ردکردن این

بررسی گوشی Xiaomi 12

بارها و بارها نام برند شیائومی را شنیده اید. این برند که یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید تلفن همراه و لوازم جانبی با کیفیت در دنیاست. شیائومی در اوایل سال 2022 گوشی هوشمند مدل Xiaomi 12 را روانه بازار کرد. این گوشی نیز مانند مابقی پرچم دارهای این کمپانی دارای آخرین به روز رسانی ها است. این گوشی دارای سه دوربین 50 مگاپیکسلی، 13 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی است. از دیگر امکانات این گوشی می توان به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 اشاره کرد که جدید ترین و قدرتمند ترین تراشه تولیدی کمپانی کوالکام است. نمایشگر Xiaomi 12 یک پنل LTPO OLED ساخت سامسونگ با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و روشنایی بی نظیر 1500 نیت می باشد. در ادامه بررسی شیائومی 12 با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات موبایل Xiaomi 12

طراحی و مشخصات ظاهری

در ابتدا باید بگوییم که ما واقعا تحت تاثیر ارگونومی و الگوریتم ساخت این گوشی قرار گرفتیم. لبه های گرد پنل جلویی و پشتی بدون ایجاد برجستگی یا لبه به فریم میانی متصل می شود. تمام سطح گوشی یکنواخت و براق به نظر می رسد. شیائومی می‌ گوید که پنل جلویی توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌ شود در حالی که در پشت آن از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده می‌ شود. ماژول دوربین در پشت بزرگ است، با لبه های نسبتاً تیز که به طور قابل توجهی بیرون زده است که باعث می شود گوشی رو سطح صاف تکان بخورد. قاب کناری از همه طرف گرد است و دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا را در سمت راست جای می دهد. جا گیری دکمه ها بسیار مناسب هستند و به راحتی میتوان با انگشت آنها را لمس کرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

با توجه به این موضوع، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به دلیل قرار گرفتن بیش از حد نزدیک به لبه پایین، کمی ناخوشایند است و به انگشتانی ورزیده نیاز دارد. به هر حال، لبه پایینی اسلات دو سیم کارت به همراه کانکتور USB-C و خروجی بلندگو اصلی را در خود جای داده است. بر خلاف بسیاری از رقبای خود، Xioami از یک بلندگوی ثانویه کامل برای تنظیم صدا استفاده می کند که در قاب بالایی همراه با بلستر IR و نوشته هارمن کاردون قرار گرفته است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

در جلو، ما یک صغحه نمایش با روکش شیشه با انحنای محتاطانه با حاشیه‌ های نازک در اطراف داریم. قسمت های کناری و پایینی تا حدودی متقارن به نظر می رسند. انحناهای کناری، حاشیه ها را باریک تر نشان می دهد. حاشیه قاب بالایی به وضوح نازک‌ تر است، اگرچه احتمالاً به این دلیل که نیازی به جای دادن بلندگو در خود ندارد. اینجاست که باید اشاره کنیم که این گوشی به جای حسگر سخت‌ افزاری از حسگر مجاورت مجازی استفاده می‌ کند و ممکن است گاهی اوقات، بیشتر در حین تماس، درست کار نکند. در مجموع، شیائومی به جز قرارگیری ضعیف اسکنر اثر انگشت، چیز زیادی برای شکایت باقی نگذاشت.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

اگرچه شیائومی 12 برترین مدل پرچمدار این سری نیست، اما در مورد کیفیت نمایشگر چیزی کم ندارد. پنل 6.28 اینچی OLED جمع و جور دارای وضوح استاندارد 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تجدید قابل تنظیم 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز، سنسور نور محیطی 360 درجه و عمق رنگ 12 بیتی است. این باعث می‌شود شیائومی 12 و 12 ایکس اولین گوشی‌های هوشمندی باشند که با پنل‌های 12 بیتی و با محتوای مناسب به بازار عرضه می‌شوند و باید بتوانند تا 68 میلیارد رنگ را نمایش دهند. این نمایشگر دارای قابلیت های +HDR10 و Dolby Vision نیز است. در بخش روشنایی شیائومی 12 باز بسیار عالی عمل کرد. با تنظیم نوار لغزنده روی حداکثر در حالت دستی، پنل به حداکثر 494 نیت می رسد. تنظیم حالت روشنایی بر روی خودکار می تواند آن را به 896 نیت افزایش دهد، که یک نتیجه عالی مناسب برای یک گوشی پرچمدار است. علاوه بر این، ما دریافتیم که سنسور نور محیطی 360 درجه در همه حالات کاملاً پاسخگو است. آیا توجه کرده اید که اگر منبع نور روشنی در پشت دستگاه وجود داشته باشد، روشنایی خودکار در برخی از تلفن ها تکان نمی خورد؟ خوب، چنین مشکلی در مورد شیائومی 12 وجود ندارد. این دستگاه می تواند روشنایی خود را بدون توجه به منبع نور تنظیم کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

در بخش دوربین نیز Xiaoomi 12 بی نظیر عمل کرده و تمام انتظارات ما را بسیار عالی برآورده کرد. ولی خالی از ایراد نیست. بزرگترین نقص شیائومی با 12 بدون شک دوربین تله فوتو است. از یک گوشی پرچمدار می توان انتظار بزرگ نمایی مناسب را داشت. ولی از هر لحاظ این گوشی دارای سخت افزار دوربین بسیار مناسبی است. سنسور اصلی IMX766 سونی با وضوح 50 مگاپیکسل، پیکسل‌ های بزرگ 1.0 میکرومتری با اندازه 1/1.56 اینچ است. خود سنسور توسط یک لنز 6P که دارای لرزش گیر اپتیکال نیز است و دیافراگم f/1.9 را ارائه می‌ کند، ارائه می شود. دوربین فوق عریض ساخت OmniVision با شماره مدل OV13B10 است. وضوح 13 مگاپیکسل، 1.12 میکرومتر پیکسل و اندازه 1/3.06 اینچ را ارائه می دهد. این دوربین میدان دید 123 درجه و دیافراگم f/2.4 را ارائه می دهد. دوربین ماکرو دوربین 5 مگاپیکسلی S5K5E9 سامسونگ با لنز تله فوتو 2 برابر است و از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. راه حلی بسیار بهتر از اکثر دوربین های ماکرو 2 مگاپیکسلی. در نهایت، ما سنسور 32 مگاپیکسلی OV32B40 OmniVision را در جلو با دیافراگم f/2.4 و پیکسل‌های 0.7 میکرومتری داریم.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

فقط در یک جمله می گوییم که کیفیت بی نظیری را می توانید از دوربین های این گوشی پرچم دار انتظار داشته باشید. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین فوق عریض در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

به طور معمول، شیائومی 12 با جدیدترین و بهترین کوالکام عرضه می شود؛ اسنپدراگون 8 نسل 1 که بر روی تکنولوزی 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. این چیپست از یک CPU هشت هسته ای متشکل از 1 هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز استفاده می کند که به کمک 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز، به علاوه خوشه سوم از 4 هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز  است و در آخر پردازنده گرافیکی Adren 730 کارهای گرافیکی فشرده را انجام می دهد.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

پیکربندی حافظه در مجموع سه پیکربندی است؛ 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی که همگی از فضای ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده می کنند.

باتری:

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی شیائومی 12 شاید به دلیل اندازه کوچک صفحه نمایش باید به این گوشی شارژ رسانی کند. با این حال، متأسفانه، استقامت کلی باتری چندان چشمگیر نیست. زمان مکالمه و آماده به کار 3G بسیار ضعیف است، در حالی که امتیاز ساعتی مرور وب به همان اندازه ناامید کننده است. پخش ویدیوی این گوشی احتمالاً تنها جزء رضایت بخش است. امتیاز کلی استقامت باتری این گوشی طبق آزمایشات وبسایت GSMARENA در بخش باتری 82 ساعت اعلام شده است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

شیائومی 12 از بلند گوهای استریو کامل استفاده می کند، این به این معنی است که دیگر اسپیکر دوم نقش گوشی را اجرا نمی کند و بلند گوی گوشی جداگانه در گوشی بالای نمایشگر قرار گرفته است. متوجه شدیم که بلند گوی بالا به سختی به تجربه کلی استریو کمک می کند. بلند گوی پایین به میزان قابل توجهی بلند تر است. یکی دیگر از ایرادات آزاردهنده طراحی، قرارگیری دو بلندگو است. اگر عادت دارید پایین گوشی را به سمت راست نگه دارید، بیشتر اوقات در حالت افقی خروجی های اسپیکر ها  را مسدود خواهید کرد.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Xiaomi 12

امتیاز کلی GeekBench 5

Xiaomi 12
3652
Xiaomi 12 Pro
3682
+Samsung Galaxy S22
3528
Realme GT2 Pro
3501
Samsung Galaxy S21 5G
3238

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Xiaomi 12

امتیاز 3DMark

Xiaomi 12
985115
Xiaomi 12 Pro
985226
+Samsung Galaxy S22
886916
Realme GT2 Pro
966251
Samsung Galaxy S21 5G
714395

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.