ردکردن این

بررسی گوشی OnePlus Nord N20 5G

استراتژی OnePlus در سال 2020 شروع به تغییر کرد و این برند چینی در حال بررسی بازار و ترفند های فروش به دنبال راه حلی است برای اینکه چگونه پیشنهادات خود را در سراسر اروپا و آمریکای شمالی تقویت کند. به طور خاص در ایالات متحده، OnePlus پرچمدار خود 10 Pro و دو مدل Nord با نام N200 5G و اکنون N20 5G را ارائه می دهد. گوشی نورد ان 20 در مقایسه با مدل قبلی خود دارای صفحه نمایش AMOLED بهتر و روشن تر با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، باتری با ظرفیت بالاتر و طراحی شیک تر است. N20 5G دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی را حذف کرده است اما دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین های monochrome و ماکرو 2 مگاپیکسلی را حفظ می کند. با افزایش اندازه باتری و تغییر نمایشگر به AMOLED و چیپست کارآمدتر، ما پیش بینی می کنیم استقامت باتری به طور قابل توجهی بهبود یافته و عملکرد CPU به طور قابل توجهی بهبود یابد. در بررسی این گوشی هوشمند با تیم SGPLUS همراه باشید.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

مشخصات موبایل OnePlus Nord N20 5G

طراحی و مشخصات ظاهری

OnePlus Nord N20 5G الگوریتم طراحی جدیدی را به ارمغان آورده است که تا قبل از این سال از OnePlus دیده نشده بود. لبه‌های صاف، دکمه های بلند و براق پاور و تنظیم صدا و حلقه‌ های برآمده دوربین ما را به یاد یک برند محبوب دیگر می‌ اندازند. این گوشی به طرز تیز بینانه ای زیبا و جذاب طراحی شده است. وان پلاس به دلیل کنار هم قرار گرفتن قاب مات، پنل پشتی با قسمتی براق در پایین و حلقه‌ های کرومی اطراف دوربین در بالا، یک شاهکار هنری را خلق کرده است. در جلو نمایشگر آمولد قرار دارد که 85.3% پنل جلویی را فرا گرفته است. این نمایشگر یک پانچ هول مناسب برای دوربین سلفی در قسمت چپ بالایی گوشی دارد. یک پنل AMOLED به این معنی است که اسکنر اثر انگشت اکنون در زیر نمایشگر قرار دارد. این گوشی در ابعاد بسیار نازک 159.9 x 73.2 x 7.5 میلی‌ متر و وزن عالی 173 گرم تولید شده است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

لبه پایینی گوشی شامل جک 3.5 میلی متری هدفون، پورت USB-C و یک تک بلندگو می باشد. اسلات سیم کارت را می‌ توانید در سمت چپ، درست بالای کلیدهای تنظیم صدا ببینید، و کلید پاور را نیز در سمت راست گوشی مشاهده کنید. قرار گیری کلید ها بسیار رضایت بخش است و به طور طبیعی مطابق با جایی که باید باشند قرار گرفته اند؛ نه خیلی دور انگشت، نه خیلی پایین.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

همانطور که چندین بار اشاره کردیم Nord N20، به یک صفحه نمایش به پنل AMOLED ارتقا داده شده است. درست است قابلیت نرخ تازه سازی 90 هرتز را از دست داده ولی ما هنوز یک AMOLED  با نرخ 60 هرتزی را به یک پنل ال سی دی 90 هرتزی ترجیح می دهیم. بعلاوه، وجود صفحه نمایش AMOLED امکان گنجاندن اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش را فراهم می کند؛ و این ویژگی رایجی نیست که در تلفن هوشمند 5G با این قیمت یافت شود. نمایشگر دارای یک پنل 6.43 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است. گوشه سمت چپ بالای نمایشگر دارای یک پانچ هول برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. شیشه محافظ توسط Schott ساخته شده و Xensation Up نام دارد. صفحه نمایش N20 دارای دو نمایه رنگی و یک اسلایدر قابل تنظیم دمای رنگ است. رندر رنگی و کنتراست تصویر نمایشگر به اندازه کافی خوب است. زوایای دید نیز در این پنل بسیار خوب به نظر می رسد. خبر خوب این است که این پنل روشن تر از پنل قبلی است. با استفاده از اسلایدر تنظیم روشنایی دستی، نورد N20 به 461 نیت روشنایی در حداکثر سطح دست یافت. با روشن کردن تنظیم روشنایی تطبیقی (Smart Ambient Brightness)، حداکثر روشنایی بالاتری معادل 647 نیت به دست آمد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

وجود دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در گوشی‌ های هوشمندی با این قیمت بی‌ سابقه نیست. با این حال، اندازه مگاپیکسل به تنهایی عکس های واضحی تولید نمی کند. پردازش سیگنال تصویر تا حد زیادی به کیفیت تصویر خروجی کمک می کند و به نظر می رسد Nord N20 برای این کار مجهز است. شایان ذکر است که هیچ یک از این دوربین ها دارای لرزش گیر اپتیکال نیستند و تنها دوربین اصلی دارای فوکوس خودکار است. دوربین اصلی دارای سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز دیافراگم f/1.79 و فوکوس خودکار تشخیص فاز است. به نظر می رسد که N20 از همان دوربین اصلی N10 استفاده می کند، بنابراین انتظار داریم عملکرد تصویر مشابهی را شاهد باشیم. دو دوربین دیگر هر کدام 2 مگاپیکسل هستند؛ یک دوربین عکاسی ماکرو و یک سنسور عمق، هر دو با لنزهای دیافراگم f/2.4. با توجه به قیمت پایین‌ تر و سایر به‌ روز رسانی‌ های سخت‌ افزاری (شامل ارتقاء چیپست، نمایشگر و عمر باتری)، حذف ultrawide نسبت به مدل N10 می تواند موجه باشد. دوربین جلو یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت با دیافراگم f/2.4 و پشتیبانی از فیلم برداری مالتی فریم HDR است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
عکس‌ ها در نور روز خوب به نظر می‌ رسند، با نور دهی‌ های متعادل، جزئیات با وضوح خوب و نویز قابل کنترل. کنتراست می تواند کمی بهتر باشد، اما در کل تصاویر قابل قبول هستند. پرتره ها بسیار خوب به نظر می رسند. محدوده دینامیکی عالی است و رنگ پوست طبیعی به نظر می رسد. کنتراست و رنگ ها نیز به خوبی ارائه شده اند. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.
دوربین اصلی 64 مگاپیکسل در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین اصلی با حالت شب
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

چیپست اسنپدراگون 695 یک تراشه 5G سطح پایه عالی است که بر اساس فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است و باعث بهبود عملکرد و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با 690 می شود. با چیپست به روز شده باید شاهد افزایش 15 درصدی عملکرد CPU باشیم و عملکرد GPU باید 30 درصد افزایش یابد. لازم به ذکر است که پردازنده گرافیکی این چیپست Adreno 619 می باشد. این پردازنده 8 هسته ای از (دو هسته‌ ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 660 Gold و شش هسته‌ ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 660 Silver) تشکیل شده است.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

ماژول ذخیره سازی 128 گیگابایتی استفاده شده در این گوشی از نوع UFS 2.2 است. همچنین N20 با 6 گیگابایت رم LPDDR4x در دسترس قرار می گیرد.

باتری:

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در N20 5G با پشتیبانی از شارژ 33 واتی SuperVOOC وجود دارد. ما انتظار داریم که به دلیل کارآمدتر بودن اسنپدراگون 695 5G و استفاده از پنل AMOLED، شاهد دوام باتری عالی از این دستگاه باشیم. البته Nord N20 در عملکرد باتری از انتظارات ما فراتر رفت. با این حال نمی‌ توانیم بگوییم که تعجب کرده‌ ایم، زیرا تجربه ما با تعداد انگشت شماری از گوشی‌ های هوشمند مجهز به اسنپدراگون 695 به ما نشان داده است که این چیپست 6 نانومتری مانند یک دونده ماراتن است. باتری این گوشی در آزمایشات وبسایت GSMARENA توانست امتیاز استقامت بسیار عالی 129 ساعت را کسب کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

Nord N20 دارای یک بلندگو است که برای اعلان‌ ها، تماس‌ ها و هشدار ها صدای زیادی دارد. اما کیفیت آنقدر نیست که بتوان در بررسی به آن پرداخت. صدای متوسط مناسب است، بلندگو برای گوش دادن به دیالوگ از برنامه‌ های تلویزیونی و پادکست‌ ها با حداقل distortion در صداهای بالاتر بسیار واضح است. هر چند موسیقی آنقدرها هم خوب نیست.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های OnePlus Nord N20 5G

امتیاز کلی GeekBench 5

OnePlus Nord N20 5G
1945
Apple iPhone SE (2022)
4629
Poco X4 Pro 5G
2063
Samsung Galaxy A32 5G
1673
OnePlus Nord 2
2792

نکات مثبت:

تست عملکرد نسبت به هم رده های OnePlus Nord N20 5G

امتیاز کلی AnTuTu 9

OnePlus Nord N20 5G
380672
Apple iPhone SE (2022)
723486
Poco X4 Pro 5G
384646
Samsung Galaxy A32 5G
222125
OnePlus Nord 2
598022

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.