ردکردن این

آیفون 8 به بعد iOS 16 دریافت می کند، پشتیبانی از آیفون 6s، 7 و SE دیده نمی شود

چندی پیش در مراسم معروف WWDC، اپل از نسخه جدید سیستم عامل های اصلی خود یعنی سیستم هایی که تلفن ها، تبلت ها، ساعت ها و رایانه هایش را راه اندازی می کنند، رو نمایی کرد. سوال اینجاست که کدامیک از دستگاه ها از این سیستم عامل ها پشتیبانی می کند یا بهتر است بگوییم این سیستم عامل ها کدام دستگاه را پشتیبانی می کنند. 

iOS 16

iOS 16 ویجت‌ ها را به صفحه قفل یا لاک اسکرین اضافه می‌ کند، اعلان‌ ها را بهبود می‌ بخشد، ویژگی‌ های جدیدی را به پیام‌ ها اضافه می‌ کند، پشتیبانی Apple Wallet برای رسیدگی به شناسه‌ های دیجیتال و Pay Later را ارائه می دهد. همچنین قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را نیز دارد، که فقط در گوشی های نسل بعدی در دسترس خواهد بود.

iPadOS 16

iPadOS 16 قابلیت های چند وظیفه ای بهبود یافته (multitasking) و پشتیبانی کامل از نمایشگر های خارجی را در آیپد های مجهز به M1 اضافه کرده است. علاوه بر این، ابزار های همکاری جدیدی برای Mail و Safari، برنامه Weather به همراه سایر پیشرفت‌ ها وجود دارد. نسخه جدید از همه نسخه‌ های iPad Pro، iPad Airs (نسل سوم به بعد)، iPad vanilla (نسل پنجم به بعد) و iPad mini (نسل پنجم به بعد) پشتیبانی می‌ کند. این نسخه قابلیت پشتیبانی از iPad Air 2 ( 2014) و iPad mini 4 (2015) را ندارد.

watchOS 9

باید کاملا آگاه باشید که اجرای watchOS 9 به یک گوشی با iOS 16 نیاز دارد، به این معنی که حتی اگر آخرین اپل واچ را دارید، به آیفون 8، X یا بالاتر نیز نیاز دارید. در مورد خود ساعت ها، اپل واچ سری 4 به بعد و همچنین اپل واچ SE پشتیبانی می شوند. پشتیبانی از سری 3  کاملا حذف شد.

macOS Ventura

macOS Ventura روی هر دو رایانه رومیزی و لپ‌ تاپ مجهز به اینتل و اپل کار می‌ کند و از مدل‌ های 2017 MacBook (Pro) و iMac (Pro) شروع می‌ شود.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.