ردکردن این

iOS 16 اپل با تمرکز بر روی صفحه قفل!

iOS برای اولین بار در طول سخنرانی WWDC اپل روی صحنه معرفی رفت و بیش از 40 دقیقه طول کشید تا کریگ فدریگی و تیمش همه چیز را درباره به‌ روز رسانی‌ های جدید به ما بگویند. بزرگترین این به روز رسانی ها تا به حال صفحه قفل (لاک اسکرین) جدید است که اپل آن را بزرگترین به روز رسانی تاریخ می نامد. فرقی نمی کند عکسی ثابت یا والپیپر متحرک را برای پس زمینه انتخاب کرده باشید در هر صورت می توانید نحوه قرار گیری قسمت تاریخ و زمان را سفارشی سازی کنید. هر عنصر را می توان با فونت ها، رنگ ها، سایه ها و با افزودن ویجت ها عمیقاً سفارشی سازی کرد.

حتی می‌ توانید ویجت‌ هایی را که در زیر تاریخ و زمان نمایش داده می‌ شوند را، سفارشی کنید. اعلان ها نیز در این نسخه گسترده تر شده اند. اکنون اعلان ها در زیر گوشی نمایش داده می شوند تا دیگر جلوی تصویر پس زمینه را اشغال نکنند. Live Activities API اعلان‌ های فشرده‌ تری را با به‌ روز رسانی‌ های به طور زنده فعال می‌ کند مثلا مانند تابلوی امتیاز یک بازی ورزشی. 

پیام‌ ها سه به‌ روز رسانی بزرگ در iOS 16 دریافت کردند. اکنون می‌ توانید یک پیام را ویرایش کنید، یک پیام را لغو ارسال کنید (اپل آن را Undo Send می‌ نامد) و آنها را به‌ عنوان خوانده‌ نشده علامت‌ گذاری کنید. قابلیت بعدی Live Text نام دارد، قابلیتی که به شما امکان کپی کردن متن از عکس‌ ها را می‌ دهد، در ویدیو نیز کار خواهد کرد. نقشه های پیشرفته اپل به 11 کشور دیگر از جمله فرانسه، سوئیس و نیوزلند می آید. Maps مسیریابی چند مرحله ای را معرفی کرد که به شما امکان می دهد تا 15 توقف به یک سفر اضافه کنید. تجربیات شهر نسخه سه بعدی لاس وگاس و همچنین شش شهر دیگر از جمله میامی، شیکاگو و سیدنی را نشان می دهد. ظاهر جدید دارای اسکن سه بعدی، ارتفاع و ناوبری حمل و نقل خواهد بود.

اپل نسل جدید CarPlay را به نمایش گذاشت که در پایان سال آینده وارد خودروها خواهد شد. این قابلیت کاملاً باز طراحی شده است و روی تمام صفحه های موجود در خودرو، از جمله نمایشگر راننده، کار می‌ کند. CarPlay می‌ تواند داده‌ هایی مانند سرعت، دور در دقیقه، سوخت و سطوح دما را که مستقیماً از خودرو می‌ آیند را نشان دهد.

پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان iOS از امروز در دسترس اعضای برنامه‌نویس است و نسخه آزمایشی عمومی آن ماه آینده برای کاربران iOS ارائه می‌شود. نسخه نهایی iOS 16 درست پس از معرفی آیفون 14 در ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.