ردکردن این

تست اسنپدراگون Snapdragon 8+ Gen 1 جدید

کوالکام امروز پلتفرم پرچمدار بعدی اسنپدراگون را معرفی کرد؛ چیپست موبایل Qualcomm 8475 Snapdragon 8+ Gen 1. این مدل‌ های پلاس به‌ طور سنتی نسخه‌ های اورکلاک شده چیپست‌ های معمولی هستند، اما این ارتقا بیش از حد معمول است. ویژگی های برجسته پلتفرم جدید اسنپدراگون 8+ Gen1 شامل بهبود عملکرد CPU و GPU، و همچنین ISP جدید Spectra، صدای Snapdragon ممتاز و محاسبات NPU کارآمدتر است. بیایید با به روز رسانی CPU و GPU شروع کنیم. به گفته کوالکام، SD 8+ Gen 1 نسبت به SD 8 Gen 1  با 10% عملکرد سریع‌ تر CPU و 10% GPU سریع‌ تر ارائه می‌ دهد. اما آنچه کاملاً چشمگیر است، بهره‌ وری انرژی 30% بهتر از این دو است. این نتیجه فرآیند ساخت کارآمدتر TSMC است. در واقع، کوالکام TSMC را  به جای سامسونگ برای تولید اسنپدراگون 8+ نسل 1 جایگزین کرده است.

قابل توجه ترین پیشرفت ها در بخش بازی، پشتیبانی از رندر حجیم و بهره وری انرژی بهبود یافته است، که در مقایسه با SD 8 Gen 1 معمولی در تنظیمات مشابه (نمایشگر، رم، باتری) تا 1 ساعت زمان بیشتری برای بازی ارائه می دهد. ISP بهبود یافته Spectra اکنون از فیلم برداری 8K HDR و همچنین جلوه های بوکه و ردیابی چهره به طور همزمان پشتیبانی می کند. فرمت HDR پشتیبانی شده HDR10+ با رنگ 10 بیتی است.

بنابراین، به طور خلاصه، Snapdragon 8+ Gen 1 جدید عملکرد کمی سریع‌ تر از نظر سرعت پردازنده و پردازنده گرافیکی ارائه می‌ دهد. اما مهم ترین به روز رسانی، بهره وری بسیار بهبود یافته انرژی است؛ 30٪ برای CPU و GPU، 20٪ برای هوش مصنوعی، و به طور کلی 15٪ در استفاده ترکیبی. طبق اعداد رسمی، این امکان 1 ساعت بازی اضافی، 88 دقیقه بیشتر پخش جریانی یا 25 دقیقه اضافی چت ویدیویی 5G را فراهم می کند.

مشخصات کامل Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.