درک است. تراشه اسنپدراگون 680 که این دستگاه را تامین می کند، مدل اخیر با CPU نسبتاً توانمند است که نسبت به چیپست های قدیمی تر اسنپدراگون 6xx ارتقاء قابل توجهی را ارائه می دهد. این بدان معنا نیست که برخی از اشکالات قابل توجه پلتفرم اسنپدراگون 6xx، از جمله عدم ضبط ویدیوی 4K و اتصال 5G، وجود ندارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

با این حال، این تراشه دارای هسته های کافی است که به اندازه کافی سرعت کلاک دارند، بنابراین عملکرد نباید در مقایسه با دستگاه های دارای آخرین سری اسنپدراگون 690 مشکلی ایجاد کند. به عبارت دیگر، باید امیدوار بود که تقریباً سطح عملکرد مناسبی را مانند سایر گوشی های رقیب ارائه دهد. به غیر از آن، Galaxy A23 با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع رقابتی 25 واتی (با یک شارژر جداگانه) از طریق Power Delivery، محافظ Gorilla Glass 5 در جلو و کارت microSD مورد علاقه طرفداران، یک راه حل اقتصادی مناسب است.

مشخصات موبایل Samsung Galaxy A23

طراحی و مشخصات ظاهری

گلکسی A23 زبان طراحی آشنا دارد که آن را به Galaxy A33 و A53 نزدیک تر از برادر مقرون به صرفه ترش یعنی Galaxy A13 می کند. این بدان معنی است که ماژول دوربین کمی بیرون زده است، اما یک قطعه جداگانه نیست. هنوز بخشی از پنل پشتی است و لبه ها صاف شده اند. همچنین برخلاف گلکسی A13، A23 طراحی یکپارچه ندارد. پنل پشتی پلاستیکی جدا از قاب کناری است. ما رنگ مشکی را بررسی می کنیم که بیشتر شبیه خاکستری تیره و گرافیتی است، احتمالاً به دلیل روکش براق. لغزندگی آن کمی کمتر از شیشه است، اما اثر انگشت و لکه همچنان باقی می ماند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند، را می توان در لبه راست گوشی مشاهده کرد. هر دو در جای مناسب قرار گرفته اند و تو رفتگی که پیدا کردن کلید پاور را آسان می کند. لبه ی پایینی، طبق معمول، محل اتصال USB-C و بلندگو است. لبه ی سمت چپ فقط اسلات سیم کارت را در خود جای داده است که اتفاقاً با دو سیم کارت و یک کارت microSD به طور همزمان سازگار است. با این حال، نمی توان چیز زیادی در مورد قسمت جلویی بیان کرد. یک صفحه نمایش ساده بدون پانچ حول با یک بریدگی V شکل. بریدگی V شکل یک طراحی قدیمی است، اما همچنان در دستگاه های ارزان قیمت و به ندرت در دستگاه های میان رده اجرا می شود. A23 همچنین دارای حاشیه های ضخیم در اطراف است که واقعاً عادی شده است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

Samsung Galaxy A23 حول یک پنل 6.6 اینچی IPS LCD با یک بریدگی V شکل که دوربین سلفی را در خود جای داده است، ساخته شده است که، این تقریباً همان چیزی است که از یک گوشی در این رنج قیمت انتظار دارید. وضوح تصویر نیز کافی است. 1080 در 2408 پیکسل. بریدگی V شکل تا حدودی قدیمی است و نرخ نوسازی پنل فقط تا 90 هرتز می رسد، در حالی که اکثر رقبا از نرخ تازه سازی 120 هرتز برخوردار هستند. با این حال، ما شک داریم که این برای اکثر کاربرانی که به دنبال یک گوشی ساده مانند گلکسی A23 هستند، مشکل بزرگی باشد. به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه، به نظر می رسد گلکسی A23 حسگر های مجاورت و نور محیط را حذف کرده است. اولین مورد ممکن است در حین تماس مشکل ایجاد کند زیرا اکثر حسگر های مجاورت مجازی به دلیل عملکرد و ثبات ضعیف خود بدنام هستند. با این حال، عدم وجود سنسور نور محیط ممکن است مشکل بزرگ‌ تر باشد. ما توانستیم حداکثر روشنایی 464 نیت را برای گوشی Galaxy A23 بدست بیاوریم؛ این روشنایی برای اکثر مکان ها مناسب است ولی در زیر نور مستقیم خورشید اصلا خوب عمل نمی کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

گلکسی A23 دارای چهار دوربین در پشت خود است که توسط یک سنسور 50 مگاپیکسلی هدایت می شود. متأسفانه، ما نتوانستیم هیچ مشخصات رسمی دقیقی پیدا کنیم و همچنین نتوانستیم سنسور دقیق را شناسایی کنیم، بنابراین اندازه پیکسل ها را نمی دانیم. ما می دانیم که با دیافراگم نسبتاً عریض f/1.8 جفت شده است و اپتیک تثبیت شده دارد. دوربین اصلی به یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی متشکل از یک سنسور کوچک 1/5 اینچی با پیکسل‌ های 1.12 میکرومتر متصل شده است. لنز میدان دید چشمگیر 123 درجه و دیافراگم f/2.2 را ارائه می‌ کند. دو دوربین دیگر تقریبا برای کامل شدن چیدمان دوربین ها قرار داده شده اند؛ دوربین ماکرو F/2.4 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و در آخر دوربین سلفی جلویی که از یک واحد 8 مگاپیکسلی f/2.2 استفاده می کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
می توانیم تا آنجا پیش برویم که بگوییم Galaxy A23 در مورد کیفیت تصویر در روز روشن کمی بالاتر از کلاس خود است؛ البته حداقل زمانی که این عکس ها با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی گرفته می شوند. ما متوجه شدیم که وضوح و جزئیات ریز بسیار خوب هستند، حتی با وجود لکه های نرمی که ممکن است هنگام عکاسی از شاخ و برگ ایجاد شود. رنگ‌ ها ممکن است برای چشم‌ های حرفه ای در عکاسی بیش از حد اشباع شده باشند، اما اکثر کاربران آن‌ ها را خوشایند می‌ دانند. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.
دوربین اصلی 50 مگاپیکسل در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین اولترا واید در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

در ظاهر، اسنپدراگون 680 (SM6225) یک تراشه مدرن است. این تراشه در یک چهارم دوم سال 2021 منتشر شد و بر اساس فناوری 6 نانومتری TSMC فعلی و کارآمد ساخته شده است. با این حال، هنگامی که شروع به خواندن برخی از مشخصات دیگر آن با جزئیات کنید، برخی از کمبود ها شروع به نمایان شدن می کنند. چهار هسته “بزرگ” Kryo 265 Gold که بر اساس ARM Cortex-A73 از سال 2016 ساخته شده اند، و چهار هسته “کوچک” Kryo 265 Silver بر اساس Cortex-A53 که در سال 2012 رونمایی شد. بله این هسته ها چندین نسل قدیمی است و واقعا نمی تواند با هسته های CPU قوی تر و اخیر هماهنگ شود. اسنپدراگون 680 هسته ها را در پیکربندی 4 هسته 2.40 گیگاهرتز Kryo 265 Gold و 4 هسته 1.90 گیگاهرتز Kryo 265 Silver تنظیم کرده است.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

گوشی سامسونگ A23 در چهار پیکر بندی 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم و همچنین با درگاه اختصاصی microSDXC موجود می باشد.

باتری:

سامسونگ گلکسی A23 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که در دو یا چند سال اخیر به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است. همراه با پردازنده کارآمد اسنپدراگون 680، در آزمایشات وبسایت GSMARENA این دستگاه امتیاز استقامت کلی 130 ساعت را به دست آورد. تست وبگردی بالای 18 ساعت است و تست پخش ویدئو نمره تقریبا 16 ساعت به دست آورد. صادقانه بگویم، بیشتر گوشی‌های این دسته از باتری خوبی برخوردار هستند، اما گلکسی A23 دارای برتری های جانبی است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

این گوشی تنها بر یک بلند گوی تکی تکیه دارد که دارای امتیاز کلی «خوب» در -27.6 LUFS است. این مقدار کمی بالاتر از امتیاز گلکسی A13 است. از نظر کیفیت، قابل درک نیست. صدا نسبتاً مسطح بدون باس مناسب و فاقد مید رنج است.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Samsung Galaxy A23

امتیاز کلی GeekBench 5

Samsung Galaxy A23
1632
Samsung Galaxy A52s 5G
2801
Poco X4 Pro 5G
2063
Realme 9i
1581
Samsung Galaxy A22 5G
1719

نکات مثبت:

تست عملکرد نسبت به هم رده های Samsung Galaxy A23

امتیاز کلی AnTuTu 9

Samsung Galaxy A23
273554
Samsung Galaxy A52s 5G
506432
Poco X4 Pro 5G
384646
Samsung Galaxy A32 5G
222125
Samsung Galaxy A22 5G
223188

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.