ردکردن این

بررسی گوشی Honor Magic4 Pro

برند Honor در حال تلاش برای بازگشت مجدد به بازار تلفن های هوشمند است، در این شرایط هواوی نشان داده است که بیشتر دارد رو به صعود پیشرفت می کند و این به نفع آنر است. این کمپانی با موبایل جدید خود یعنی Magic4 Pro می خواهد ثابت کند که می تواند با ارائه تلفن های پیشرفته به همراه ویژگی های منحصر به فرد به شکوه سابق خود بازگردد. این سازنده گوشی های هوشمند به قدری مطمئن است که Magic4 Pro یک پرچمدار ارزشمند است که به اندازه کافی شجاعانه قیمت آن را 1000 یورو کرده است. قیمتی که کمتر تولید کنندگانی جرات عبور از آن را دارند. و همانطور که خواهید دید، Magic4 Pro تمام آنچه را که برای به چالش کشیدن پرچم داران رده بالا برای سال 2022 لازم است، دارد. این گوشی دارای یک پنل بزرگ LTPO OLED با نرخ تجدید 120 هرتز است و قرار است اولین پنل 120 هرتزی صنعت با 1920 هرتز PWM باشد. Magic4 Pro علاوه بر پنل OLED فوق ‌العاده و خمیده، دارای ست دوربین درجه یک است. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با یک واحد پریسکوپ 3.5 برابری 64 مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی به هم متصل می شود. کل سیستم از حسگر 3D ToF سود می ‌برد که Honor می‌ گوید از آن نه تنها برای سنجش عمق، بلکه برای فوکوس خودکار نیز استفاده می ‌کند.

در این روز ها گوشی پرچم دار بدون قابلیت شارژ سریع هیچ گونه ارزشی ندارد. خوشبختانه، Magic4 Pro با استفاده از پایه اختصاصی Honor، شارژ سریع 100 واتی سیمی و 100 وات بی ‌سیم را ارائه می‌ دهد. این شرکت قول می دهد باتری کامل را در کمتر از 30 دقیقه با سیم شارژ کند. برخی دیگر از ویژگی ‌های شایان ذکر، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و حسگر 3D ToF در جلو هستند. مدتی از آخرین باری که گوشی با دو ویژگی امنیتی بیومتریک پیشرفته را دیدیم، می گذرد. سنسور 3D ToF در جلو برای باز کردن قفل با چهره استفاده می ‌شود، که بسیار قابل اعتمادتر از باز کردن قفل صورت استاندارد اندروید شما است که فقط به دوربین جلو متکی است. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نیز کمی غافلگیر کننده است زیرا تا همین اواخر، تنها سامسونگ از این فناوری استفاده می کرد.

مشخصات موبایل Honor Magic4 Pro

طراحی و مشخصات ظاهری

ماژول دوربین دایره ای در پشت را به سختی می توان نادیده گرفت. گوشی های زیادی وجود ندارد که این ظاهر را داشته باشند و Magic4 Pro خود یادآور گوشی های قدیمی و خوب سری Huawei Mate 40 است. این گوشی همچنین در چندین گزینه رنگی از جمله مشکی، سفید، فیروزه ای، طلایی و نارنجی عرضه می شود. Honor در بخش متریال به «سپر شیشه ‌ای» اشاره اشاره کرده است، یک «شیشه آلومینوسیلیکات» از گوشی را از جلو محافظت می کند و در مورد فریم جانبی، فرض می‌ کنیم فلزی است. حداقل چنین حسی را القا می کند. این یک گوشی هوشمند بسیار سنگین است، اگرچه وزن کلی 209 گرم دقیقاً همان چیزی است که از یک گوشی 6.81 اینچی انتظار دارید. جالب اینجاست که ضخامت آن در حدود 9.1 میلی متر است و وقتی برای اولین بار مشخصات را دیدیم کاملاً شگفت زده شدیم زیرا اصلاً ضخیم به نظر نمی رسد. شاید انحنای پنل جلویی و پشتی، همراه با قاب میانی نازک، به احساس نازکی کمک کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

ماژول دوربین کاملاً حجیم است اما باعث نمی شود گوشی روی سطح صاف تکان بخورد. دوربین پریسکوپ در وسط قرار گرفته، احتمالاً به این دلیل که به فضای بیشتری نیاز دارد و بقیه به طور متقارن در اطراف آن قرار گرفته اند. وقتی صحبت از قرار دادن دکمه ها می شود، Magic4 Pro کامل به نظر می رسد. 

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دکمه پاور در سمت راست در دسترس انگشت شست است، در حالی که دکمه تنظیم صدا به کمی کشش نیاز دارد. محل قرارگیری حسگر اثر انگشت نیز ایده آل است. همانطور که اغلب در گوشی های دیگر می بینیم، نه خیلی بالا است و نه خیلی نزدیک به قسمت پایین قاب. لبه  سمت چپ فاقد هر گونه دکمه است، در حالی که در پایین قاب کانکتور USB-C، خروجی بلندگو و اسلات سیم کارت قرار دارد که فاقد microSD است. قسمت بالایی فضایی را برای بلند گوی دوم و یک بریدگی کوچک برای بلستر IR در کنار میکروفون باز می کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

ظاهر تنها ویژگی جالب نمایشگر Magic4 Pro نیست. این گوشی از پنل پیشرفته LTPO AMOLED استفاده می‌کند و عمق رنگ 10 بیتی، وضوح QHD+ سفارشی (1080  در  2848 پیکسل)، نرخ تازه‌ سازی 120 هرتز، پشتیبانی از HDR10+، و از PWM با فرکانس بالا برای کنترل نور کم و یا کم تر کردن سو سو زدن تصویر استفاده می‌ کند. از دیگر ویژگی ‌های قابل توجه مجیک4 پرو می‌ توان به تقویت‌ کننده نرخ فریم، تقویت‌ کننده ویدیو و کنترل نرخ تازه‌ سازی دانه‌ ای اشاره کرد که Honor آن را MotionSync می ‌نامد. Honor می گوید که نور نمایشگر می تواند تا 1000 نیت افزایش یابد و ما کاملا این ادعا را تایید می کنیم. پنل به راحتی در حالت دستی به 550 نیت و در حالت خودکار در نور شدید به 957 نیت رسید. این نتایج عالی هستند که ارزش یک نمایشگر پرچمدار را دارند. شما می توانید بدون توجه به شرایط نوری، یک تجربه تماشای عالی را انتظار داشته باشید.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

Honor می ‌گوید که از سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی، 1/1.56 اینچی، 1.0 میکرومتر برای دوربین اصلی همراه با لنز f/1.8 با لرزش گیر اپتیکال استفاده می ‌کند. Magic4 Pro برای دوربین پریسکوپ با زوم 3.5 خود از یک واحد 64 مگاپیکسلی OIS، 1/2.0 اینچی با دیافراگم f/3.5، 0.7 میکرومتر استفاده می کند. دوربین فوق عریض به یک سنسور 50 مگاپیکسلی دیگر مجهز است اما به میزان قابل توجهی کوچکتر از دوربین اصلی. این دوربین یک لنز 1/2.5 اینچی و با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 122 درجه دارد. توجه داشته باشید که این فوق عریض فوکوس خودکار نیز دارد. در کنار دوربین ها یک حسگر dToF برای نقشه برداری عمق صحنه و فوکوس خودکار لیزری در نور کم وجود دارد. یک سنسور anti-flicker همچنین به تنظیم سرعت شاتر کمک می کند تا در هنگام ضبط فیلم، سوسو زدن صفحه از بین برود. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی یک لنز فوق عریض 1.22 اینچی با دیافراگم f/2.4 است که با کمک سنسور ToF 3D که برای اطلاعات عمق و باز کردن قفل پیشرفته صورت استفاده می‌ شود کار می کند.
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

 سخت افزار چشمگیر Honor Magic4 Pro با بهینه سازی نرم افزاری و الگوریتم های محاسباتی چشمگیر کار می کند. شاید قابل توجه ترین آنها به اصطلاح عکاسی فیوژن باشد. بسته به فاصله کانونی که انتخاب می‌ کنید، سیستم اطلاعات را از بیش از یک دوربین استخراج می‌ کند. این قرار است محدوده دینامیکی، وضوح و جزئیات را بهبود بخشد. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین فوق عریض در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

Honor Magic4 Pro از جدیدترین و بهترین کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مبتنی بر فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده می کند. چیپست میزبان یک CPU هشت هسته ای با سه کلاستر مختلف (یک هسته ‌ی 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته‌ ی 2.40 گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ ی 1.70 گیگاهرتز Cortex-A510) است. در نهایت پردازنده گرافیکی Adreno 730 کارهای گرافیکی فشرده را انجام می دهد.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

پیکربندی حافظه در مجموع سه پیکربندی است؛ 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی که همگی از فضای ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده می کنند.

باتری:

برای گوشی بزرگی مانند Magic4 Pro، باتری 4600 میلی آمپری ارائه شده چندان چشمگیر نیست. و نتایج آزمایش ‌های باتری ما آن را ثابت می کند. Honor حق دارد به فناوری شارژ خود ببالد. آداپتور 100 واتی SuperCharge ارائه شده می تواند گوشی را دقیقا در 30 دقیقه کاملا شارژ کند. حتی زمانی که باتری کوچکتر از حد متوسط را وارد معادله کنید، این یک نتیجه عالی است. تنها یک گوشی وجود دارد که سریعتر از Magic4 Pro است و آن شیائومی 12 پرو با شارژ 120 واتی است. به هر حال، گوشی های زیادی وجود ندارند که بتوانند در کمتر از 30 دقیقه تا 100 درصد شارژ شوند. باتری این گوشی در آزمایشات وبسایت GSMARENA توانست امتیاز استقامت 82 ساعت را کسب کند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

اسپیکر:

 Magic4 Pro مجهز به ست بلند گوی استریو است که یکی از ویژگی های برجسته این گوشی است. دهانه اسپیکر بالایی به دلیل قاب نازک بالای گوشی بسیار کوچک است، اما در کمال تعجب صدای بلندی را فدا نکرد. در واقع، عملاً هیچ تفاوتی بین بلند گوی پایین و بلند گوی بالا وجود ندارد. این یک تنظیم بلند گوی استریو متعادل است. Magic4 Pro یکی از بهترین اسپیکر هایی که شنیده ایم را ارائه می دهد.

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Honor Magic4 Pro

امتیاز کلی GeekBench 5

Honor Magic4 Pro
3570
Apple iPhone 13 Pro Max
4706
Xiaomi 12 Pro
3682
Samsung Galaxy S22 Ultra (1440p)
3657
OnePlus 9 Pro
3636

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Honor Magic4 Pro

امتیاز 3DMark

Honor Magic4 Pro
980755
Apple iPhone 13 Pro Max
801691
Xiaomi 12 Pro
985226
Samsung Galaxy S22 Ultra (1440p)
968359
OnePlus 9 Pro
789332

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.