ردکردن این
معرفی و بررسی کلی لپتاپ های ایسوس در بازار ایران (قسمت دوم)

معرفی و بررسی کلی لپتاپ های ایسوس در بازار ایران (قسمت دوم)

مقدمه

در قسمت اول این مطلب که اینجا می توانید مطالعه کنید (پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید، چرا که این دو مطلب به صورت پیوسته ارائه شده و در این محتوا ارجاعات زیادی به مطلب قبلی وجود دارد) با منطق نامگزاری لپتاپ های ایسوس آشنا شدیم و خانواده لپتاپ های Vivobook را نیز به طور کامل معرفی کردیم. در ادامه در این قسمت به معرفی سری ها و مدل های دیگر محصولات ایسوس خواهیم پرداخت.

لپتاپ های سری Zenbook

در میان همه لپتاپ های ایسوس، سری Zenbook خاص ترین ها، شیک ترین ها، سبک ترین ها و البته جذاب ترین ها هستند. از ویژگی های متمایز کننده این خانواده می توان به موارد ز یر اشاره کرد:

  • ظرافت در طراحی و اهمیت ویژه به جذابیت های بصری (استفاده از رنگ های خاص)
  • استفاده از متریال های گرانقیمت و البته باکیفیت همچون آلومینیوم ماشین کاری شده برای ساخت شاسی
  • وزن بسیار پایین تر نسبت به مدل های دیگر با مشخصات مشابه و یا نزدیک به هم
  • استفاده از قطعات با کیفیت بالاتر و عملکرد بالاتر و ارائه فناوری های نو ظهور و نوآوری های جدید ایسوس (صفحه های نمایش OLED، دوصفحه نمایش در یک لپتاپ، صفحه نمایش تاشو و …)

تقسیم بندی لپتاپ های این خانواده شباهت زیادی به خانواده Vivobook دارد و Zenbookها نیز به 6 دسته تقسیم می شوند. در این تقسیم بندی سری های Zenbook Pro، Zenbook S، Zenbook Flip و Zenbook های معمولی از نظر عملکرد و تعریف جایگاه با مدل های Vivobook همنامشان کاملا شبیه هستند. البته با وزن کمتر، ظرافت بیشتر و امکانات اگزوتیک تر!

اما به جای سری های Slate و Go در خانواده Zenbook دو مدل بسیار جذاب تر به نام های Zenbook Fold و Zenbook Duo  را شاهد هستیم. در ادامه در مورد هر سری از خانواده نجیب زادگان Zenbook توضیح مختصری خواهیم داد.

همه اعضای خانواده لپتاپ های Zenbook
همه اعضای خانواده لپتاپ های Zenbook

Zenbook Pro

برای سری Pro جامعه هدف ایسوس همچنان گرافیست ها، طراحان و خالقان آثار هنری دیجیتال و تولید کنندگان محتوا هستند، اما اینبار کمی پولدار تر! از ویژگی های انحصاری این سری میتوان به بهرمندی از کارت های گرافیک مجزای قدرتمند از سری RTX نویدیا اشاره کرد. همچنین این خانواده شامل مدل های ترکیبی به سرهای Flip و Duo است. همانطور که از نامشان مشخص است سری Flip با قابلیت چرخش 360 ای هستند و مدل های Pro Duo به دو نمایشگر* مجهز شده اند

*مدل های مجهز به ScreenPad یا همان نمایشگر درون صفحه لمسی(تاچ پد) Duo محسوب نمی شوند.

لپتاپ ایسوس مدل Zenbook Pro Duo
لپتاپ ایسوس مدل Zenbook Pro Duo

Zenbook، Zenbook S و Zenbook Flip

این سری ها همانطور که گفته شد، از نظر مشخصات و عملکرد به برادران فقیر تر خود در خانواده Vivobook شباهت زیادی دارند؛ فقط کمی سبکتر، ظریف تر و زیباتر هستند. احتمال دارا بودن نمایشگر OLED و ScreenPad در آنها بسیار بالاست و بسیاری از مدل ها به نمایشگر های لمسی مجهز هستند.

Asus Zenbook Flip
Asus Zenbook Flip
Asus Zenbook S
Asus Zenbook S
Asus Zenbook
Asus Zenbook

Zenbook Duo

این سری که به سری Zenbook Pro Duo شباهت زیادی دارد، به دو صفحه نمایشگر بزرگ مجهز هستند(نمایشگر دوم بالای صفحه کلید قرار می گیرد) معمولا به پردازنده های ضعیف تری نسبت به Proها مجهز هستند و از گرافیک های مجتمع و یا مدل های رده پایین Geforce (سری MX) استفاده می کنند.

لپتاپ های ایسوس سری Zenbook Duo
لپتاپ های ایسوس سری Zenbook Duo

Zenbook Fold

سری Fold از خانواده Zenbook را که فقط شامل یک مدل می شود، می توان خاص ترین محصول شرکت ایسوس در زمینه لپتاپ دانست. این دستگاه که در واقع یک تبلت کامپیوتر 17 اینچی ست، با استفاده از نمایشگر OLED خم پذیر و لولای کار شده در وسط آن به طور کامل بسته می شود و در حالت نیمه بسته بصورت یک لپتاپ با صفحه 12.5 اینچی در می آید و نیمه پایینی آن به یک کیبورد-تاچ پد بزرگ تبدیل می شود. همچنین از این دستگاه میتوان به شکل یک کتاب با دو صفحه 12 اینچی استفاده کرد.

البته این ساختار برای ویندوز ساختار بهینه سازه شده ای نیست اما به هر حال یک نوآوری جذاب است که قطعا در آینده در سطح وسیع تر و با تنوع بیشتر به کار گرفته خواهد. ایسوس با تجربه ای که در مدیریت دو صفحه نمایش در یک لپتاپ داشته تقریبا زیرساخت نرم افزاری مناسب برای این کار را دارد. و از سوی دیگر مایکروسافت هم از در چند سال گذشته تحت عنوان پروژه Surface X سعی در بهینه سازی محیط ویندوز 10 برای چنین محصولاتی را داشته است.

کپتاپ ایسوس مدل Zenbook 17 Fold OLED (UX9702)
لپتاپ ایسوس مدل Zenbook 17 Fold OLED (UX9702)

در مجموع Zenbook Flip در حال حاضر بیش از آنکه یک محصول کاربردی باشد، یک دموی فناوری و یک گجت جذاب برای عاشقان تکنولوژی است.

لپتاپ های سری Expertbook

این خانواده از دستگاه های ایسوس که در کشور عزیزمان معمولا با عنوان دستگاه های صنعتی شناخته می شوند؛ با در نظر گرفتن جامعه هدف مهندسان و فعالان صنعت طراحی و ساخته شده اند. Expertbook ها معمولا از طراحی مقاوم تر و زمخت تری نسبت به بقیه مدل ها استفاده می کنند و برای استفاده در محیط کارگاه های صنعتی و شرایط نامساعد آنجا بهینه شده اند.

از محصول از خانواده که در ایران شناخته شده تر هستند می توان به سری P اشاره کرد. ویژگی های انحصاری Expertbook که آنرا از بقیه مدل ها متمایز می کند غیر از تفاوت ها در طراحی ظاهری، شامل بکار گیری طیف گسترده تر از پورت های ورودی و خروجی برای امکان اتصال به دستگاه های صنعتی، امکانات امینتی خاص مثل ID Card برای احراز هویت کاربر و طراحی با قابلیت بازشدن و دسترسی سریع به قطعات داخلی لپتاپ برای تعمیرات و سرویس آسانتر، می باشند.

این لپتاپ ها معمولا سخت افزار های خیلی قدرتمندی ندارند و به پردازنده های سری U (15 واتی) و گرافیک های رده پایین سری MX مجهز هستند.

تقسیم بندی داخلی این خانواده شامل سری های Essentials، Advanced و Premium می شود که به ترتیب کیفیت ساخت و کلاس قیمتی آنها افزایش می یابد. هر سه سری این خانواده شامل مدل های Flip با قابلیت چرخش 360 درجه هستند.

جمع بندی بخش دوم

با معرفی دو خانواده Zenbook و Expertbook بخش دوم از این مطلب هم به پایان می رسد تا در بخش های بعدی دستگاه های سری ROG، سری TUF و سری Studiobook را مورد بررسی قرار دهیم. منتظر باشید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.